Terug

KBC verzek weigert annulatiekosten vakantie terug te betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. C.

Naar: KBC Verzekering

30/07/2020

Boekte op 28 febr '20 een vakantieverblijf in ZW Frankrijk. Ging op 2/7 naar mijn huisarts. Mijn 'gebruikelijke arts' die mij normaal gezien opvolgt, was met vakantie en ik werd gezien door een confrater van haar die mijn situatie minder goed kent. Hij maakte een attest op dat enkel wees op mijn angst en wou niet verwijzen naar de andere medische problemen die ik ondervind omdat hij ze kennelijk onderschat. KBC weigerde op contractuele basis (psychische klachten worden slechts in acht genomen mits min 5d hospitalisatie. Op 22/7 zag ik mijn artse, Dr Huygens en zij maakte een aanvullend attest op waarin andere ernstige klachten werden beschreven waardoor het onmogelijk is dat ik die reis doe. Ontving gisteren antwoord dat het 2de attest niet opweegt tegen het eerste en dat ze overgaan tot sluiting van mijn dossier. Waar is hier de logica? Kennissen van mij hebben hun Mastercard annulatieverzekering via Belfius en zij moeten enkel een gewoon ziektebriefje indienen voor terugbetaling zonder enige uitleg. Ik ben zo eerlijk om lang genoeg op voorhand te annuleren want anders ging op 12/8 ook nog het saldo gedebiteerd worden. En had ik dan gewacht tot net voor het verbruik, had men in totaal 1508€ moeten vergoeden. Ik ben borstkankerpatiënte (operatie-chemo-radiotherapie-herceptine) en heb (wellicht door de toenemende stress met Corona) weer last van zware vermoeidheid. Heb de laatste maand veel hartkloppingen, slechte recuperatie zelfs na lichte inspanning of wandeling. Cardiaal onderzoek is ingepland.

Berichten (3)

KBC Verzekering

Naar: K. C.

31/07/2020

ConfidentialGeachte,Via uw dienst ontvingen we op 30 julic de klacht van K.C..KBC klachtenmanagement zal het dossier onderzoeken en aan mevrouw C. een antwoord bezorgen.We vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groeten,KBC-KlachtenmanagementDisclaimer

K. C.

Naar: KBC Verzekering

17/08/2020

Geachte KBC, ik wou even polsen hoe het met het dossier staat. Ik had begrepen dat u tegen 23 augustus ongeveer een antwoord zou hebben. Ik hoor dus wellicht wel uiterlijk iets van jullie tegen het eind van deze week. Mvg K.

KBC Verzekering

Naar: K. C.

28/08/2020

ConfidentialBeste,Cfr onderstaande.Ik verwijs naar mijn email van 31/07.Ik antwoordde ondertussen al rechtstreeks aan de klant zoals aangekondigd.Met vriendelijke groeten,PS Voorkomen is beter dan genezen. Leeshier de tips van de klachtenmanager om klachten te voorkomen.NNNNNNklachtenmanager Tel. + NNNNN - Fax +NNNNNNNNN@kbc.beKBC Bank en Verzekeringen NV, Klachtenmanagement - PCSBrusselsesteenweg 100, 3000 Leuven Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform