14-12-2022 is de technieker van Vaillant langs geweest om het probleem met onze CV ketel op te lossen. We hadden vorige week telefonisch een afspraak gemaakt (zowel ik als mijn buurman hebben hiervoor verschillende keren naar de hoofdzetel gebeld en uren aan de wachtlijn gehangen) waarin we het probleem van de CV ketel gedetailleerd uiteen gezet hebben. Kort samengevat gaat het om een brommend geluid wat resulteert in geluidshinder bij onze buren. De technieker is kort langs geweest, circa een kwartier en heeft de ketel bekeken, de bypass opnieuw afgesteld en aangegeven dat hij niet meer kon doen. Voor verdere reparaties verwees hij naar de hoofdtechnieker omdat zijn kennis tekort schoot.Zelf ben ik door ziekte niet bij het bezoek aanwezig kunnen zijn. We zijn verhuisd en wonen niet meer op het betreffende adres. Onze buurman bij wie het probleem van de geluidshinder zich stelt, iemand die via zijn werk zelf met ketels werkt en dus veel verstand van zake heeft, heeft de technieker binnen gelaten en de problemen met de CV ketel uitgebreid toegelicht. Op de factuur staat vermeld dat de technieker de CV ketel langdurig getest heeft. Zoals eerder aangegeven is de technieker ongeveer een kwartier gebleven, dus waar de term ‘langdurig’ vandaan komt is mij een raadsel. Verder staat er op de factuur vermeld dat de pomp werd vervangen. Dit is echter niet gebeurd en dat zou ook gek zijn aangezien er vorig jaar een nieuwe pomp werd geplaatst. Ook hier begrijp ik dus niet hoe dit op de factuur terecht is gekomen. Mijn belangrijkste punt voor het betwisten van de factuur is dat we op voorhand tot tweemaal toe heel duidelijk gevraagd hebben om een vakkundige technieker die kennis heeft van geluidshinder. We hebben hiervoor verschillende keren gebeld naar de hoofdzetel van Vaillant. Telkens hebben we expliciet gevraagd om zeker een vakkundig iemand te sturen om dit probleem nu eindelijk opgelost te krijgen. Op de twee jaar dat dit probleem zich stelt, hebben we nu in totaal immers al 6 techniekers via de website van Vaillant over de vloer gehad, zonder enig resultaat. Ons werd telefonisch verzekerd dat er nu zeker een goede, vakkundige technieker zou worden gestuurd. Maar zoals hierboven beschreven, lijkt dit opnieuw niet te zijn gebeurd. De ketel is niet open gemaakt, noch is er een degelijk onderhoud of onderzoek uitgevoerd en het probleem is nog steeds aanwezig. En zoals hierboven beschreven klopt de omschrijving van de gedane werken op de factuur zelfs gewoonweg niet.Wij zijn bijzonder teleurgesteld over de hierboven beschreven dienstverlening van Vaillant en wensen de ons toegestuurde factuur daarom niet te betalen.