Terug

KLACHT : gechoqueerd en bibberend winkel verlaten door racistisch personeelslid Colruyt

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Colruyt

11/03/2022

BETREFT MIJN BEZOEK AAN COLRUYT BORNEM 11/03/2022 (tussen 20.30u en 21.00u)Beste,ik ben reeds 25 jaar klant bij Colruyt en heb waarschijnlijk al enkele € 100.000 - den aan (voedings-)waren probleemloos aangekocht bij jullie.Toen ik deze avond aan het winkelen was werd ik gechoqueerd doordat een personeelslid van jullie de rayon aan het vullen was en héél luid een hele hoop degoutante racistische praat aan het verkondigen was tegen zijn andere collega's.Het ging over negers die stinken en hoe hij hun vertelde dat ze hier niet moesten komen wonen, etc etc etc (heb geen goesting om het allemaal nog eens te herhalen). Het ergste van al was dat zijn collega's dit grappig vonden en er mee stonden te lachen.Ik was gechoqueerd dat een personeelslid van de Colruyt dit zo openlijk in het rond mag roepen en dat geen enkel ander personeelslid van Colruyt hier tegen in gaat.Bibberend ging ik verder maar meer dan een vieze blik heb ik hem niet gegeven, ik winkelde gefrustreerd verder...Dan stond ik aan de kassa bij een sympathieke xxxxxxxx (naam niet openbaar maken) die me al jaren kent en de rest van het verhaal mee kan getuigen:Ik vertelde haar wat ik zonet had meegemaakt en ze zei dat ze direct wist over wie het ging.Ze had hem in de frigo-afdeling ook al aangesproken dat hij niet zo openlijk racistische praat moet verkopen, vertelde ze me.Plots dook die racist op aan de kassa en hij wou plots mijn kar mee helpen uitladen.Ik zegde hem dat zijn 'hulp' niet geapprecieerd wordt en hij vroeg me waarom niet.Waarop ik vertelde dat ik het niet normaal vind hoe hij zo luidruchtig 'zijn' waarheden loopt te verkondigen in de winkel en al zeker niet in een kostuum van Colruyt.Ik zei dat je thuis de Marokkaan, Jood, of nazi mag uithangen maar in de winkel hoor je neutraal te zijn. Hij probeerde eerst wat te ontkennen en dan ging hij weg zonder excuses aan te bieden. Wederom zeiden alle collega's die er rond stonden helemaal niets.Er was ook geen verantwoordelijke te bespeuren die deze commotie zou moeten zien en de betreffende man op het matje te roepen en mij als gechoqueerde klant kalmeren.Ik pen mijn wansmakelijke ervaring in de Colruyt winkel hier neer maar heb al wel ervaren dat er in de winkel zelf geen actie wordt ondernomen.Graag zou ik van jullie vernemen wat jullie aan dit gedrag gaan doen ? Vinden jullie dat dit kan ?Eerst dacht ik dat ik geen voet meer in de Colruyt ga zetten maar ik laat me niet wegjagen door een racist.Ik kom volgende week gewoon terug naar de Colruyt om mijn wekelijkse inkopen te doen en als ik merk dat jullie hier ook niets aan doen sta ik niet in voor de gevolgen als ik deze vent er nog zie rondlopen want iemand moet dit stoppen.Stel u voor hoeveel mensen gefrustreerd en beledigd jullie winkel verlaten door dit individu, dit kan gewoon niet.Het betreft een verwilderde man van rond de 45-50 jaar (?) met middellang bruin haar en bruine baard en bril.Ik heb zijn naam niet gezien maar zoals gezegd is hij bekend onder het personeel in Bornem voor zulke feiten. Ik kijk uit naar jullie reactie en hoop dat jullie deze kreet serieus nemen zodat ik de stempel 'racistisch' ook niet op Colruyt moet plakken ...

Berichten (1)

Colruyt

Naar: T. V.

22/03/2022

.Beste mevrouw, mijnheer,We hebben de klacht van een klant van ons filiaal in Bornem doorgestuurd naar de winkelverantwoordelijken in Bornem.Indien de klanit wenst, mag hij ons gerustz'n contactgegevens doorgeven, zodat hij gecontacteerd kan worden door een verantwoordelijke van de winkel.We wensen u een hele fijne namiddag.Met vriendelijke groet,ChristopheKlantendienst Colruyt Laagste Prijzen02/345.23.45www.colruyt.be • facebook • twitterTip: Heb je nog een vraag? Misschien vind je het antwoord wel op onze FAQ pagina..19/03/2022 10:06 - klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform