Beste, Ik verhuisde op 9/12 van Stabroek naar Deurne. Daarom maakte ik afspraak met orange voor installatie op 8/12 teneinde op 9/12 ineens tv en internet te hebben. 8 dagen later echter was dit nog steeds niet in orde! fout zat nu volgens orange bij telenet , en ze konden geen termijn meer plakken wanneer die dat zouden opgelost krijgen. Vandaar deed ik dus half december overstap naar proximus. Doch , hierna even volgende data... 4 januari : installatie. (verlof genomen op werk maar niet door gegaan omdat kabel op 3e verdiep , met beneden voortuintje , van links naar rechts moet over gevel , en zo zijn hoogtewerker te klein is. 12/1 nieuwe afspraak met grote hoogtewerker (verlof genomen op werk maar afgebeld door installateur) 13/1 nieuwe afspraak (weer afgebeld door installateur) 17/1 nieuwe afspraak , nu is mijn vriendin thuis , mijn werkgever gelooft mij inmiddels niet meer (grote hoogtewerker wordt s' ochtends voor de deur geplaatst. Installateur komt langs , en zegt dat hoogtewerker niet nodig was , maar dat er toestemming van huisbaas moet zijn. Belt zelf met huisbaas , en krijgt geen toestemming. Later verneem ik van de huisbaas dat , zelfde als op eerste verdiep waar wel al fiber ligt , wel ok is! Maar dat die man er duidelijk gewoon vanaf wilde. Hij sprak van door 60cm muur moeten (wat onzin is) en dan moest hij een boor van 1 meter gebruiken , daar had hij alleen een 14mm van, ging groot gat in de gevel worden , etc) . voor de 4e , 5e , 6e keer meer dan 1 uur aan de lijn met proximus , tot 3 keer toe een medewerker aan de lijn die mij zegt dat er een nieuwe afspraak gepland staat op 25/1. Echter , tot drie keer toe vraag ik of dit wel effectief al vast staat , want de eerste sprak van een pre boeking , en ik heb geen sms en geen mail gekregen , wat vorige afspraken wel steeds was terwijl ik nog aan de lijn hing. 3 keer zeg ik ook uitdrukkelijk dat het met grote hoogtewerker moet , want deze stond niet in de bestelling genoteerd. Een vierde keer geraak ik toch verder doorverbonden , bij iemand die me zegt dat deze afspraak nog niet vast staat , dat dit een voorstel is aan de dispatching die later nodige materiaal en installateur aan mekaar zal linken , en zo een datum bepalen. Het is nu vrijdag , en zij zegt me dat dit ongezien is , en ze ook haar collega vraagt dit de volgende ochtend op te volgen , dat er echt gelijk een nieuwe datum komt. Doch hoor ik er niets meer van. Jammer ik had nog maar eens verlof genomen. Op maandag 22/1 krijg ik dan te horen dat alles van mij geannulleerd staat , en ik dus gewoon zelf terug nieuwe afspraak moet boeken, dit kan wel weer enkele weken duren! Ik ga op 22/1 ten einde raad terug naar de proximus winkel , dit keer om alles op te zeggen. Heb het echt wel gehad. Ik bestelde bij proximus een totaalpakket , waar je dan kon kiezen , tv , of labtop , of.... Twv een goei 800€ aan 99€. Deze labtop wil ik terug binnen brengen , en alles opzeggen, is nog nooit gebruikt , nog niet open geweest , enkel uit doos gehaald. Doos is met karton van verhuis reeds weg.... Winkelbediende : ja , dan kunt u beter nog even geduld hebben , want als u die labtob terug stuurt , niet meer in de originele verpakking , gaan ze u toch een restwaarde aanrekenenen. Wat???? Ben ik hier nu degene in fout??? Ik heb nog steeds niets , en zou er dan zelf nog eens een extra 700€ voor betalen , voor een ontbrekende kartonnen doos! Hij zei me wel dat voorlopig ik nu genoteerd sta voor 6/2 (dan ben ik dus 2 maand bezig om hier tv/internet te bekomen) , en hij , overal waar hij maar kan de notitie grote hoogtewerker heeft bij gezet. Hij zegt mij ook al het nodige te doen via installateurs die zij prive benaderen , deze datum alsnog te vervroegen. Hij zegt mij ook dat hij me , eens geinstalleerd , twee maand gratis kan bieden. Maar wat ben ik er mee , als ik niet geinstalleerd geraak! We zijn heden 27/1 , en ik moet vaststellen , dat eigenlijk die afspraak van 6/2 ALWEER nog niet bevestigd is! Nog geen sms , nog geen mail,... Dus ben nu al zeker dat ook dat weer niets wordt! Ik ben ten einde raad. Voor mij is het duidelijk. Je hebt een deal gekregen met labtop voor 99€ ? Vanaf nu hebben wij jou in de greep. Jij hebt ons nu nodig , niet wij jou. En het maakt ons niet meer uit hoe wij jou behandelen , je hangt vast. Aan allen die nog steeds bezig zijn iedereen een goed jaar te wensen , wens mij aub gewoon , in de loop van 2024 nog internet en tv thuis....