Terug

Juridische Dienst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. W.

Naar: Testaankoop

29/04/2021

Sinds 1983 ben ik onafgebroken betalend lid maar heb nu besloten mijn lidmaatschap bij Test Aankoop op te zeggen, na bijna 40jaar(!)Nav een probleem met onze wagen in garantie heb ik TA gecontacteerd. Case 00165731 (Gestart 08/2020)Het initieel contact met een jurist aan de telefoon was positief, mijn klacht was duidelijk en gegrond. Ik werd aangeraden een dossier op te starten en gevraagd alles op mail zetten samen met de nodige documenten. Onmiddellijk na het gesprek ontving ik nog een mail met informatie en vragen.Tot daar alles in orde, perfect wat je mag verwachten van een verbruikersorganisatie die bezorgd is voor haar leden consumenten. Alles ingevuld, bijgevoegd en uitgeschreven, opgestuurd en …wachten…wachten..Waarschijnlijk ben ik op de verkeerde dossier verantwoordelijke gevallen.Het duurt om te beginnen al maanden vooraleer het dossier wordt opgepikt en mocht ik een paar maanden later niet gebeld hebben voor een stand van zaken zou er vandaag nog niets zijn gebeurd. Het dossier was namelijk niet opgemerkt oid.Als er dan eindelijk beweging in de zaak komt lijkt het alsof je telkens met iemand anders te maken krijgt. Dikwijls worden dezelfde vragen gesteld. Om niet alles nog eens te moeten herhalen en om zeker te zijn dat de juiste persoon het verhaal te horen krijgt, telefoneer ik om de persoon, die het dossier behandelt, te spreken. Uiteraard was deze niet beschikbaar maar mij werd beloofd dat hij/zij zou terug bellen. Nooit gebeurd, dan toch maar een een nieuwe mail.Een excuus of uitleg waarom niemand je contacteert, ondanks de belofte, hoef je niet te verwachten. Verschillende vragen van mij betreffende dit dossier krijgen trouwens nooit een antwoord, dat wordt genegeerd en antwoorden beperken zich tot het strikte en absolute minimum. Elk antwoord van TA laat bovendien standaard 2 tot 3 weken op zich wachten. Ik besef dat mijn dossier niet het enige is maar dit verwacht je niet van een consumentenorganisatie waar je al 40jaar lid van bent, eerder van het bedrijf waarmee je een geschil hebt.Als TA dan uiteindelijk in “actie” schiet, beperkt zich dat tot het schriftelijk bekend maken aan het betrokken bedrijf dat een TA-lid een probleem heeft met zijn wagen onder garantie en een oplossing vraagt.Als het bedrijf in kwestie niet onmiddellijk onder de indruk is stopt het daar. Hoewel TA van oordeel is dat ik een legitiem punt heb, doen zij verder niets. Wel hebben ze verschillende malen kenbaar gemaakt opnieuw te willen schrijven waarmee ik mij telkens en onmiddellijk volmondig akkoord verklaar, zelfs aandring op een iets “krachtigere” mail maar er gebeurt niets. Als ik ze daarop opnieuw aanschrijf en vraag waarom er nog altijd geen mail is gestuurd aan de tegenpartij antwoorden zij dat het toch geen nut zal hebben en ik best een rechtszaak start. Wat een schril contrast met het initiële telefonisch contact. Evident dat een Invoerder of Constructeur niet zomaar zal toegeven ondanks het feit dat mijn klacht gegrond is. De mail die Test Aankoop heeft gestuurd zou ook op mij geen indruk maken. Dat ik een klacht heb en een oplossing eis, wisten ze daar al lang, daar heb ik TA niet voor nodig. Ik heb mijn verzekering Rechtsbijstand aangeschreven en zij hebben het dossier, na onderzoek, aanvaard. Voor alle duidelijkheid, het gaat er mij niet om dat het uiteindelijk resultaat negatief zou kunnen zijn maar om de flagrante onverschilligheid van een organisatie die de consument moet beschermen. Geen schrik hebben iets pro-actiever en doortastender te werk te gaan en communicatiever zijn naar haar leden toe zou zeker niet misstaan. De tijd dat de vermelding van “Test Aankoop” sommige bedrijven spontaan deed overgaan tot de correcte en wettelijke behandeling van hun klanten is lang voorbij.Ik hoef dus niet te horen dat niet voor elke zaak een oplossing kan worden gevonden zoals ik in sommige andere klachten hier lees, daar gaat het niet om.?Ik hoop dat deze mail iets verder geraakt dan de klantendienst.

Berichten (1)

Testaankoop

Naar: T. W.

11/05/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform