Terug

Jaarafrekening na overstap blijft uit waardoor ik mijn saldo niet teruggestort krijg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: Eneco

25/11/2023

Beste,In augustus 2022 stapte ik over naar een andere energieleverancier. Ik kreeg een slotafrekening met een saldo in mijn voordeel. In mei 2023 kreeg ik een annulatiefactuur toegestuurd, zonder opgave van duidelijke reden. Ik moest een groot bedrag terugbetalen. Daarna, zo zeiden ze me, zou ik een nieuwe afrekening krijgen waarmee ik dan een stuk terug zou krijgen. Ik kreeg nadien wel een slotafrekening gas en een jaarrekening elektriciteit, maar geen slotrekening elektriciteit waarin nog 2 maanden voorschot van 175 euro/maand moeten worden verrekend. Die nieuwe afrekening is nog steeds niet gekomen, hoewel ik reeds herhaaldelijk contact heb opgenomen met de klantendienst. Dat is dus al een half jaar dat ik het geld waarop ik recht heb niet heb teruggekregen. Ik wil dit zo snel mogelijk geregeld zien, zodat ik Eneco voor eens en altijd de rug kan toekeren.

Berichten (2)

Eneco

Naar: I. H.

01/12/2023

Beste IrisBedankt voor je vraag in verband met je slotafrekening voor elektriciteit. Op dit moment kunnen we nog geen definitief antwoord voorzien maar je dossier is in behandeling. Ik blijf dit persoonlijk opvolgen en van zodra ik meer nieuws heb breng ik je verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

Eneco

Naar: I. H.

01/12/2023

Beste Iris,In navolging van mijn voorgaande e-mail bevestig ik jou dat we je slotafrekening voor elektriciteit hebben opgemaakt. In bijlage een kopie van je factuur. Onze excuses voor de vertraging. Je tegoed zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort.Alvast een fijn weekend gewenst!Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform