Beste
Op 14 april 2025 hebben wij bij Ikea een keuken besteld met een totaalprijs van €12.799,96, waarop een korting van €1.453,20 werd toegepast. De definitieve totaalprijs kwam daardoor op €11.346,76, welk bedrag wij op 14 april 2025 volledig hebben voldaan (betalingsbewijs in bijlage).
In de bevestigingsmail van uw medewerker (zie bijlage) staat duidelijk vermeld:
"De totaalprijs van de keuken, inclusief levering en installatie, komt op €12.799,96. Van deze prijs gaat de korting van €1.453,20 af. Hierdoor komt de prijs op €11.346,76."
Wij gingen er dan ook vanuit dat dit bedrag alle kosten dekte, inclusief het werkblad, levering en plaatsing.
De keuken is begin juni geplaatst, zonder definitief werkblad. Uw medewerkers gaven aan dat wij binnen een week gecontacteerd zouden worden voor de opmeting. Dit is echter nooit gebeurd. In de maanden daarna hebben wij meerdere keren gemaild en geprobeerd telefonisch contact te leggen, zonder enig antwoord of resultaat. Pas toen wij begin september zelf naar Ikea zijn gekomen, werd ons meegedeeld dat wij zélf opnieuw een afspraak hadden moeten inplannen.
Tot onze verbazing werden er toen bovendien extra kosten van bijna €5000 gepresenteerd voor het werkblad. Dit is volledig in tegenspraak met de overeengekomen totaalprijs en de schriftelijke bevestiging die wij hebben ontvangen.
Wij ervaren dit als misleiding en contractbreuk. Wij eisen dat Ikea:
De overeengekomen totaalprijs van €11.346,76 respecteert, inclusief het werkblad, levering en plaatsing.
Zo snel mogelijk een afspraak maakt voor de opmeting en plaatsing van het werkblad, zonder bijkomende kosten.
Schriftelijk bevestigt dat er geen extra kosten in rekening zullen worden gebracht.
Mocht er geen passende oplossing worden geboden, dan zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via de Consumentenorganisatie en eventueel juridische stappen.
Wij verzoeken u binnen 14 dagen na verzenden van deze mail te reageren.
Met vriendelijke groet,