Beste,Ik wacht sinds 1 maart 2023 op mijn eindafrekening 2022 elektriciteit van Eneco. vandaag 11/7 zijn we 4maanden en 11 dagen aan het wachten..Ik heb 4 keer telefonisch contact genomen met eneco na eerst 6 weken te hebben gewacht. zes weken is een door hun vooropgestelde afwikkelingstijd voor de opmaak van de eindafrekening. Telkens het zelfde verhaaltje. de afrekening moet manueel geteld worden omwille van een nieuw systeem!!! Dan maar een schriftelijke klacht neergelegd. Na 10 dagen slagen ze erin me via mail te antwoorden dan ze me binnen 5 dagen zouden contacteren. Nu 14 dagen later nog steeds niets gehoord van Eneco.Inmiddels heb ik via de ombudsdienst voor energie een klacht neergelegd waarbij ik vandaag een antwoordt heb mogen ontvangen waar in het kort wordt vermeld dat ze aanbevelingen hebben gedaan naar de energie bedrijven om eveneens een schade vergoeding uit te betalen wanneer zij laattijdig de slotafrekening zouden opmaken. Deze schade vergoeding zou dan evenveel mogen zijn als wat de enegiemaatschappij aanrekend bij het laattijdig ontvangen van een te betalen factuur. Naast deze aanbeveling sluit de ombudsdienst mijn klacht en laat me vrij verder te onderhandelen met Eneco of eventueel juridische stappen te zetten. Ik verwacht wel iets meer van de ombudsdienst dan dit. Ik had beter mijn inkt gespaard. Ik had gehoopt dat er voldoende publieke ruchtbaarheid zou kunnen gegeven worden aan deze wantoestanden, zodat eventuele nieuwe klanten zich zouden bedenken om bij deze maatschappij in zee te gaan. Hopelijk kunnen jullie enige betekenis hieraan geven. Ps een rede van deze laattijdige afrekening zou kunnen zijn: Ik ben op 1 maart (einde contract) van leverancier veranderd (Engie). De voorschot facturen zijn eerder door eneco voor mij op 350 euro gebracht, dit gezien de spanningen op de energiemarkt tgv de oorlog in Oekraine. tgv hiervan schat ik een terug betaling te mogen verwachten van 1500 tot 2000€. Ze moesten maar eens een afrekening hebben ten hunne voordeel, ik durf er alles voor wedden dat ik de afrekening al maanden geleden zou ontvangen hebben.Wie klaagt deze wantoestanden aan waar blijft de regelgever ter bescherming van de zwakke klant die STEEDS het gelag betaald. MVG Freddy