Terug

Klacht betreffende facturatieproblemen bij Electrabel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Engie

13/03/2024

Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u om een ernstige klacht aan te kaarten met betrekking tot de facturatiepraktijken van Electrabel, waarvan ik tot mijn spijt het slachtoffer ben geworden.Sinds juli 2022 heb ik geen facturen of jaarafrekening ontvangen van Electrabel. Deze periode van onduidelijkheid heeft zich voortgezet tot november 2023, toen ik plotseling geconfronteerd werd met een stapel achterstallige facturen die zich gedurende deze periode hadden opgestapeld. Deze onverwachte accumulatie van facturen heeft geleid tot een financiële last die ik niet voorzien had en momenteel niet kan dragen.Hoewel Electrabel een betalingsplan heeft aangeboden om de openstaande bedragen af te lossen, moet ik u informeren dat dit plan voor mij nog steeds onhaalbaar is. De opgelegde betalingsvoorwaarden zijn niet in overeenstemming met mijn financiële mogelijkheden en ik ben niet in staat om aan deze eisen te voldoen zonder ernstige financiële ontberingen te doorstaan.Ik ben zeer teleurgesteld en verontrust door deze gang van zaken, en ik geloof dat het niet alleen een kwestie is van ongemak, maar ook van een gebrek aan respect voor mij als klant. Ik vertrouwde op Electrabel om tijdig en accuraat mijn facturen te verstrekken, maar deze verwachting is duidelijk niet waargemaakt.Daarom verzoek ik u dringend om deze situatie te onderzoeken en een passende oplossing te vinden die zowel rechtvaardig als haalbaar is. Ik ben op zoek naar een menselijke oplossing voor deze fout van Electrabel, die mij in staat stelt mijn financiële verplichtingen na te komen zonder mijn welzijn in gevaar te brengen.Ik zou het op prijs stellen als u zo spoedig mogelijk contact met mij opneemt om deze kwestie verder te bespreken en tot een bevredigende oplossing te komen. U kunt mij bereiken via [uw contactgegevens].Met vriendelijke groet,

Berichten (2)

Engie

Naar: S. B.

13/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 13 mars 2024 12:29À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Klacht betreffende facturatieproblemen bij Electrabel - (CPTBE01986143-68)Klacht - Klacht betreffende facturatieproblemen bij Electrabel - (CPTBE01986143-68) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: S. B.

14/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 13 mars 2024 12:29À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Klacht betreffende facturatieproblemen bij Electrabel - (CPTBE01986143-68)Klacht - Klacht betreffende facturatieproblemen bij Electrabel - (CPTBE01986143-68) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform