Terug

Jaarlijkse afrekening reeds na 6 maand.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. M.

Naar: FLUVIUS

19/06/2023

Beste, wij hebben een jaarlijkscontract afgesloten bij Engie op 22/12/2022 wegens een verhuis. Echter kregen wij op 06/06/2023 reeds een jaarlijkse afrekening voor de periode 22/12/2022 tem 05/06/2023 (factuurnummer 709 131 148 025 , bedrag = 994.86€). Aangezien wij eigenaar zijn van een huis met 31 zonnepanelen en terugdraaiende teller en onze verwarming op het eerste verdiep elektrisch is en het warm water ook met elektrische boilers is de aangerekende periode de zwaarte periode aangezien we weinig opbrengst hebben van de zonnepanelen en hoog verbruik wegens winter.) Dit wordt normaal op jaarbasis gerecupereerd in de zomer door de hoge opdrengst van de zonnepanelen en de terugdraaiende teller. Daarom hebben wij deze factuur gecontesteerd bij Engie aangezien wij een jaarcontract hebben en geen afrekening wensen na 6 maand. Engie wijst ons verder door naar Fluvius aangezien blijkbaar Fluvius bepaald wanneer de jaarlijkse afrekeningen zijn. Na contact met Fluvius zeggen zij dat het voor onze regio steeds in juni zal zijn dat de afrekeningen plaatsvinden en dat wij nu gewoon pech hebben gezien we pas in dit huis wonen sinds einde december 2022 en dus ons contract sinds dan pas hebben afgesloten. Enkel met een sorry en we kunnen er niets aan doen werden wij afgewimpeld. Wij zijn het echter niet eens met deze afrekening na 6 maand want deze sorry kost ons +/- 900€ gezien deze afrekening. Ook vind ik nergens noch bij fluvius, noch bij Engie dat deze afrekening voor deze regio steeds dan zou plaatsvinden en dus kan komen na 6 maand.is dit normaal en kunnen wij hier iets tegen beginnen of moeten wij dit zomaar gaan slikken?mij lijkt een regionale afrekeningsdatum noch iets uit de vroegere tijd toen steeds een bediende van fluvius ter plaatse moest komen en dus regiogebonden tewerk gegaan werd. nu vul je alles online in dus lijkt het mij niet meer nodig om dit regionaal te gaan behandelen.ik vind het niet logisch dat opnieuw de consument de dupe is van dergelijke regels die je nota bene nergens kan terugvinden.is het mogelijk dit na te kijken en ons te antwoorden aub?ik stuur dit ook alvast door naar de ombudsman van energie.Alvast bedankt voor jullie antwoord. MvgFrederik Mortier

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: F. M.

19/06/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform