Vandaag (16/8) speelde zich voor de 6e of 7e keer op rij dit jaar volgend scenario af. Wij kiezen voor of worden verplicht (door de leverancier) tot thuislevering via postNL. De app van postNL meldt dat het pakket tussen X uur en Y uur THUIS zal worden afgeleverd. Wij blijven thuis op het aangegeven uur, vandaag stond ik zelfs aan de voordeur. Op (exact) tijdstip X verandert de status plots naar sorry, we hebben je gemist, je pakket gaat naar het leverpunt.... Omdat het al de zoveelste keer was, ben ik vandaag meteen naar het leverpunt gespurt. De camionette van postNL stond er nog en de bezorger was een stuk of 50 pakjes aan het uitladen, waaronder ons pakje. Ik spreek hem aan en vraag waarom hij niet aanbelde en zelfs niet aan onze deur passeerde. Zijn antwoord: hij krijgt helemaal niet het order om pakketten thuis af te leveren, hij krijgt enkel de opdracht om ze rechtstreeks bij een leverpunt te droppen. PostNL bedriegt dus zowel afzender als ontvanger door hen wijs te maken dat ze de pakketten thuis zullen laten leveren. Ofwel bedriegt de bezorger postNL, maar aangezien dit al de zoveelste keer is op rij, vermoeden we dat de fout bij postNL ligt. Wij hebben deze klacht ook al meerdere keren laten bezorgen via verschillende verzenders de afgelopen maanden, maar we krijgen postNL niet aan de lijn als ontvanger. Vanaf nu zullen we altijd onze verzendkosten terugvorderen bij de verzender, maar we krijgen graag ook een duidelijk antwoord van PostNL.In dit geval is het duidelijk: pakje zou tussen ongeveer halfzes en halfacht (?) geleverd worden, maar werd al om kwart voor zes afgeleverd bij afhaalpunt, en meteen ook door ons afgehaald. Keer op keer blijven we thuis om een pakje in ontvangst te nemen, en keer op keer wordt er niet aangebeld door PostNL (andere postdiensten doen het tegenwoordig veel beter).