Terug

iPhone8 valt buiten garantie door zogezegde waterschade

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: MediaMarkt

27/01/2021

Beste, Begin december 2020 merkte ik een defect op aan de microfoon van mijn iPhone8, tijdens het bellen hoorde ze mij wel maar ik zat vrij ver en er was wat geruis.Aangezien de garantie nog liep tot 18 december, heb ik mijn toestel vlug binnen gebracht bij Mediamarkt Brugge.Daar zei de bediende dat het toestel er nog opmerkelijk goed uit zag, dus ik had er een zeer goed gevoel bij.Wat later kreeg ik een mail met een prijsopgave.Daarin stond:Wij hebben van het geautoriseerde servicecentrum APPLE REPAIR TESTCENTER MP3 een prijsopgave ontvangen.Schadeomschrijving:Vocht-/waterschade (uitgesloten van garantie).Reparatieomschrijving:Apparaat heeft vochtschade. Reparatie helaas niet meer mogelijk / verantwoord. Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaarDan kon ik kiezen uit het volgende:-Ik ga akkoord met de prijsopgave en betaal het hierboven vermelde bedrag.-Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en wil mijn product ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten van€ 40,33 incl. BTW.-Ik ga niet akkoord met de prijsopgave en doe afstand van mijn product.Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en vroeg meer info over de 'waterschade' en wat foto's. Ik ging gecontacteerd worden en een mail krijgen als Mediamarkt Brugge reactie had gekregen van hetherstelpunt.Een week later had ik nog niks gehoord dan ben ik maar eens langs geweest, ik vroeg aan de bediende of ze al iets meer wist over mijn toestel.'Natuurlijk meneer' en ze toonde mij dan allerlei foto's, er zal iets verkeerd gelopen zijn in de communicatie daarom had u nog niks ontvangen..Nu, op die foto's kan je vochtindicators terug vinden op de printplaat van het toestel, die vochtindicators dienen volledig rood te kleuren in geval van vochtschade.Nu wat is er te zien op mijn toestel enkel een rood stipje.. als je een nagelnieuwe iPhone uit de doos haalt en je kijkt daar naar de printplaat dan zie je ook een rood stipje. Dat is altijd zo en dat heeft een medewerker van Mediamarkt mij dan ook bevestigd.Bij verkoop was een van de voordelen dat het toestel af fabriek waterbestendig is plus dat mijn toestel altijd in een kwalitatief waterproof case zat en ik zeg in alle eerlijkheid dat mijn toestel ook nooit in water is gevallen of dergelijke.Nu goed, ik voelde mij machteloos want als het herstelpunt zegt er is vochtschade dus geen garantie sta ik met mijn rug tegen de muur.. wat moet je als klant dan doen dat is mooi van ja knikken en betalen. Toen vroeg ik de medewerker of ik het toestel niet hersteld kon terugkrijgen en dat de repair afdeling van mediamarkt zelf de microfoon kon herstellen.Ik kreeg het antwoord dat dit zeker geen probleem is en dat ik mijn toestel dan aan zijn collega moest geven om te herstellen.Een paar dagen later kom ik mijn iPhone ophalen waar ik mooi 40euro voor betaal dan ga ik naar de hersteldienst van mediamarkt Brugge in de winkel zelf en daar krijg ik doodleuk te horen dat een microfoon van een iPhone 8 helemaal niet kan hersteld worden..Dus alle gekheid op een stokje ik ben een gefrustreerd man met een defecte iPhone en 40euro armer..Ik laat mijn iPhone onderzoeken door een deskundige om de 'waterschade' vast te stellen en zal dit ook aanvechten ik vind dit alles behalve dat je als klant zo met de rug tegen de muur word gezet. Het proces mag mij nog geld kosten het maakt mij niet meer uit ik wil dat dit onrecht erkend en recht gezet word.(en indien mogelijk een goed werkende iPhone8 in mijn bezit te hebben als die nog bestaan)

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: M. V.

29/01/2021

Beste mijnheer Van Slambrouck,Uw toestel werd door een erkend reparateur nagekeken en uit onderstaande foto blijkt dat er roestschade werd geconstateerd aan uw toestel.Helaas kan valt dit niet onder de garantie van het toestel, wat inhoud dat de reparatie niet kosteloos kan uitgevoerd worden.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

M. V.

Naar: MediaMarkt

30/01/2021

Beste,Op deze afbeelding zijn de vochtindicators te zien enkele rood/oranje stippen als er sprake zou zijn van vochtschade zou deze vochtindicator volledig rood gekleurd zijn wat hier niet het geval is.Mag ik er u nogmaals op wijzen dat een medewerker mij had aangeraden om deze iPhone onhersteld terug te vragen van het herstelcentrum en dat de hersteldienst van Mediamarkt Brugge de micro zou herstellen.Toen vertelde de medewerker van jullie hersteldienst dat een micro van een iPhone8 niet te herstellen valt.Dus mag ik u vriendelijk vragen om in plaats van alle schuld van u af te proberen schuiven misschien iets meer klantgericht te denken en constructief proberen te communiceren om tot een oplossing te komen.Met vriendelijke groeten

MediaMarkt

Naar: M. V.

24/02/2021

Beste,De winkel deelt het volgende met ons,Het desbetreffende service center is zeer overtuigd van hun beslissing in deze.De Solution Corner heeft zich daarnaast niet aan uw herstelling durven wagen - delicate herstelling/lage kans op kwalitatieve herstelling en ook omdat toestel geoxideerd blijkt te zijn.Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgium


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform