Terug

Ketelonderhoud

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Engie

21/10/2020

Goed nieuws: Je verwarmingsketel is helemaal in orde!(Mail die ik van Engie kreeg)Goed nieuws???Onze ketel werd onderhouden op 9/10/2020 en is na twee jaar perfecte dienstverlening één week na het onderhoud in panne gevallen en dan nog liefst op een zondag. De technieker van Heatco is zondag dan langs geweest en heeft vastgesteld dat de ontstekings-electrode versleten is. Die werd bij het onderhoud blijkbaar niet vervangen, maar de ionisatie-electrode, die even oud is en dus even versleten, werd wel vervangen. Begrijpen wie begrijpen kan...De technieker heeft de ontstekings-electrode zondag opgeschuurd, maar raadde wel aan deze te vervangen. Voor de interventie van de technieker op zondag mogen we dus nog eens een extra werkuur en extra verplaatsingskosten betalen. Ondertussen is gisteren de ketel terug in panne gevallen en moet de ontstekings-electrode alsnog vervangen worden. Dit gaat ons nog eens extra verplaatsingskosten en werkuren kosten en bovendien kunnen ze dit niet komen doen voor vrijdag. We zullen het dus drie dagen moeten stellen zonder verwarming of warm water. Terug naar de middeleeuwen dus. Ik begrijp niet waarom de versleten ontstekings-electrode tijdens het onderhoud niet vervangen werd. Is dit om de klanten extra geld uit hun zakken te kunnen kloppen? We overwegen dan ook om het contract met Engie stop te zetten. Een heel ontevreden klant,FVH(Antwoord dat ik trachtte te versturen naar Engie, maar dat blijkbaar door hen niet verwerkt wordt)Je verwarmingsinstallatie is hersteldHalloOnze specialist HEATCO is langsgekomen op 19.10.2020 in de namiddag om je verwarmingsinstallatie te herstellen. Goed om te weten: V Je ontvangt binnenkort een factuur voor deze werkuren, verplaatsingskosten en eventuele wisselstukken.V Contacteer ons op 078 35 33 34 als je nog verdere vragen of problemen hebt. Vermeld 002206331794 als je klantnummer.V Je verwarmingsinstallatie moet regelmatig nagekeken worden, dat ben je wettelijk verplicht. We maken dat onderhoud graag makkelijk voor je: voor een vast bedrag zorgen wij ervoor dat je nergens aan hoeft te denken. Meer weten?Fijne dag nog! Je ENGIE Team(Laatste mail van Engie van vandaag 21/10/2020, waarin ze vermelden dat de verwarmingsinstallatie regelmatig moet nagekeken worden, terwijl dit door hen net is gebeurd!!!)

Berichten (4)

Engie

Naar: S. M.

22/10/2020

Beste mevrouw MelisBeste heer Van HileghemTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 21 oktober 2020.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumPPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

S. M.

Naar: Engie

26/10/2020

Beste,In antwoord op mijn klacht mailt u dat de ontsteking en ionisatie niet hoeven vervangen te worden, tenzij er optisch schade zou zijn. Volgens de technieker die hier op zondag, 10 dagen na het onderhoud door de vorige technieker, geweest is, wordt er echter aangeraden om na 4 jaar de ionisatie en ontsteking te vervangen, mede omdat volgens betreffende technieker het optisch niet zichtbaar is of er al dan niet schade is aan de ontsteking of ionisatie. Anderzijds zegt de fabrikant dan weer dat het niet nodig zou zijn om deze onderdelen überhaupt tijdens een onderhoud te vervangen. Het blijft mij echter een raadsel waarom de technieker die het onderhoud gedaan heeft wel de ionisatie vervangen heeft en niet de ontsteking. Je zou toch denken dat hij ze ofwel allebei vervangt of geen van beiden. Wat ik nog bizarder vind, is dat er volgens jullie tijdens het onderhoud geen reden was om de ontsteking te vervangen, maar dat 10 dagen later het plots wel nodig was om deze te vervangen.Dat schade aan de ontsteking of ionisatie niet zichtbaar is, blijkt uit het feit dat de technieker die hier 10 dagen na het onderhoud geweest is, letterlijk heeft gezegd dat hij vermoedde dat het aan de ontsteking lag, maar hier geen uitsluitsel over kon geven. Hij heeft de ontsteking opgeschuurd en daarna werkte de ketel terug. Daardoor werd zijn vermoeden bevestigd en werd er een offerte opgemaakt om de ontsteking alsnog te laten vervangen. Twee dagen later was er echter terug een storingsmelding en werkte de ketel terug niet meer. Na telefonisch contact met Heatco kon de ontsteking ten vroegste op vrijdagnamiddag vervangen worden, daar deze nog besteld diende te worden. We zaten dus noodgedwongen van dinsdagnamiddag tot vrijdagnamiddag letterlijk in de kou. Daar we het beu werden om in de kou te zitten en koude douches te moeten nemen, hebben we donderdagavond dan maar zelf geprobeerd om de ketel te resetten en dit is wonderwel nog gelukt ook. Tot nu toe doet hij het nog steeds, een reden te meer om aan te nemen dat de ontsteking niet de oorzaak geweest is van de storing, want het lijkt me sterk dat wij dan de ketel door een reset terug aan de praat zouden krijgen. We hebben bijgevolg de interventie van vrijdag, om de ontsteking te komen vervangen, geannuleerd. Nu blijft nog steeds de vraag aan wat die storingen te wijten geweest zijn. Aangezien onze ketel 6 jaar perfect gefunctioneerd heeft en 10 dagen na het onderhoud door Heatco twee keer op één week in storing valt, staat het als een paal boven water dat dit enkel aan een slecht ketelonderhoud kan gelegen hebben. Wij hebben er dan ook hoegenaamd geen schuld aan dat onze ketel op zondag in panne gevallen is, in tegenstelling tot de technieker die het ketelonderhoud heeft uitgevoerd. Dan komt er op zondag een andere technieker die ook nog eens een verkeerde diagnose stelt en beweert dat het nodig zou zijn om de ontsteking om de 4 jaar te vervangen, wat volgens de fabrikant dus helemaal niet nodig is. Van tegenstrijdige informatie gesproken! In plaats van verontschuldigingen van Engie, mogen we betalen voor een slecht ketelonderhoud, voor een onnodige vervanging van de ionisatie en voor een interventie op zondag die niets heeft uitgehaald, daar de ketel twee dagen later alweer een storing aangaf. Daarenboven hebben we drie dagen in de kou gezeten en ons met koud water moeten wassen. Van een ‘koude douche’ gesproken! Ik zou dus nogmaals willen vragen om de kosten van de verplaatsing en interventie op zondag te willen laten vallen, alsook een tegemoetkoming te willen voorzien voor de dagen dat jullie ons letterlijk en figuurlijk in de kou hebben laten staan. FVH

Engie

Naar: S. M.

09/11/2020

Geachte,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met de meeste hoogachtingComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: S. M.

19/11/2020

Geachte mevrouw Melis,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform