Geachte,Begin mei heb ik mijn jaarafrekening voor gas en elektriciteit (factuurdatum 03/05, zie bijlage) via email ontvangen van Luminus. Toen ik deze nakeek bleek dat de welkomstkorting die men mij een jaar geleden had toegekend, niet correct was berekend (veel te weinig) en ik vond ook het voorgestelde nieuwe maandelijks voorschot van €105 (ipv €63.79 voordien) te hoog. Ik heb dan via de website van Luminus een mail gestuurd naar hun klantendienst (rond 20/05 vermoed ik, ik kan deze mail niet meer traceren) met de vraag om mijn korting te herberekenen en mijn maandelijks voorschot aan te passen naar €85Op 26 mei krijg ik van Luminus een email met de melding dat mijn korting correct is berekend. Over de aanpassing van mijn voorschot wordt niets gezegd.Begin juni ontvang ik dan een herinneringsbrief van Luminus ivm de betaling van de (volgens mij nog steeds incorrecte) jaarafrekening.Op 5 juni stuur ik opnieuw een email naar Luminus waarbij ik hen er nogmaals op wijs dat de korting niet correct is berekend (er werd slechts een deel van het energieverbruik in rekening gebracht) en waarbij ik nogmaals vraag om mijn maandelijks voorschot aan te passen. Twee dagen later krijg ik hierop een antwoord van Luminus dat mijn maandelijks voorschot zal worden aangepast. Over de herberekening van mijn welkomstkorting wordt echter niet gesproken. Half juni ontvang ik per post echter opnieuw een aanmaning tot betaling, ditmaal voor de jaarafrekening en het eerste daaropvolgende maandelijkse voorschot, dat echter nog niet is aangepast (nog steeds €105)Op 20 juni telefoneer ik naar de klantendienst van Luminus om uit te leggen dat de afrekening niet klopt en dat het maandelijkse voorschotbedrag nog niet is aangepast, in tegenstelling tot wat mij eerder per mail werd bevestigd. Men vertelt mij dat het voorschotbedrag zal worden aangepast en dat de jaarafrekening wel correct is. Ik trek dit in twijfel maar weet niet direct hoe ze aan het (volgens mij foutieve) bedrag komen. We komen overeen dat ik nog 10 dagen tijd krijg om dit verder uit te zoeken. enkele dagen later ontvang ik een brief ter bevestiging van de aanpassing van mijn maandelijks voorschotbedrag. Ik herbekijk mijn jaarafrekening nog eens meer in detail en nu blijkt dat mijn verbruik op uitsluitend nachttarief niet is verrekend voor mijn welkomstkorting. Op 26 juni stuur ik hieromtrent opnieuw een mail naar Luminus. Enkele dagen later ontvang ik dan de aangepaste voorschotfacturen voor de maanden mei en juni. Deze zijn inmiddels betaald. op 30 juni krijg ik hierop een antwoord waarbij men eenvoudigweg stelt dat het nachtverbruik wel is verrekend in mijn welkomstkorting, zonder verdere uitleg. Op 3 juli antwoord ik dat dit niet klopt en ik geef er de volgens mij correcte bedragen bij en stuur ook de jaarafrekening nog eens door in bijlage. Zie bijlage voor mijn berekeningen. Op mijn laatste mail is echter nooit een antwoord gekomen en eind vorige week ontvang ik per post een ingebrekestelling voor het betalen van het openstaande bedrag, met 19/07 als uiterste betalingsdatum.