Terug

Klacht garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. R.

Naar: MediaMarkt

09/10/2020

Ik heb een elektrische step (Xiaomi 365 PRO) bij Media Markt aangekocht. Echter zo’n twee weken waarna de band lek ging. Vervolgens contacteerde ik Media Markt hierover, die mij hebben verteld het binnen te brengen maar de reparatie twee tot vier weken zou duren. Gezien ik het step voor woon-werk verkeer gebruik had ik hem dringend weer nodig en omdat ik ook wist dat het een herstel is dat 10 minuten tijd in beslag neemt, heb ik hem elders laten herstellen. Dit ook bij een erkende hersteller, MyMobility te Leuven. Zij doen enkel verkoop en herstellingen van elektrische steppen. Zij hebben mij ook verteld dat de step heel veel piepgeluid maakte voor een ‘nieuwe step’. Zij hebben de banden dan ook op nog geen 15 minuten tijd vervangen en mij de step terugbezorgd. Zo’n twee werken hierna stopte de step volledig met functioneren en was hij niet meer bruikbaar. Ik heb €500,- voor de step betaald en €90,- voor een bandenreparatie hierna. Nu heeft MediaMarkt mij een prijsopgave van €300,- gestuurd voor het herstel van het step en zij gaan niet in op een andere vorm van vergoeding. Ik heb hier ook alle nodige mailwisselingen van.Kan hier nog iets aan gedaan worden?Alvast bedankt.

Berichten (6)

MediaMarkt

Naar: A. R.

09/10/2020

Beste,Bedankt voor uw melding.Wij vragen uw dossier op bij onze vestiging en nemen opnieuw contact met u op van zodra wij meer info ontvangen.Indien u nog bijkomende vragen heeft, helpen wij u graag verder.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

MediaMarkt

Naar: A. R.

13/10/2020

Beste,Wij hebben uw melding besproken met de vestiging in kwestie.Na analyse van het reparatiecentrum, blijkt dat het defect te wijten is aan schade aan het mechanisme van de batterij.Intussen werden er foto's aangevraagd die deze schade kunnen aantonen.Van zodra wij deze ontvangen, neemt de vestiging opnieuw contact met u op.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

A. R.

Naar: MediaMarkt

20/10/2020

Beste,Ik heb nog geen reactie ontvangen van het filiaal. Kunt u mij een opvolging geven?Alvast bedankt.Arsalan Rasouli

MediaMarkt

Naar: A. R.

22/10/2020

Beste mijnheer,Onze excuses hiervoor.Wij hebben het dossier nagekeken en de vestiging heeft intussen de foto's ontvangen van de reparateur.U kan deze terugvinden in bijlage.Indien u meer info wenst hierover, kan u steeds contact opnemen met de vestiging.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

A. R.

Naar: MediaMarkt

06/11/2020

Beste,Tot zover is de enige reactie dat het filiaal te Turnhout mij heeft gegeven dat als ik niet accepteer om de reparatiekosten te betalen ik het teruggestuurd krijg en ik de verzendkosten ervan nog eens dien te betalen.Nogmaals wil ik duidelijk vermelden, ik heb een step bij jullie gekocht voor €499,-, de banden zijn na slechts 2 weken lek gegaan, deze heb ik op eigen kosten laten repareren omdat jullie aangaven dat een reparatie bij jullie tot 4 weken kan duren. Gezien ik deze voor woon en werk verkeer gebruik was dit niet mogelijk voor mij en heb ik het snel zelf laten repareren, dit koste mij weer €90,-. 2 weken erna is de step helemaal stuk gegaan, dit heb ik dan wel opgegeven voor garantie, na 3 weken krijg ik de reactie van MediaMarkt dat dit mij €300,- zou kosten.Ik heb in mijn leven nooit beroep gedaan op een garantie of achter zulke zaken gezet maar dit is gewoonweg onaanvaardbaar. €400,- aan kosten na één maand van aankoop is absoluut niet normaal.Ik hoop voor een CORRECTE opvolging van mijn klacht.In afwachting van uw reactie.Vriendelijke groeten,Arsalan Rasouli

MediaMarkt

Naar: A. R.

09/11/2020

Beste,Wij hebben zonet aan onze vestiging in Turnhout gevraagd of zij contact met u kunnen opnemen in verband met dit dossier.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform