In het eerste trimester van dit jaar kocht ik via mijn keukeninstallateur (Nerf) een inbouwkoelkast van Liebherr, model IRBbi 5150 met serienummer 393609446. De installatie vond plaats op 8 april.
Op 23 juni gaf de koelkast een alarmmelding (code GQ032). Ik nam onmiddellijk contact op met de klantendienst van Liebherr, maar zonder resultaat. Pas via mijn keukeninstallateur kon er iemand bij Liebherr bereikt worden. Op 25 juni ontving ik een bericht dat de nodige onderdelen besteld waren, met een geschatte levertermijn van een tiental dagen. Wat er precies defect was, werd mij niet duidelijk meegedeeld. De koelkast functioneert weliswaar nog, maar de foutmelding blijft hardnekkig terugkomen.
Ondertussen zijn we twee maanden verder en heb ik sindsdien geen enkele opvolging meer ontvangen. Rekening houdend met het bouwverlof heb ik enige tijd geduld gehad, maar op 13 augustus stuurde ik een herinneringsmail die onbeantwoord bleef. Daarnaast probeerde ik meermaals telefonisch contact op te nemen via drie verschillende nummers, (02 456 00 46 / 35 / 39) telkens zonder resultaat (enkel wachtmuziek).
Dit is werkelijk onaanvaardbaar. Ik verwacht van een merk als Liebherr, dat er prat op gaat een topmerk in koeloplossingen te zijn, een correcte en tijdige service, zeker als het gaat over een nieuw toestel. Met dit gebrek aan service gooien ze hun merk en reputatie te grabbel.
Wat ik van Liebherr verwacht is een onmiddellijke een concrete herstelafspraak of een nieuw toestel en dit binnen de 7 dagen na deze klacht.