Terug

Klacht inzake niet-uitbetaalde vergoeding – dossier 8025009

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: VAB

22/10/2025

Op 11 augustus hebben wij melding gemaakt van een probleem met onze camper Burstner (kenteken 2-GLN-654), waarbij het voertuig niet meer wilde starten ten gevolge van een defecte starter. Conform de procedure werd door uw dienst een depannagebedrijf (Garage Nivaille, 62137 Coulogne) aangesteld. De verantwoordelijke ter plaatse, de heer Frederik, deelde ons mee dat een depannage van een voertuig met een gewicht van circa 4,5 ton aanzienlijke kosten met zich zou meebrengen, gezien de locatie waarin wij ons bevonden. Na overleg met uw dienst werd, via Juvenal van VAB International Assistance, zowel per e-mail als via sms (+32 476 86 73 38) bevestigd dat wij het wisselstuk (de starter) zelf mochten bestellen en installeren, waarna de kostprijs zou worden vergoed. Wij zijn op deze regeling ingegaan en hebben het wisselstuk vervolgens op eigen kosten besteld en geplaatst. Tot onze verwondering vernemen wij nu dat de uitbetaling van het wisselstuk alsnog wordt geweigerd vanwege interne beslissingen aan uw zijde. Deze gang van zaken achten wij onaanvaardbaar, temeer daar de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd werden door een medewerker van uw organisatie. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk doch dringend om dit dossier met de nodige ernst en spoed te herzien, en de vergoeding van het wisselstuk conform de gemaakte afspraken alsnog positief af te handelen. Na het versturen van deze mail, kregen wij volgend negatief advies; "Beste meneer C. Wij hebben uw dossier onderzocht en de bijhorende gesprekken beluisterd. Hieruit blijkt dat er geen belofte werd gedaan dat VAB zou tussenkomen in de kosten van het wisselstuk. Wel werd er toestemming gegeven om het wisselstuk zelf te bestellen en te plaatsen. Wisselstukken en herstellingskosten zijn te allen tijde ten laste van de klant, ongeacht of er een sleep plaatsvindt of niet. Hiervoor verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden (zie bijlage), artikel C.1.A.2 Wij betreuren dat dit tot een misverstand heeft geleid en nemen uw feedback mee in onze interne evaluatie, zodat we dergelijke situaties in de toekomst kunnen vermijden. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en bieden onze verontschuldigingen aan voor het ervaren ongemak." Wij ervaren dit dan ook als het in de steek laten van klanten, ondanks de duidelijke en schriftelijke toezeggingen vanwege uw medewerker. Indien er binnen redelijke termijn geen correcte en billijke oplossing wordt geboden, zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te overwegen om onze rechten te vrijwaren, inclusief het neerleggen van een formele klacht bij de bevoegde instanties. Wij hopen echter dat het zover niet hoeft te komen, en rekenen op uw verantwoordelijkheidszin om dit dossier alsnog naar behoren af te handelen. Met vriendelijke groeten,

Berichten (2)

VAB

Naar: J. C.

27/10/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht. Het spijt ons te horen dat de klant niet tevreden was Wij onderzoeken dit bij de juiste afdeling(en). Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Met vriendelijke groeten Killian Mertens Customer Experience VABNV PastoorCoplaan100te2070Zwijndrecht KBO0436.267.594 RPRGent,afdelingDendermonde ​​​​Deze e-mail en alle bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en kunnen informatie bevatten die beschermd is door intellectuele eigendomsrechten. Als u niet de bovengenoemde geadresseerde bent, dan is het bekendmaken, reproduceren, kopiëren, distribueren of elke andere vorm van verspreiding of gebruik van deze communicatie verboden. Hebt u deze e-mail per vergissing ontvangen, breng de verzender daar dan onmiddellijk van op de hoogte en wis dit bericht. Het gebruik van e-mail is niet gegarandeerd veilig of foutloos. Informatie kan worden onderschept, vervalst, vernietigd of verloren gaan, ze kan te laat of onvolledig binnenkomen of virussen bevatten. De verzender aanvaardt daarom geen enkele verantwoordelijkheid voor fouten of weglatingen in de inhoud van dit bericht en zal niet aansprakelijk zijn voor verlies of schade die de gebruiker heeft geleden als gevolg van het versturen via e-mail. This e-mail and any attached files are confidential and may contain information which is protected by intellectual property rights. If you are not the addressee named above any disclosure, reproduction, copying, distribution, or other dissemination or use of this communication is prohibited. If you have received this transmission in error, please notify the sender immediately and destroy this e-mail. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, and shall have no liability for any loss or damage suffered by the user, which arise as a result of e-mail transmission.

VAB

Naar: J. C.

29/10/2025

Beste, In het kader van een eerder telefonisch contact met uw dienst (Dinsdag 12/08/2025), wens ik formeel inzage te verkrijgen in de opname van dit gesprek. (zie bijlage waarin er verwezen wordt naar een telefonisch gesprek) Zoals u weet, worden gesprekken bij VAB opgenomen voor kwaliteits- en trainingsdoeleinden, bevestigt in vorig mailverkeer. Overeenkomstig artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR)heb ik recht op inzage in alle persoonsgegevens die u over mij verwerkt, waaronder opnames van telefoongesprekken waarin ik zelf deelnemer ben. Aangezien dit gesprek rechtstreeks betrekking heeft op een betwisting over de gemaakte afspraken inzake vergoeding van kosten voor het bestellen en plaatsen van een wisselstuk, wens ik deze opname te kunnen beluisterenof een kopie ervan te ontvangen. Ik verzoek u vriendelijk maar uirukkelijk om mij de gesprekken te laten beluisteren of om een kopie ervan te ontvangen (bij voorkeur in een gangbaar audioformaat, bijvoorbeeld .mp3); Ik wens erop te wijzen dat deze opnames onder mijn persoonsgegevens valt, aangezien ik een identificeerbare partij ben in het gesprek. Het recht op inzage onder de AVG is dus volledig van toepassing. Uw mensen hebben mij 100% bevestigd dat ik het onderdeel mocht bestellen ter vergoeding van uwentwege. Indien u weigert behoud ik mij het recht voor om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA)– Drukpersstraat 35, 1000 Brussel – www.gegevensbeschermingsautoriteit.be. Met vriendelijke groeten, Carrette Jorn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform