Terug

Jaarafrekening komt niet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. H.

Naar: Engie

04/02/2024

Beste, op 1 oktober werden onze meterstanden digitaal doorgegeven. Volgens Fluvius is alles correct naar jullie doorgegeven, maar sinds dan wachten we nog steeds op een jaarafrekening. Ondanks meerdere telefonische klachten waarbij ons werd verteld dat een gespecialiseerde dienst een mee bezig is, is er 4 maand later nog steeds niets gebeurd. We gaven aan dat we onze voorschotfacturen niet wensten te betalen, aangezien we onmogelijk kunnen weten of het voorschot wel correct is. Er werd ons verzekerd dat dit geen probleem is en dat er geen kosten zouden aangerekend worden. Desondanks ontvingen we toch een aanmaning, gevolgd door een ingebrekestelling met extra kosten. We hebben dan maar het openstaand saldo betaald, uiteraard zonder de aanmaningskosten die we weigeren te betalen. Het is ronduit bedroevend dat een bedrijf van de grootte van Engie er zorgvuldig voor zorgt dat elk klantencontact via telefoon dient te gaan, zodat een klant geen dossier kan opmaken op papier. Telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en wordt je beloofd dat alles in het werk wordt gesteld om dit in orde te brengen. De realiteit bewijst het tegendeel. Zelfs een klacht bij de ombudsdienst leverde tot op heden geen resultaat op. We eisen dan ook asap een correcte afrekening, waaruit we vermoeden een terugbetaling te zullen ontvangen. Deze terugbetaling dient dan ook onmiddellijk te gebeuren. Indien dit niet gebeurt binnen de redelijke termijn van 14 dagen zullen we genoodzaakt zijn om Engie in gebreke te stellen. We verwachten dan ook heel snel een schriftelijk antwoord van de gespecialiseerde diensten.

Berichten (2)

T. H.

Naar: Engie

19/02/2024

Tot op heden hebben we nog geen antwoord ontvangen van Engie ivm onze klacht. We zijn ondertussen 15 dagen na onze klacht. Vandaag kreeg ik via de chat een medewerker te pakken, die me botweg liet weten dat ik mijn vragen aan Test Aankoop moest stellen, aangezien ik een klacht via hen had gestuurd. Dat ik al maanden telefonisch klaag bij Engie zelf, heeft blijkbaar geen belang. We eisen dan ook asap een correcte eindafrekening en kwijtschelding van de 30€ aanmaningskost, waarvan ons werd verzekerd dat we die nooit zouden moeten betalen. Een klacht beantwoorden kan Engie niet, een klant die niet geholpen wordt in gebreke stellen omdat die zijn factuur niet betaalt, lukt blijkbaar wel. In bijlage de conversatie met de werknemer deze avond

Engie

Naar: T. H.

27/02/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform