Terug

Keuken na 4 maand nog steeds niet in orde

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

15/02/2022

Onze keuken, met aankoopbelofte op 16/01/2021 en uiteindelijke bestelling 10/07/2021, geplande levering op 12/11/2021 en installatie op 15/11/2021 is tot op heden (14/02/2022) nog steeds niet volledig.Het begon bij onduidelijkheden bij aankoopbelofte (louche praktijk als u het ons vraagt die wij ons nooit meer laten verkopen) die leidde tot ongemakkelijke discussie bij de finale samenstelling van de keuken waar er een aantal zaken plots niet meer in de afgesproken startprijs zaten na het reeds betalen van het voorschot (30% en meer dan 4 maanden voor finale samenstelling).Dan kwam de onvolledige levering (oven/kookvuur/...) - uiteraard na betalen volledig openstaand bedrag. Deze duurde langer gezien de vorige keuken niet geleverd werd - zij betaalden NIET het volledige bedrag voor levering. Schandalig als u het ons vraagt.Dan kwam de installatie - met een waslijst aan mankementen - en een nog steeds ontbrekend officieel plaatsverslag waarop langs onze kant officiële kan worden gereageerd. Enkel een ongewenst telefoongesprek en een aantal onprofessionele mails met weinig detail.Na 2,5 maand zonder veel inspanning van Keukens De Abdij en met meerdere vragen naar updates/informatie - zoals onder andere het plaatsingsverslag - werd er op 25/01/2022 een afspraak voorgesteld op 09/02/2022 voor de volledige afwerking. Op deze mail antwoordden wij met de vraag of alles aanwezig was. We dachten eindelijk van deze nachtmerrie af te zijn. Spijtig genoeg hebben wij geen antwoord gekregen op deze mail - wat niet de eerste maal was. Zeer slechte service in het algemeen bij hun dienst naverkoop. Op 09/02/2022 kwam een nietsvermoedende (maar toch zeer vriendelijke) technieker toe zoals afgesproken met nog steeds een aantal zaken van de lijst met onvolledigheden. Hij luisterde geduldig naar de klachten en liet weten dat de keuken niet volledig werd bevonden dus geen handtekening vereist was. Het kookvuur mankeert nog steeds - net zoals een antwoord in verband met de spoelbak. We wisten dat betalen voor levering een risico inhield - en deden dit toch in goede vertrouwen. Dit zelfs na hun gevraagd te hebben of en waarom dit nodig was. Wij meldden te lezen in de verkoopovereenkomst dat de betaling dient te geschieden bij levering (zoals dit overal gebeurt zeker indien er reeds een voorschot werd betaald). We hadden reeds een schrik/vermoeden dat we niet langer degelijk behandeld zouden worden gezien we reeds betaald hadden. Dit is spijtig genoeg ook zo gebleken.Wij eisen een schadevergoeding - die opmerkelijk hoger ligt dan de schadevergoeding die Keukens de Abdij zou gevraagd hebben moest de levering door ons niet kunnen doorgaan - gezien wij werden beloofd bij het tekenen van de aankoopbelofte meer dan een jaar geleden dat kwaliteit gegarandeerd wordt bij Keukens de Abdij en dat de keuken bij installatie gebruiksklaar is (met tijdelijk keukenblad). Wij zitten nu reeds 4 maand zonder bruikbare keuken. Daarnaast zie ik alle andere klachten omtrent Keukens de Abdij op Testaankoop en vind ik dat er een grondig onderzoek moet worden gedaan naar wanpraktijken, loze beloftes en zeker het principe van de aankoopbelofte en betaling voor levering moet worden aangepast. Dit is een degoutante manier van zakendoen en zou bij geen enkele andere type aannemer een mogelijkheid zijn. Waarom bij keukens dan wel? Indien ik hier niet snel een positief en constructief antwoord op krijg van Keukens de Abdij zal ik mijn verhaal delen op alle mogelijke mediaplatformen zodoende zo veel mogelijk mensen die op het punt staan een keuken te kopen weten wat voor kwaliteit en service Keukens de Abdij werkelijk biedt. Desondanks de hoge beloftes in al hun reclamespots.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform