Terug

Jaarlijkse afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: Engie

05/09/2023

Hallo, Mijn jaarlijkse afrekening energie met Engie was voorzien in juli 2023. Door een vast contract dat ik heb afgesloten voor 3 jaar, eind 2022 werd berekend dat zijn mij 579€ dienen terug te betalen. Dit komt echter niet in orde. Ze schuiven de datum voor de terugbetaling steeds op, eerst was het 06/09, nadien 26/09 en nu al 03/10. Een detail van de berekening ontvang ik ook niet. Heb hen hierover al 3 keer gecontacteerd en krijg steeds het antwoord dat ik geduld moet hebben en dat de achterliggende diensten ermee bezig zijn. Nu moet ik wel mijn factuur voor september betalen en die voor oktober staat ook al klaar, dat kunnen ze wel in orde brengen. Heb hen laten weten dat ik niks meer betaal tot ik van hen mijn geld terugkrijg. Jammer genoeg kunnen de mensen die je bij Engie aan de telefoon krijgt u nooit verder helpen, ze nemen enkel notitie van uw melding.

Berichten (6)

Engie

Naar: W. D.

05/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: W. D.

05/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

W. D.

Naar: Engie

08/09/2023

Beste,Jullie stuurden een standaardbrief dat ik binnen de twee dagen antwoord van jullie zou ontvangen. Jammer genoeg heb ik ook dit niet ontvangen. Graag had ik een duidelijk en snel antwoord van jullie ontvangen, alsook een oplossing. Vandaag ontving ik wel een herinnering van jullie dat ik mijn maandelijkse factuur doen te betalen, ik vind dat jullie nu eerst aan mij dienen terug te betalen en dan zal ik mijn facturen aan jullie betalen zoals ik altijd op tijd en stond gedaan heb. Wendy

W. D.

Naar: Engie

08/09/2023

Beste,Jullie stuurden een standaardbrief dat ik binnen de twee dagen antwoord van jullie zou ontvangen. Jammer genoeg heb ik ook dit niet ontvangen. Graag had ik een duidelijk en snel antwoord van jullie ontvangen, alsook een oplossing. Vandaag ontving ik wel een herinnering van jullie dat ik mijn maandelijkse factuur doen te betalen, ik vind dat jullie nu eerst aan mij dienen terug te betalen en dan zal ik mijn facturen aan jullie betalen zoals ik altijd op tijd en stond gedaan heb. Wendy

W. D.

Naar: Engie

10/09/2023

Zo triestig, jullie manizr van de klantvriendelijkheid behandelen. In plaats van mij te antwoorden, hebben jullie de termijn om mij terug te betalen voor de vierde keer verlengd. Jullie laten mij geen andere keus dan dat ik hiermee verder ga. Dit is waarschijnlijk jullie dank omdat ik al 24 jaar klant ben bij jullie.

Engie

Naar: W. D.

02/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform