Terug

kan geen faktuur ontvangen van leverancier

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. S.

Naar: FLUVIUS

27/09/2024

Geachte, Blijkbaar staan wij op de uitval lijst van fluvius. In 2022 & 2023 hebben we geinvesteerd in zonnenpanelen en een thuisbatterij. Ik ben overgestapt naar een nieuwe leverancies, maar sinds maart 2024 (9 maanden) krijg ik geen fakturen van mijn leverancier omdat Fluvius niet de meter standen of andere gegevens door geeft aan lijn leverancier. Daardoor kan/mag mijn leverancier mij niet fakturen op data dat zij niet over beschikken. Dankzij mijn thuisbatterij E-Smart Grid zou ik mijn gebruik maandelijks kunnen opvolgen en dan weet ik of ik op de juiste manier gebruik maak van de batterij. Dit heb ik dus nog niet kunnen doen sinds Maart 2024. Ik heb zelf met fluvius gebeld in August, om te melden dat mijn data niet werd door gegeven aan mijn leverancier. Ik kreeg als antwoord dat ze dat wel hebben gedaan. Als klant moet ik niet naar mijn fakturen vragen. Ik vrees voor mijn eind faktuur. Of is al mijn energy verbruik verworpen na zoveel maanden? Fluvius pushed voor een nieuwe digitale meter, maar om de gevens door te geven naar de energy leveranciers is niet een prioriteit. Hoe is dit mogelijk? Zij zitten in een monopolie situatie en hier wordt niets aan gedaan. Ik zou graag een oplossing hebben asap, en een compensatie van fluvius. Mvg, Birgit Suys.

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: B. S.

30/09/2024

Beste Birgit Om deze klacht te kunnen behandelen hadden we graag meer info van jou ontvangen zoals jouw adres of een EAN-code. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, De Klachtencommissie Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 27 september 2024 17:45 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: kan geen faktuur ontvangen van leverancier ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

B. S.

Naar: FLUVIUS

10/10/2024

Beste, Sorry voor de late reactie, was in het buitenland. mijn Verbruiksadres: GEERDEGEMVAART 74, 2800 MECHELEN, Elektriciteit - EAN 541448820060503310. Nu juist vandaag heb ik voor het eerst mijn afrekenings faktuur ontvangen. wat wel een groot bedrag is om zo maar in een keer te betalen, door een nalatigheid, wat is jullie te gemoedkoming?

FLUVIUS

Naar: B. S.

23/10/2024

Dag mevrouw Suys, We verwijzen naar uw bericht betreffende een verzoek tot schadevergoeding ingevolge een geblokkeerde EAN op hogervermeld adres. Deze problematiek is vervelend voor de betrokken klanten maar heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario's tot gevolg. Zo kan hierdoor het tijdstip waarop een afrekening plaatsvindt of een leverancierswissel doorgaat later plaatsvinden dan gewoonlijk. In bijna alle gevallen kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Uiteraard is er wel het ongemak van de vertraging, maar in principe is er geen financieel gevolg voor de betrokken klant. De klant blijft ook steeds gehouden om het bewijs te leveren van een werkelijk geleden schade. Er zal echter doorgaans geen schade zijn omdat data en aanvragen niet verloren gaan door dit probleem en in de markt voorzien werd om scenario's vanaf de deblokkering alsnog retroactief te laten doorgaan met rechtzetting van de financiële gevolgen. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 10 oktober 2024 10:15 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Nieuw bericht van BIRGIT S ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform