Terug

Isolatiepremie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. C.

Naar: FLUVIUS

20/01/2025

Beste, in nov 2023 isoleer ik zelf mijn dak volgens de normen, aangezien de schrijnwerker hier ook aan het werk is vraag ik of hij de isolatie kan meebrengen aangezien dit moeilijk te vervoeren is, ik doe een aanvraag samen met de woningdienst van de gemeente voor renovatiepremie bij fluvius, ik bezorg de aankoopfactuur, premie wordt afgewezen omdat de isolatie werd gefactureerd samen met de rest van de schrijnwerker aan 6%, waarop fluvius stuurt dat ik een aparte factuur moet hebben aan 21% , ondertussen zijn we halfweg 2024 en probeer ik een nieuwe aanvraag te plaatsen met de correcte factuur. Ik kan zelf deze aanvraag niet doen omdat de factuur datum voor 30/06/2024 moet zijn, waarop ik bel met fluvius en die persoon vraagt om alles door te sturen naar hem zodat hij zelf de aanvraag en goedkeuring zal doen waarop ik hem vraag dit op mail te zetten wat hij ook deed. Ik bezorg de factuur en terug krijg ik van fluvius afkeuring omdat de factuur op een latere datum spreekt, ik stuur hen terug dat je een factuur niet kan en ook niet mag veranderen van datum en toch krijg ik geen premie, maar natuurlijk moet ik nu wel de nieuwe BTW betalen aan mijn schrijnwerker, mijn premie waarop ik recht heb zou rond de 650€ zijn, kunnen jullie mij helpen aub, bij klantnummer heb ik mijn dossiernummer ingevuld waarover dit probleem gaat, alvast bedankt

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: V. C.

20/01/2025

Beste mevrouw Cosman Ik heb uw klacht goed ontvangen. Jammer genoeg kan ik hier geen andere wending aan geven. De premie-aanvraag voor dakisolatie werd afgekeurd door Fluvius omdat u niet aan de voorwaarden van 2023 voldoet. Meer bepaald, de oorspronkelijke factuur was verkeerd opgemaakt door uw installateur, aan 6%, wat niet van toepassing kan zijn als het over plaatsing door de netgebruiker zelf gaat. Het verlaagde BTW-tarief kan enkel toegepast worden als de aannemer de werken (plaatsen van isolatie) ook uitvoert, maar dit was hier niet het geval. U diende dus een nieuwe factuur voor te leggen, met vermelding van het juiste BTW-tarief van 21%, voor wat betreft de aankoop van de dakisolatie. De factuur die u nadien bezorgd heeft, dateert van 29/11/2024. Volgens de geldende voorwaarden voor de premie dakisolatie 2023 dient de factuurdatum tussen 1 juli 2022 tot maximum 30 juni 2024 te liggen. Uw factuur dateert van nadien. Bijgevolg kan Fluvius u de premie niet toekennen. Fluvius kan niet afwijken van de voorwaarden die voor de premie gelden. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 20 januari 2025 8:15 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Isolatiepremie ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 20 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform