Terug

Jaar/eind-afrekening electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. C.

Naar: Eneco

06/01/2024

Beste,Op 28/03/22 gaf ik meterstanden door aan Fluvius voor mijn jaarafrekening gas en electriciteit. Er volgde een correcte jaarafrekening voor gas.Voor electriciteit werd toen factuur 141260728048 gestuurd voor de periode 1/4/2020 tot 1/1/2021. Jullie waren die periode vergeten te factureren bij de vorige jaarfrekening 141190669451 die voor electriciteit enkel de periode 1/1/2021 tot 23/3/2021 betrof.De periode vanaf 23/3/2021 werd echter nooit afgerekend!Op 27/03/23 gaf ik meterstanden door aan Fluvius voor mijn jaarafrekening gas en electriciteit.Op 31/03/23 volgde een jaarafrekening voor gas, maar niet voor electriciteit.Op 31/05/23 werden door Fluvius op mijn adres de analoge meters (gas en electriciteit) vervangen door digitale. Er werden jullie meterstanden gestuurd.Op 1/7/2023 volgde een afrekening voor gas, maar opnieuw niet voor electriciteit.In die hele periode heb ik een aantal keer contact opgenomen met de klantendienst. Er werd geduld gevraagd. Er zijn nooit details gegeven. Het zou gaan om een technisch probleem tussen Fluvius en Eneco. Mijn mails kunnen u bezorgd worden.Uiteindelijk belandde ik begin oktober 2023 op de lijst van jullie escalatieteam. Zonder resultaat.Sinds 01/12/23 ben ik van leverancier veranderd. Om voor de hand liggende redenen. Jullie werden op voorhand gewaarschuwd. Op 08/12/23 ontving ik een slotfactuur voor gas, maar opnieuw niet voor electriciteit.Ik mailde jullie weer al eens. Op 19/12/23 heeft er iemand aan jullie kant naar mijn dossier gekeken. Resultaat: er werd een creditnota opgemaakt voor de correcte factuur 141260728048 uit de eerste paragraaf. Volledig overbodig dus, en het maakt de zaken alleen maar meer ingewikkeld.Ik mailde jullie 22/12/23 met de vraag de creditnota te annuleren. Ik heb sindsdien geen reactie meer ontvangen van jullie.Dus... Kan er iemand aub dringend werk maken van een slotafrekening electriciteit? De laatste dag die afgerekend is, is 23/3/2021: bijna 3 jaar geleden.Dit is allemaal niet zoals het hoort. Helemaal niet.Beleefde groet,

Berichten (4)

Eneco

Naar: T. C.

11/01/2024

Beste,Bedankt voor je vraag in verband met je jaarafrekening. Op dit moment kunnen we nog geen definitief antwoord voorzien maar je dossier is in behandeling. Ik blijf dit persoonlijk opvolgen en van zodra ik meer nieuws heb breng ik je verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

Eneco

Naar: T. C.

16/01/2024

Beste Toon,In navolging van mijn e-mail van 11-1-2023 bevestig ik jou dat we jouw afrekening voor elektriciteit vandaag hebben opgemaakt. Onze excuses dat dit niet eerder mogelijk was. In bijlage een kopie van je afrekeningen. Je tegoed zal zo spoedig mogelijk worden teruggestort.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

T. C.

Naar: Eneco

16/01/2024

Tom,Verwijder onmiddelijk de bijgevoegde documenten uit bovenstaande reactie! Wat privacy aub???Gelieve mij een volledige lijst te bezorgen van de meterstanden die gebruikt zijn voor de jaarafrekening en slotfactuur. De eindstanden zijn correct, maar sowieso zijn er tussentijdse meterstanden gebruikt die niet overeen kunnen stemmen met degene die ik doorheen de tijd aan Fluvius heb doorgegeven. Ik zal dan met de advocaten van Testaankoop (die ondertussen ingeschakeld zijn) bekijken wat we verder ondernemen.Beleefde groet,

Eneco

Naar: T. C.

17/01/2024

Beste Toon,Bedankt voor je antwoord.Wij kunnen geen documenten verwijderen in de reactie op testaankoop. Je kan je bericht wel altijd op privé zetten indien je dit wenst.Daarnaast hebben we de klacht goed ontvangen via de advocaten van testaankoop. Je klacht zal om deze reden verder behandeld worden via volgende gegevens:Onze referentie: ref:_00D3X1tm5n._500MIE9a7e:refDossiernummer:08979092Deze klacht wordt gesloten.Met vriendelijke groeten,TomCustomer RelationsException Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform