Terug

Keukens De Abdij een nachtmerrie!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

19/08/2023

Geachte, In December 2022 bestelde wij onze nieuwe keuken bij Keukens de Abdij met als uiterlijke plaatsingsdatum Juni 2023. Om deze verkoop af te sluiten werd ons één A4 doordruk velletje papier voorgelegd met verschillende codes en een prijs van net iets meer dan 40.000,-€. Vervolgens horen wij maanden niets meer tot er plots in de maand mei een opmeting doorgang moet krijgen, enkele dagen na de opmeting worden wij verzocht om opnieuw naar de winkel te komen om de details van de plaatsing te bespreken. De prijs van onze keuken steeg plots van 40.000,-€ naar 50.123,42 € (een 2 a 3.000,-€ toe te schrijven om op ons verzoek enkele apparaten aan te passen). Ook de uiterlijke plaatsingsdatum wijzigde plots naar begin augustus. Tijdens deze tweede bespreking werd het eerste doordrukvelletje achtergehouden en werd een nieuw doordrukvelletje opgemaakt met de nieuwe prijs en nieuwe leverdatum ter ondertekening zodat Keukens de Abdij zogezegd helemaal zijn beloften nakomt. Tijdens deze bespreking van Woensdag 3 Mei 2023 werd ons gezegd dat een gedetailleerd order zal opgemaakt worden waar alle details in opgenomen zullen worden conform onze bespreking. Om deze te ondertekenen werden we voor een derde maal uitgenodigd in de winkel, daar ik als project manager in het buitenland werk heeft mijn vrouw dit op zich genomen. Toen mijn vrouw naar de winkel ging kreeg ze maar liefst een bundel van 70 pagina's voorgelegd vol met technische beschrijvingen, allerhande codes, technische termen en plannen, ze werd gevraagd om iedere pagina af te tekenen, mijn vrouw heeft deze in goed vertrouwen afgetekend er van uit gaande dat al deze technische zaken in overeenstemming zijn met wat een week eerder besproken werd. Helaas is achteraf gebleken dat dit absoluut niet zo was, zo werd een andere vaatwasser geleverd dan gevraagd, werd onze keuken met MDF frontafwerking naar het plafond afgewerkt terwijl onze vraag MDF corpus afwerking was, werden de onderkasten van de keuken op maar liefst 15 cm van de muur geplaatst waardoor de bovenkasten moeilijk en zeker de bovenste legger onbereikbaar is geworden, de dampkap zo ver van het vuur is verwijderd dat afzuiging van de voorste kookvuren niet goed verloopt etc. Voor alles geleverd kon worden, werden wij ook nog verzocht om het volledige bedrag van 50.123,42 € over te schrijven anders kon er geen levering plaatsvinden, de dienst belde ons hiervoor meermaals op en verstuurde meerdere berichten en bevestigde steeds dat de keuken enkel geleverd kon worden na volledige betaling!? Wij hebben van onze kant steeds correct gehandeld en gevolg gegeven aan wat gevraagd werd . Door de betaling van het voorschot en de volledige betaling voor levering staan we als consument echter met onze rug tegen de muur en bevinden we ons in een zeer zwakke positie, er is geen weg terug en kunnen als consument geen druk uitoefenen om de fouten recht te zetten. We pasten ook steeds onze drukke agenda's aan op vraag van de Abdij daar we steeds de boodschap meekregen dat ook de tweede datum die reeds met twee maanden werd uitgesteld op de initiële datum bij verkoop niet meer gehaald kon worden, opnieuw met de rug tegen de muur dus! Daar wij al wonen in onze woning en zonder keuken zitten moeten we voorruit. Onze keuken werd dan geleverd met verschillende kasten die beschadigd werden zo erg dat de volledig kast corpus en front vervangen moet worden ook ontbreken er nog enkele delen. Het werd nog erger, toen de ploeg voor de plaatsing op Maandag 31 Juli arriveerde bleek dat deze zelfstandige onderaannemer op zondag ervoor zwaar was doorgezakt op Tomorrowland en naar eigen zeggen beter in zijn bed was blijven liggen. De man in kwestie was zo slecht dat hij om 12:30u de werken moest stil leggen, ondertussen werden de onderkasten al op 15cm van de muur geplaatst, werd de rug van de spoelbak kast grotendeels zeer ruw weg gezaagd, en werd de dampkap kast volledig stuk gezaagd omdat de kast naar eigen zeggen foutief gemaakt was en de dampkap er niet in past, ook de beschadigde kasten werden mee geplaatst en zouden na plaatsing van het stenen werkblad en muurbekleding vervangen worden. Mijn vrouw is bij het zien van dit alles op een gegeven ogenblik in tranen uitgebarsten wat de installateur blijkbaar nog plezierde! .We contacteerde de Abdij al meermaals met onze gerieven maar daar krijg je steeds te maken met een andere persoon zonder gevolg, deze mensen zijn getraind om de vragen en opmerkingen die je te negeren in hun antwoord. We zijn inmiddels drie weken na plaatsing en hebben nog steeds niets gehoord of bevestigd gekregen wanneer er eindelijk verder gewerkt gaat worden. De service dienst van de abdij wist ons te melden dat de steenkapper zo zijn eigen agenda heeft en dat zij daar geen invloed op hebben (is een andere zelfstandige onder aannemer) maar, deze zou afgelopen week zeker met ons in contact treden inmiddels weeral een week geleden en nee hoor geen enkel bericht of initiatief van die kant. We hebben dus alles betaald hebben niet de keuken die we besproken hadden, we zitten met beschadigde kasten en delen van kasten die nog ontbreken, een dampkap kast die er niet uitziet, een vaatwasser die we niet gevraagd hebben, een afwerking naar het plafond die we niet gevraagd hebben, enkele kastjes waarvan de binnen ruimte nog geen 10cm breed is, onderkasten die zo ver van de muur staan dat de bovenste leggers in de kast onbereikbaar zijn, meerdere beschadigingen die we pas later opgemerkt hebben enz. De onverschilligheid van Keukens de Abdij kent geen grenzen, ze hebben hun centen en daar sta je dan als consument, de praktijken die ze handteren van summiere doordruk bon naar een 70 pagina omvattende aangepaste order zijn ronduit frauduleus, de prijsstijging, de plaatsingsdatum, de uitvoering alles is niet in overeenstemming met wat besproken werd.De nog te leveren werkbladen hebben nog een waarde van + 10K€, naast de te vervangen kasten en ontbrekende delen.MvgAlain Daniëls

Berichten (2)

A. D.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

09/09/2023

Inmiddels zes weken na plaatsing en nog steeds niets concreet ontvangen over de te vervangen beschadigde kasten en verdere afwerking. We zitten al zes weken met een beschadigde keuken zonder werkblad, hebben inmiddels zelf wat planken erbij gehaald om het werkbaar te maken. Het blijft een nachtmerrie en jullie begrijpen nog steeds niet hoe je een klant helpt, dit laat ik niet zo hoor daar mag je op rekenen!!!

A. D.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

30/09/2023

Beste,We zijn morgen 1 oktober, nog steeds zitten we met beschadigde kasten, ontbrekende delen, nog te plaatsen natuursteen. Wanneer gaat onze keuken nu eindelijk een keer afgewerkt worden?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform