Terug

keukens niet geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

25/06/2020

Beste, ik bestelde keuken in sept 2019 en betaalde voorschot, het voorschot werd me in maart terug gevraagd te betalen, doch ik heb bewezen dat ik het al betaald had, het was verkeerd geboekt, ok,levering gebeurt niet omdat er geen productie meer gebeurt door de leveranciers. Ixina Lier betaalt haar leveranciers niet. De gelden verdwijnen van de ene rekening van ixina naar de consultancy rekening, beiden op naam van de zaakvoerder van Manylion. Klanten storten gelden op de rekening van ixina en de zaakvoerder stuurt de gelden door naar een andere rekening. Dit is fraude. Deze man heeft reeds eerder een faillissement Boortmeerbeek gehad. Deze zaken werden me allemaal in het kantoor verteld.Bij Ixina Belgium kan men mij niet helpen, want dat kan enkel als Manylion het faillissement aanvraagt. Doch de zaakvoerder zou in Oostenrijk zitten en daar de gelden overschrijven. Een aanvraag van faillissement valt helaas niet te bespeuren.Zolang er geen faillissement is, zal Ixina Belgium niets kunnen doen, lieten zij weten. Kan er dan een faillissement afgedwongen worden aangezien het hier gaat om fraude? Want hoe geraak ik anders aan mijn keuken? Ik ben ten einde raad. Wie kan mij helpen? Test-aankoop misschien?

Berichten (14)

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

26/06/2020

DATA NOT AVAILABLE

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

26/06/2020

DATA NOT AVAILABLE

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

26/06/2020

DATA NOT AVAILABLE

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

27/06/2020

BesteDe zaakvoerder heeft reeds een faillissement Ixina Boortmeerbeek gedaan. De 2 medewerkers van Lier komen van het failliete bedrijf mee. De zaakvoerder heeft al wel wat gedaan. Dit had u kunnen screenen. De toekomst niet, maar wel het verleden. Aan u de keuze om mijn contracten op te zeggen en mijn voorschotten, ook de cash betaalde integraal terug te storten. In uw opzeg mag u schrijven dat het contract geldig blijft zolang de voorschotten niet op de rekening staan van gedupeerde. Dat is gewoon eerlijkheid. Ik ben al lang genoeg aan het lijntje gehouden door Ixina Lier. Lost u het maar intern op. Alle voorschotten is goed, als dit spelletje nog lang duurt komen er gederfde huurgelden en smart gelden bij. Aan u de keuze. Regel het maar met Ixina Lier. Waar een wil is, is een weg. U kiest.

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

27/06/2020

Geachte,U bent al maanden op de hoogte van de fraude en de winkel draait nog gewoon verder. U verkoopt nog vrolijk verder terwijl de gelden van de klanten niet naar de leveranciers gaan. De medewerkers melden mij dit en toch verkopen ze verder. Hoe is dit mogelijk?Hoogachtend

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

27/06/2020

Geachte mevrouw Hazenbosch,Ik schrijf u naar aanleiding van uw contact met onze klantendienst.We hebben kennis genomen van uw opmerkingen over de levering van uw IXINA-keuken.Ik wil u nogmaals meedelen dat uw bestand momenteel in behandeling is door de klantendienst in uw IXINA-winkel.We willen u herrineren dat de bestelling van uw IXINA-keukens een contract tussen u en IXINA Lier, franchisenemer van het merk, is.Voor deze reden, kan enkel uw IXINA-winkel beantwoorden.Ze doen er alles aan om zo snel mogelijk contact met u op te nemen.Met Vriendelijke Groeten,NathalieHet IXINA Team

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

27/06/2020

Geachte mevrouw Hazenbosch,Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw email van vandaag, waarvoor onze dank.Al onze franchise-winkels zijn verantwoordelijk voor hun acties en hun beslissingen.Daarom, zal u begrijpen dat wij als franchisegever van het merk IXINA niet kunnen tussenkomen in de beslissingen van uw IXINA-winkel.Dit hebben wij u meermaals gecommuniceerd.Voor verdere informatie betreffende uw verzoek, nodigen wij u uit om contact te nemen met de Klantendienst van uw IXINA-winkel die volledig tot uw beschikking staat.Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,NathalieHet IXINA Team

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

27/06/2020

Geachte,Dat is allemaal goed en wel, maar als er een klacht is, moeten de klanten zich wenden tot klantendienst@ixina.be, en als Ixina Lier niet reageert, tja dan vind ik dat jullie ook jullie verantwoordelijkheid moeten opnemen. Jullie zeggen jullie kunnen er niets aan doen en van Ixina Lier hoor ik niets. Euh ...

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

27/06/2020

DATA NOT AVAILABLE

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

27/06/2020

gisteren 26 06 20 kreeg ik een telefoon van 02 333 87 94 om 17 u 38 over de voorschotten en wat mogelijk was, ik moest nogmaals de voorschotten en betaalbewijzen doorsturen, dus ik kreeg hoop en nu op papier zeggen ze dat ze zich niet bemoeien,

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

01/07/2020

En nu al enige dagen wachten op de reactie van de aangetekende ingebrekestelling die u vroeg te sturen. Ben benieuwd.

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

13/07/2020

Beste,Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw email van 12 juli jongstleden, waarvoor onze dank.Wij hebben meermaals contact per telefoon en per email met onze klant gehad en hebben haar geïnformeerd dat enkel haar IXINA-winkel de levering van haar IXINA-keuken kan opvolgen.Als franchisenemer van het merk IXINA , is IXINA Lier verantwoordelijk van deze bestelling.Indien onze klant nog verdere vragen zou hebben vragen wij haar rechtstreeks contact met IXINA Lier te nemen.Met vriendelijke groeten,NathalieHet IXINA Team

A. H.

Naar: IXINA BELGIUM

31/07/2020

ik zal blij zijn dat mijn keukens zullen geleverd en netjes geplaatst zullen zijn

IXINA BELGIUM

Naar: A. H.

31/07/2020

Beste Mevrouw Hazenbosch,Wij bevestigen u via deze mail kennis genomen te hebben van uw klacht op de website van Test-Aankoop.Zoals eerder gemeld, wordt de opvolging van uw dossier voorzien door de klantendienst van IXINA-Lier.We hebben ze ook opnieuw gelanceerd naar aanleiding van uw klacht van 31/07/2020.Onze collega's doen er alles aan om de situatie op te lossen en zo snel mogelijk contact met u op te nemen.Wij danken u voor uw geduld.Met vriendelijke groeten,BrunoHet IXINA Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform