Terug

Jaarafrekening totaal onjuist.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. P.

Naar: Engie

26/02/2024

Hallo, ik kreeg een jaarafrekening van engie waarbij zij mij 16 euro gingen terugbetalen. Dit klopt helemaal niet, en wij hebben hiervoor klacht ingediend bij engie, maar krijgen na 11 dagen nog steeds geen antwoord... Ondertussen hebben ze de 16 euro al overgeschreven, maar waar blijft de rest?Het lijkt alsof ze weigeren om te antwoorden, ze geven ons zelfs geen update wat enorm frustrerend is. Ik zal hieronder even de klacht schrijven die ik naar Engie heb gestuurd met klachtnummer 0092850105:15/02/2024 - Je berichtBeste, Mijn eindfactuur met terug te betalen saldo klopt totaal niet. Ik zal eens even voor jullie uitrekenen. ik heb op mijn Piek en Dal samen 1301 verbruikt. Als ik dan aan het hoogste tarief rekenen dat we hebben gehad in de afgelopen periode dat ik bij jullie klant ben ( hoogste tarief elektriciteit was 0.145 euro per KWH) -> 1301 * 0.145 = 188,64 euro. daarbij is dan nog de piek ende dal bijeen gerekend dus het zou nog wat goedkoper moeten zijn zelfs. ik heb op mijn Gas in totaal 541 verbruikt. (Als ik op mijn gas het hoogste tarief aanreken voor die periode was dit 0.057 euro per KWH.) 541*0.057 = 30,837 euro. Als je die dan bijeen telt kom je op een totaal van 219,477 ( waar dus nog een stuk af moet als je de Dal uren van de elektriciteit erbij zou rekenen). Nu wij hebben 6 maand lang 150,06 euro betaald wat op 900,37 euro neerkomt. als je dan alles afrekende van elkaar (900.37 - 219.477 = 680,883 euro dat er overblijft!!) terwijl we maar 16,85 terug krijgen??OplossingGraag de correcte terugbetaling. Dit is niet aanvaardbaar dat wij zelf moeten uitrekenen hoeveel wij verbruikt hebben. Dit zou al automatisch bij jullie correct moeten gebeuren. Graag snel een antwoord.20/02/2024 - Je berichtHopelijk kan dit zo snel mogelijk afgehandeld worden want op deze manier met dit grote prijsverschil en trage afhandeling van deze klacht begin ik toch wel te twijfelen of Engie als energieleverancier wel de juiste keuze is voor mij.

Berichten (3)

Engie

Naar: K. P.

26/02/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 26 février 2024 11:20À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Jaarafrekening totaal onjuist. - (CPTBE01976462-87)Klacht - Jaarafrekening totaal onjuist. - (CPTBE01976462-87) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

K. P.

Naar: Engie

01/03/2024

Ondertussen zijn we al in totaal 15 dagen verder.Dit is echt geen goede klantenservice.Ik ben echt zeer teleurgesteld in jullie.

Engie

Naar: K. P.

05/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 26 février 2024 11:20À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Jaarafrekening totaal onjuist. - (CPTBE01976462-87)Klacht - Jaarafrekening totaal onjuist. - (CPTBE01976462-87) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform