Terug

Jaarafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. E.

Naar: Engie

22/06/2023

Beste , op 20-02-23 ontving ik de afrekening elektriciteit . Ik zou 1906,46€ terugbetaald krijgen voor 05-03-23 hetgeen ook effectief gebeurde .Op 02-05-23 kreeg ik echter een herinneringsmail voor een openstaand saldo van 1906,46€ hetgeen onmiddellijk betaald diende te worden . Daar ik hier geen factuur voor ontvangen had en er van uit ging dat dit een vergissing betrof ,nam ik telefonisch contact op met ENGIE .De telefonist bevestigde na inzage in mijn dossier dat ik inderdaad geen factuur ontvangen had , enkel een herinnering .Het ging waarschijnlijk om een fout gemaakt door de dienst boekhouding werd mij gezegd maar ik moest wel diezelfde dag het bedrag nog overmaken wilde ik een boete vermijden , hetgeen ik dan ook braafjes gedaan heb .Op mijn vraag of /en wanneer ik een nieuwe berekening zou krijgen kon geen antwoord gegeven worden . De dag nadien stuurde ik een mail naar de klantendienst met deze vragen en de vraag om enige uitleg .4 weken later had ik nog geen antwoord gekregen, dus stuurde ik opnieuw een korte mail. We zijn nu 7 weken verder en nog steeds zijn mails onbeantwoord !Intussen werd op 12-05-23 hier een digitale meter geplaatst .Een week later ontving ik een mail van ENGIE waarin stond dat Fluvius hun melding gemaakt had van de plaatsing van de digitale meter en dat de meterstanden doorgegeven werden .Ik ging dan nog 1x een tussentijdse afrekening krijgen voor verbruik zonder zonnepanelen . Ik veronderstelde dus dat ik in juni die afrekening zou ontvangen en dat daarin ook de jaarafrekening zou verwerkt zijn en dan was alles opgelost . Wat blijkt nu , ik heb gewoon opnieuw een voorschot factuur in mijn mailbox, niets van afrekening ! Dit kan toch allemaal niet .Het gaat hier wel om een bedrag van om en bij de 2000€ wat veel geld is en daar wordt zomaar mee gespeeld ! Ik hoop dat dit snel opgelost wordt want ik ben het zat !

Berichten (1)

Engie

Naar: G. E.

04/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform