Terug

Jarenlange betaling voor ondermaatse diensten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Telenet

03/10/2023

Beste,ik wil een klacht indienen over Telenet en een schadevergoeding vragen voor het te veel betaalde abonnementsgeld van de afgelopen maanden.Een kleine historiek (volledige historiek beschikbaar):Op dinsdag 19 september hadden wij opeens geen internet meer.In 'mijn telenet' stond vermeld dat er een storing was in de wijk. Op woensdag 20 september was dit nog steeds niet opgelost. Vanaf dan namen we elke dag (tot en met maandag 25/9) telefonisch en via Messenger en Whatsapp contact op met helpdesk van Telenet. Bij het eerste gesprek met de Helpdesk zouden de problemen weldra opgelost zijn. Bij de gesprekken erna zou het aan onze modem liggen. Daarna lag het aan een algemene storing en kregen we dagelijks het bericht: 'we kunnen niet zien waar de storing is, of wanneer er techniekers langskomen, alleen zeggen dat we er mee bezig zijn'. Op maandag 25/9 om 16:36 kregen we dan telefoon met de mededeling dat de alle Telenetdiensten in ons gebouw (7 appartementen) + de 2 gebouwen naast ons (14 appartementen) worden afgesloten.De uitleg was dat de hoofdkabel van het rijgnet beschadigd is en ze deze niet kunnen of willen repareren.Om storingen in de rest van de wijk te beperken werd aan de in totaal 5 klanten in de 3 gebouwen gevraagd om naar een andere provider te gaan.Wanneer ik tijdens het gesprek vroeg om dit op email te bevestigen, werd gezegd dat ze dit zouden doen.Tot op heden (3/10/23) echter nog geen communicatie ontvangen.Er werd op 25/09 direct voorgesteld om de laatste factuur (september 2023) te crediteren - dit lijkt me een correcte dan wel minimale compensatie voor 10 dagen zonder internet.Wat ons vooral stoort is dat de internetstabiliteit al twee en half jaar de wensen over laat. Sinds aansluiting in 2021 betalen wij maandelijks een factuur van bijna 90€. Sinds de aansluiting zijn er dus problemen met de stabiliteit. Zo viel dikwijls het internetsignaal helemaal weg, was er dikwijls te weinig bandbreedte voor bvb videobellen en hebben we op tv regelmatig een zwart scherm of blokvorming. We kunnen een volledige historiek voorleggen van onze contacten met Helpdesk en interventies van technici.De laatste technicus (dd 30/05/2023) heeft toen reeds geconstateerd dat de hoofdkabel (rijgnet) instabiel was. Dit heeft hij ook gemeld in zijn rapport (gezien) maar hier is niets mee gebeurd.In hetzelfde gesprek van maandag 25/09 16:36 heeft de persoon die de boodschap bracht ook letterlijk gezegd 'dat dit zeker geen nieuw probleem is en dat we dit waarschijnlijk ook al zelf doorhadden.'Wat wij dus willen aanklagen is dat wij 2,5 jaar ongeveer 90€ per maand hebben betaald terwijl Telenet wist dat de kwaliteit van hun diensten niet was wat ze moet zijn.Hiervoor wensen wij graag - bevestiging van deze problematiek- een compensatie omdat wij betaalden voor een service die we niet kregenRoxanne & Tom

Berichten (1)

Telenet

Naar: T. V.

03/10/2023

Beste,Intussen hebben wij u reeds een mail verzonden met meer informatie. Met vriendelijke groet, DavidTelenet Customer Relations Confidential InternalConfidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform