Geachte,
Blijkbaar staan wij op de uitval lijst van fluvius.
In 2022 & 2023 hebben we geinvesteerd in zonnenpanelen en een thuisbatterij.
Ik ben overgestapt naar een nieuwe leverancies, maar sinds maart 2024 (9 maanden) krijg ik geen fakturen van mijn leverancier omdat Fluvius niet de meter standen of andere gegevens door geeft aan lijn leverancier. Daardoor kan/mag mijn leverancier mij niet fakturen op data dat zij niet over beschikken.
Dankzij mijn thuisbatterij E-Smart Grid zou ik mijn gebruik maandelijks kunnen opvolgen en dan weet ik of ik op de juiste manier gebruik maak van de batterij. Dit heb ik dus nog niet kunnen doen sinds Maart 2024.
Ik heb zelf met fluvius gebeld in August, om te melden dat mijn data niet werd door gegeven aan mijn leverancier. Ik kreeg als antwoord dat ze dat wel hebben gedaan.
Als klant moet ik niet naar mijn fakturen vragen. Ik vrees voor mijn eind faktuur. Of is al mijn energy verbruik verworpen na zoveel maanden?
Fluvius pushed voor een nieuwe digitale meter, maar om de gevens door te geven naar de energy leveranciers is niet een prioriteit. Hoe is dit mogelijk? Zij zitten in een monopolie situatie en hier wordt niets aan gedaan.
Ik zou graag een oplossing hebben asap, en een compensatie van fluvius. Mvg, Birgit Suys.