Geachte mevrouw,
Het spijt ons te vernemen dat je deze ervaring hebt gehad.
Na controle stellen we vast dat je je op 19 december 2024 via het online inschrijvingsformulier op onze website test-aankoop.be hebt ingeschreven.
De eerste twee maanden van je abonnement – december en januari – waren, zoals vermeld, aangeboden aan een tarief van slechts €2.
Vanaf de derde maand, dus vanaf februari, bedraagt de maandelijkse bijdrage €10,75. Zoals vermeld in de algemene voorwaarden op ons online inschrijvingsformulier, geniet je na de proefperiode van een korting van 50% gedurende tien maanden.
Sinds 19 december 2024 had je toegang tot al onze adviesdiensten en de volledige inhoud van onze website. Je zou ook meteen na inschrijving een bevestiging hebben ontvangen; een voorbeeld daarvan vind je in bijlage.
Op 24 december werd je welkomstbrief beschikbaar gesteld in je persoonlijke ruimte op onze website. Deze vind je via:
‘Mijn account’ → ‘Zie mijn overzicht’ → ‘Mijn persoonlijke gegevens’ → ‘Mijn abonnement’ → ‘Welkomstbrief’ → download de pdf.
Zowel in deze brief als op het inschrijvingsformulier worden de algemene voorwaarden en de informatie over het welkomstgeschenk hernomen.
Aangaande de bijdragen die je aanhaalt:
De abonnementsbijdragen voor februari (€10,75), maart (€10,75) en de door jou bestelde gids ‘Ik kom op voor mijn rechten’ (€3,99) werden niet doorgestort door je bank.
Je financiële instelling gaf als reden eerst de code MS03 en sinds 18 april 2025 wordt de betaling geweigerd met als reden SL01.
Wanneer een betaling wordt geweigerd, wordt automatisch elke 15 dagen een nieuw betalingsverzoek ingediend bij de bank tot deze aanvaard wordt. Deze verzoeken brengen geen extra kosten met zich mee van onze kant. Het totaal verschuldigde bedrag bedraagt momenteel €25,49.
Let wel: sommige financiële instellingen rekenen zelf aanzienlijke kosten aan voor een geweigerde domiciliëring. Deze kosten worden niet aan ons doorgestort. Voor meer informatie hierover raden we aan contact op te nemen met je financiële instelling.
Over de gids:
Als lid heb je elke maand recht op een praktische gids.
Je kan deze bestellen via onze website, in een papieren versie (€3,99 voor verzend- en administratiekosten) of volledig gratis in digitale vorm.
Tijdens de bestelling kan je zelf het gewenste formaat aanduiden door te klikken op ‘Ik wil de papieren versie’ of ‘Ik wil de digitale versie’. (Zie voorbeeld in bijlage.)
We hebben je de gids opnieuw gemaild zodat je deze meteen kan raadplegen.
Wat betreft je abonnement:
Zoals telefonisch besproken op 7 april, wordt je abonnement stopgezet met ingang van 1 mei 2025.
Omdat onze adreslijsten op voorhand worden opgemaakt, is het mogelijk dat je nog enkele magazines ontvangt. Je hoeft hiervoor niets te ondernemen.
We begrijpen dat het kan aanvoelen alsof je in december niet van een volledige maand lidmaatschap hebt kunnen genieten. Daarom hebben we beslist om de betalingsuitnodiging voor de maand februari te annuleren als tegemoetkoming.
De maanden maart, april en de bijdrage voor de bestelde gids blijven echter verschuldigd. We vragen je vriendelijk om het bedrag van €14,74 te storten op rekeningnummer BE11 2100 8848 3048, met vermelding van je abonneenummer.
Zodra we deze betaling ontvangen, wordt het dossier afgesloten.
We hopen je hiermee duidelijk te hebben geïnformeerd. Aarzel niet om ons te contacteren bij verdere vragen op het nummer 025423200.
Met vriendelijke groet
Abonnementendienst
Tot slot nog dit:
Je vraag over Luminus werd intussen doorgegeven aan onze energieafdeling. Zij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je verder te helpen.