Goedemiddag,Aller eerst willen wij aangeven dat ook wij dit een vervelende situatie vinden.Echter, als het prijsverschil tussen de gangbare prijs van soortgelijke artikelen groot is dan kan er sprake zijn van een kennelijke vergissing. U had als consument kunnen of moeten weten dat het aanbod niet klopte.U heeft dan als consument de plicht om verder te onderzoeken of de prijs wel overeenkomt met de wil van de verkoper. Dit wordt ook wel onderzoeksplicht genoemd. Van een dergelijke onderzoeksplicht is niets gebleken, er is per telefoon of per e-mail door u geen navraag gedaan over de prijs, hierdoor is er van onze kant ook geen bevestiging is gekomen van de te lage prijs.Het prijsverschil met soortgelijke artikelen, waarvan de gangbare prijs vele malen hoger is, is erg groot, een duidelijke vergissing dus.Ik verwijs u daarbij ook naar de inmiddels bekende OTTO zaak (LJN: BC2420, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , C0700350) waarbij de rechter ook vond dat het prijsverschil met soortgelijke producten, waarvan de gangbare prijs vele malen hoger is, wel erg groot is en dus een duidelijke vergissing. Juridisch gezien is er dus geen koopovereenkomst tot stand gekomen, aldus de rechter.Ik wil u daarbij ook nog graag verwijzen naar artikel 4 lid 2 van de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie die wij hanteren. Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad (SER) :Artikel 4 – Het aanbod1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.We gaan er vanuit je op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, NiekVragen of hulp nodig? Bel onze klantenservice via 0527-690404. Ga naar www.cameranu.nl of kom naar een van onze winkels. Van: klachten@test-aankoop.beAan: CameraNU JuridischDatum: 31 jul 11:01Onderwerp: Klacht inzake prijswijziging en niet-nakoming van overeengekomen prijs bij aankoop van camerabundel
rbn_cnv=336dd5c3-c192-42ad-a597-a0b5296e31f6