Terug

Jaarafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Luminus

12/06/2023

Beste,11 januari jaarafrekening gekregen factuurnr.1012779736 bedrag van 1210,04 euro te betalen.16 januari gebeld dat ik meer uitleg wou omtrent factuur en waarom er een berekening is gemaakt vanaf 20/08/2019.Om toch ondertussen in orde te zijn heb ik afbetalingsplan gevraagd, ook met de vraag of dit automatisch van de rekening gaat of dit afzonderlijk moet betaald worden.Aangezien hier het antwoord was dat het niet automatisch gaat heb ik dan op 18 januari 310 euro gestort.24 januari mail van de bank dat er 5 euro kosten worden aangerekend omdat de betaling van Luminus die werd aangeboden van 310 euro niet uitgevoerd kon worden.Hier heb ik direct de doorlopende maandelijks opdracht voor de voorschot facturen stopgezet, dat ik alles manueel kan doen.27 januari terug gebeld omdat het bedrag nog eens werd aangeboden, maar hier zijn geen kosten voor aangerekend bij de bank.14 februari uitleg gekregen via mail van ons factuur en dat er nog een bedrag zou openstaan van 30/08/2019 van 14,35 euro en deze dan ook te vereffen.Factuur 3006066915 word mij een bedrag van 6,13 euro terug gestort waar de 14,35 euro in vermindering werd gebracht.20 februari tweede aflossing van de jaarafrekening 300 euro gestort.20 februari herinnering gekregen een onterechte terugbetaling 49,21 euro te betalen 20 februari terug gebeld met de vraag van waar dit bedrag komt terwijl er al een jaarafrekening werd verstuurd.28 februari herinnering openstaand bedrag 93,69 euro te betalen.28 februari terug gebeld van waar dit bedrag nog kwam, krijg ik een hele uitleg dat het was afgeboekt en niet terecht.Niet 1 van de twee bedragen betaald want kreeg dan een creditnota.28 februari opzegging overeenkomst langs hun kant, bedrag van 608 euro te betalen incl. 8 euro bijkomende kosten.7 maart klacht naar payments@luminus.be gestuurd en bewijs van betaling dat alles correct is gebeurd.14 maart aanmaning openstaand bedrag van 709,69 euro te betalen en weer kosten bij gerekend.14 maart dan weer telefonisch contact opgenomen deze keer op het nummer 011/84.23.98 deze nummer stond bij een mail dat ik zelf contact moest opnemen omtrent mijn klacht van 7 maart.15 maart opzegging betaalovereenkomst bedrag van 600 euro te betalen.15 maart mail ontvangen met de betwisting van onze meterstand en het openstaand bedrag van 600 euro werd geblokkeerd om het dossier te onderzoeken.Dossier 29494242Voor de tweede maal ook nog eens mijn meterstand doorgegeven 48660 en een foto van getrokken zoals mij gevraagd werd.13 april opzegging betaalovereenkomst per direct 608 euro te betalen als ook 8 euro kosten.13 april terug gebeld dat ik mijn geduld aan het verliezen ben, factuur opnieuw geblokkeerd.27 april aanmaning openstaand bedrag 616 euro te betalen, 16 euro bijkomende kosten.28 april terug gebeld opnieuw factuur geblokkeerd.4 mei ingebrekestelling omdat er geen gevolg was gegeven aan een brief van 28 februari van een openstaand bedrag van 631 euro weer 31 euro kosten erbij.8 mei terug gebeld en werd ik op een heel onvriendelijke manier aangesproken als ook werd het gesprek abrupt afgesloten langs de klantendienst van luminus.8 mei terug klacht verstuurd naar payments@luminus.be30 mei pas antwoord gekregen opnieuw factuur geblokkeerd.2 juni factuur 8473413178 gekregen voor de periode van 14/10/22 tot 14/03/23 en het bedrag van 24,71 euro te betalen.2 juni factuur/creditnota 8473413177 gekregen voor de periode van 08/10/20 tot 13/03/23 bedrag 0 euroVan waar dit factuur heeft niks met mijn jaarafrekening te maken aangezien voorschot facturen van dit jaar in vermindering worden gebracht.Ook zal ik geen 24,71 euro betalen aangezien er voor maart 2 keer een voorschot van 60 euro is betaald.Dit is een foutje van mij.Hier begin bedrag 1210,04 euro reeds BETAALD is 610 euro ipv 300 euro.Verder ook geen details van waar komen de bedragen 72,44 euro en 837,60 euro dat zogezegd in vermindering worden gebracht.2 juni factuur 1012779736 gekregen voor de periode van 20/05/19 tot 13/10/22 en het bedrag van 527,56 euro ONMIDDELIJK TE BETALEN.Zelfde factuur dat ik op 11 januari heb gekregen zonder correctie. Hoe kan je 6279 kwh aanrekeningen aan de klant terwijl dit niet verbruikt is.Meterstand volgens Luminus 54696 mijn meterstand 48677Dat ik prosumententarief moet betalen weet ik 72,29 euro x 8 het vermogen van de omvormer.Bedrag van 578,32 euro/ per jaar te berekenen vanaf 08/10/2020 tot 08/10/2022Het bedrag van 1283,58 euro dat nog word bijgerekend zou ik graag een degelijke uitleg voor willen, zou mij verbazen dat dit transportkosten, heffingen of energiekosten....Deze worden aangerekend op verbruik die er niet is.Hiervoor heb ik dan nog eens op 5 juni contact opgenomen en deze meneer had ik ook op 8 mei aan de lijn.Daar werd mij duidelijk gemaakt dat ik in fase 5 zat en bijna in 6 waar alles naar een gerechtsdeurwaarder word doorgestuurd.En nu is mijn geduld genoeg op de proef gesteld, alles is steeds correct betaald, het was ook steeds met doorlopende opdracht en weet perfect wanneer welke maandelijkse kosten moeten betaald worden.Van alle diensten waar ik gebruik van maak ben ik al jaren klant nog nooit problemen gehad altijd correct betaald.Bij Luminus sinds de jaarafrekening constant problemen. Word ik vergoed voor mijn tijd en energie???Bij vragen krijg je nooit een concreet antwoord, bepaalde mensen bij klantendienst zijn onprofessioneel en zijn niet genoeg op de hoogte van stand van zaken.Sinds januari 2020 is mijn man niet meer in bijberoep ook dit is al enkele malen doorgegeven en word niet gewijzigd.Dit is niet de manier van met mensen om te gaan, ook mensen die niet digitaal de weg kennen worden gewoon opgelicht.Als laatste bizar dat sommige facturen ook uit My Luminus zijn verwijderd van bedragen die worden aangeboden.Indekking misschien, mijn vertrouwen ben je bij deze volledig kwijt in jullie bedrijf en wil dat dit probleem opgelost geraakt 6 maanden voor een jaarafrekening!!!!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform