Terug

Kabelaansluiting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. P.

Naar: Telenet

26/12/2019

Geachte heer/mevrouw, Op 31/7/19 hebben wij een kabelaansluiting aangevraagd- bevestigingsmail ontvangen. (er werd 41,32EUR excl. btw betaald). Er ging iemand komen kijken hoe de aansluiting het beste kon gebeuren. Er moest ook een onderboring gebeuren en de nodige vergunningen dienden te worden aangevraagd. Op 09/08/19 krijg ik een e-mail met de instructies en met een foto ter plaatste genomen van de werf voorbereider. Intussen werden de voorbereidingen gemaakt door onze elektricien. Omdat wij tussen 4 en 11 oktober niemand gezien hebben en de coax kabel nog steeds aan straat ligt (volgens de instructies van de werfvoorbereider), besluit ik hem op te bellen. Ik krijg te horen dat: Er blijkbaar al een aansluiting is op dit adres en de arbeiders in verwarring waren. Ons adres gelegen is aan een drukke baan? en dat hiervoor een vergunning dient te worden aangevraagd?Er wordt voorgesteld of ik niet akkoord kan gaan met een bovengrondse aansluiting, dit zou nl. “gemakkelijker” zijn. Men ging mij nog contacteren.Omdat ik op 13/11/19 nog steeds niet heb vernomen neem ik contact op met de klantendienst van Telenet, hier weet men in eerste instantie van niets. Men besluit de werf voorbereider te contacteren. Nu blijkt dat volgens deze, dat het om de een of andere reden niet mogelijk is, omdat we dan met twee aansluitingen zitten. Zij zou mij ook nog contacteren hieromtrent, maar het was er nog niet van gekomen.... Ik kan niet anders dan vaststellen dat hier grote fouten zijn gebeurd. Deze hele situatie is dan ook absurd en totaal onaanvaardbaar voor ons. Als het waar is dat er geen 2 aansluitingen mogen op hetzelfde adres, waarom moet men dan een dossier opstarten, een kabelaansluiting doorrekenen en een werfvoorbreider sturen? Men diende dit onmiddellijk te laten weten. Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is. Ook, als een werfvoorbereider komt kijken en ter plaatste foto’s neemt en dan een e-mail met instructies doorstuurt dan verwacht je dat de nodige voorbereidingen zijn getroffen voor de plaatsing. Als alles klaarligt en men dan niet komt opdagen en (na zelf nog contact op te nemen) men de uitleg geeft dat er onderboring nodig is en dat er blijkbaar al een aansluiting is ….. dat is gewoon onbegrijpelijk en pure kafka. Intussen werd er door de elektricien (met de hand) een sleuf gegraven, een wachtbuis en coax kabel gelegd (PE14, lengte 80 meter) van in de garage van de woning tot aan de rooilijn. Het was niet gemakkelijk en tijdrovend om de coaxkabel/wachtbuis tot in de garage te voorzien. Ongelofelijk dat dit allemaal voor niets zou zijn. Als gevolg hiervan ligt onze tuin al sinds eind september open en dit tot aan de rooilijn, met een losliggende coaxkabel, we hebben hierdoor niet enkel financiële schade, maar ook imagoschade opgelopen. Wij runnen een zaak op dit adres, dergelijke toestanden zijn onaanvaardbaar. Er zijn veel onnodige kosten gemaakt door jullie fouten en enkel Telenet lijkt mij hiervoor verantwoordelijk. Ergens hopen wij dat de aansluiting nog steeds mogelijk is, we begrijpen eigenlijk niet waarom dit überhaupt niet kan. Het domein is 1 hectare groot, vooraan staat een woning, achteraan staat een bedrijfsgebouw. (Het zijn twee verschillende gebouwen op 2 verschillende percelen, maar met hetzelfde adres). In het bedrijfsgebouw is inderdaad reeds een telenet kabel voorzien, maar in de woning kan of mag er dan geen Telenet TV/ internet zijn? Onbegrijpelijk!Wij willen duidelijkheid omtrent de aansluiting!Indien een aansluiting echt niet mogelijk is, willen wij dat alle gemaakte kosten worden vergoed (kosten elektricien voor graven sleuf, kostprijs van de coaxkabel, het leggen van de coaxkabel en de bevestiging ervan aan de woning, het binnenbrengen van de coaxkabel in de woning, de aangerekende aansluiting). Ik heb op 26/11/2019 een email gestuurd naar telenet business, met mijn klacht. Echter tot op heden 26/12/2019, hebben wij (dertig dagen later) nog steeds géén enkele reactie van Telenet ontvangen!!! dit is onaanvaardbaar, ondertussen ligt onze tuin nog steeds open tot aan de rooilijn! Hopende op een snelle en correcte afhandeling!Mvg,KP. PS: wij zijn al vele jaren Telenet klant, maar zal genoodzaakt zijn om alle diensten te annuleren en verdere stappen te ondernemen, indien hieraan geen positief gevolg wordt gegeven.

Berichten (2)

Telenet

Naar: K. P.

10/02/2020

Beste,Bij deze kan ik u bevestigen dat het dossier nog eens naar de werkvoorbereider is gestuurd voor meer info.De informatie van de graafploeg die ze hebben ontvangen was: de gewestweg moet waarschijnlijk open want onderboren is geen optie.We houden u verder op de hoogte.Heeft u vragen, contacteer ons.Met vriendelijke groeten, Salutations, Kind regards,SabrinaCustomer Care AdvisorLiersesteenweg 4, B-2800 Mechelenbusiness.telenet.beref:_00D20JAU._5002p2GEUxY:ref

Telenet

Naar: K. P.

21/02/2020

Beste,Uit navraag bij onze werkvoorbereider is de volgende informatie gekomen.Er is een Commerciël verantwoordelijke bij de klant langs geweest en blijkt dat het over een tweede aansluiting op hetzelfde adres blijkt te gaan.Op dezelfde zijde van de klant staat de kast op 30 meter in klinkers, deze optie werd in het verleden al voorgesteld maar was een no go.Ondertussen zou er ook al naar de klant geïnformeerd zijn dat 2 aansluitingen op 1 adres niet mogelijk zijn.Heeft u vragen, contacteer ons.Met vriendelijke groeten, Salutations, Kind regards,Sabrina VanvaeckCustomer Care AdvisorLiersesteenweg 4, B-2800 Mechelenbusiness.telenet.beref:_00D20JAU._5002p2GEUxY:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform