Terug

Klacht - Onterechte beschuldigingen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: AH - Albert Heijn

06/03/2025

Beste, Op 6 maart 2025 werd ik na gebruik van de selfscan van de AH gelegen op de Offerandestraat te 2060 Antwerpen, en het verlaten van de winkel tegengehouden door een winkelbediende die de selfscan overzag. Er was duidelijk sprake van een doelgerichte controle van mij als individu zonder dat daarvoor enige redelijke aanleiding kon bestaan - en dus niet om een aangekondigde of gegronde controle. Ze vroeg me daarbij onmiddellijk of ik 18 producten kocht, en nog voor ik op mijn ticket kon kijken om dat te bevestigen gaf ze aan een controle te moeten doen. De medewerker ging daarvoor naar de inpaktafel aan de uitgang, in vol zicht van alle andere klanten en medewerkers. Een man die op dat ogenblik buiten de uren in de winkel rondhing, stond haar bij. Meermaals controleerden ze de items. Ik vroeg wat er eigenlijk aan de hand was. Daarop kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk gaf de medewerker aan dat ik 2 items niet scande. Wat neer zou komen op diefstal. Ik gaf aan dat ze fout zat. Waarop ze zeer geïrriteerd raakte. Ik heb daarop rustig de security erbij geroepen en gevraagd de politie erbij te halen. De winkel in kwestie is zeer druk bezocht. Ik werd er ondertussen reeds aan de publieke verachting blootgesteld. Er werd iemand anders bijgehaald. Een gerant of filiaalhouder. Ook hij deed de controle weer opnieuw en duidde dan weer 2 andere items aan als niet gescand. Ik heb toen uiteindelijk zelf de controle moeten bijstaan. Daaruit bleek dat er helemaal niets aan de hand was. Alle producten werden gescand. De manier waarop er door de medewerkers van AH - niet de medewerker van G4S - werd gesproken was onaanvaardbaar. Men claimde daarbij ook onterecht dat men dit soort controle mag afdwingen (zonder aanleiding en toestemming en buiten de kaders die ze zelf installeren). Bovendien kan men nooit het recht hebben iemand van iets te betichten en aan de publieke verachting bloot te stellen, zonder dat daar enige concrete aanleiding of bewijs voor is. Men speelt hier verkoper, benadeelde, politie en rechter. Ronduit ongehoord. Bovendien: Ik volg Ahold al vele jaren op. Daarom weet ik toevallig dat de at random controles nooit zo worden uitgevoerd. Dit was ongehoord, targeted. De excuses waren bovendien allesbehalve excuses. Eerder een uitleg waarom ik net niet expliciet als gepriviligieerde Karen werd weggezet. Ik vraag u een rechtzetting van het getoonde gedrag in de vorm van het formuleren van concrete acties en implementatie daarvan om dit soort ongehoorde vertoningen te voorkomen. Daarmee vraag ik u eigenlijk niet meer dan in te zien dat uw manier van handelen niet enkel klantonvriendelijk en onredelijk is, maar in feite onwettig. Alsook daarnaar te handelen. Het verdient ook aandacht dat wanneer AH beslist een selfscan te installeren wegens kostenefficiëntie de wetgeving en de rechten van elk worden gerespecteerd. Het gebruik van een selfscan kan nooit resulteren in het forfaiteren daarvan. Mvg

Berichten (3)

AH - Albert Heijn

Naar: D. C.

07/03/2025

Beste Daphne, Vervelend te lezen wat je hebt ervaren in de winkel. We nemen je klacht zeer serieus en zullen dit melden bij het management-team van de winkel. Wist je dat je een klacht over een winkel ook altijd kan doorgeven via ah.nl/klantenservice/feedback? Met vriendelijke groet, Nebahat Medewerker Klantenservice Albert Heijn Toch nog vragen? We helpen je graag verder op onze klantenservice pagina. Mijn gegevens Naar de homepage Vragen Voorwaarden --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 6-3-2025 23:15 Aan: klantenservice@ah.be Onderwerp: Klacht - Onterechte beschuldigingen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This e-mail (including any attachments) may contain information that is private, confidential, or protected by attorney-client or other privilege. If you received this e-mail in error, please delete it from your system without copying it and notify sender by reply e-mail. thread::ij82FpE2FLa2qftWdacfsUY::

D. C.

Naar: AH - Albert Heijn

22/04/2025

Geachte, Kunt u mij onverwijld op de hoogte stellen van de genomen acties? Met vriendelijke groeten

AH - Albert Heijn

Naar: D. C.

06/05/2025

Beste Daphne, Er is contact opgenomen met de klantenservice van de albert Heijn omtrent een winkel klacht. Vervelend te lezen wat je hebt ervaren in de winkel. We nemen je klacht zeer serieus en zullen dit melden bij het management-team van de winkel. Zou je met de manager hierover en gesprek willen voeren? Dan kan dit doorgegeven worden. Wist je dat je een klacht over een winkel ook altijd kan doorgeven via ah.nl/klantenservice/feedback? Met vriendelijke groet, Zoe Medewerker Klantenservice Albert Heijn Toch nog vragen? We helpen je graag verder op onze klantenservice pagina. Mijn gegevens Naar de homepage Vragen Voorwaarden --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 22-4-2025 14:15 Aan: klantenservice@ah.be Onderwerp: Nieuw bericht van DAPHNE C ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This e-mail (including any attachments) may contain information that is private, confidential, or protected by attorney-client or other privilege. If you received this e-mail in error, please delete it from your system without copying it and notify sender by reply e-mail. thread::hCFpYJtvEVyhmtjS6GGTjEY::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform