Terug

iPhone XS werkt vanaf dag 1 niet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. G.

Naar: Proximus

08/08/2023

Beste,Ik heb op 17 juni 2023 een refurbish IPhone XS gekocht via jullie webshop. Op 21 juni is deze toegekomen. Op 21 juni hebben we deze dan ook proberen in te stellen met een icloudadres. Tijdens het instellen is het scherm uitgevallen en niet meer mogelijk om hem te herstarten via een hardreset of via de computer (iTunes) Vervolgens heb ik naar jullie klantendienst gebeld en deze hebben mij aangeraden om deze terug te laten opsturen via een winkel. Ik ben in de winkel van Leuven geweest en die van Waver! Geen van beide winkels konden de iPhone opsturen omdat volgens hun de optie ‘fine my iPhone’ aanstaat! Zoals gezegd waren wij de iPhone pas aan het instellen toen het scherm uitviel, dus iCloud account maar voor de helft ingesteld en onmogelijk te resetten (heb hiervoor ook tot 2 maal toe naar de klantendienst gebeld van Apple.)Ik heb een toestel betaald en ben aan het betalen voor de komende 2 jaar voor een toestel dat ik niet kan gebruiken!!Het toestel is nog steeds binnen garantie en nog steeds jullie verantwoordelijkheid! Dit probleem is voor mij al hééél tijdrovend geweest … alleen al naar de winkels gaan die enkel in het centrum liggen van de steden!! (Misschien ook een tip om elders ook shops te installeren die makkelijker bereikbaar zijn!)Gelieve dan ook iemand het toestel te laten ophalen, mijn geld terug te storten en de promotie stop te zetten zodat ik een ander toestel kan bestellen! (Geen refurbish meer!!)Alvast bedankt voor jullie snelle hulp en begrip,Met vriendelijke groeten,Ria Gillekens

Berichten (6)

Proximus

Naar: R. G.

23/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Proximus

Naar: R. G.

23/08/2023

Dag,De verzendprocedure voor Apple-toestellen vereist dat de Find My iPhone (FMI) altijd is uitgeschakeld.Bij het registreren van een Apple-toestellen, als de Find My iPhone nog steeds is ingeschakeld, verschijnt er een foutmelding en wordt de registratie geblokkeerd, waardoor het technisch niet mogelijk is om naar de volgende stap over te gaan.De medewerkers in de winkel hebben hun werk correct gedaan, omdat het voor hen onmogelijk is om het apparaat te verzenden, en ze hebben de Apple-procedure gerespecteerd.De klant moet deze functie verplicht uitschakelen. Ik voeg de originele link van APPLE met de procedure hierbij:Zoek mijn uitschakelen op uw iPhone of andere apparaten - Apple Support (BE)Wij zijn ons ervan bewust dat het toestel nog onder garantie valt en het is duidelijk dat zodra deze functie is uitgeschakeld, de medewerker in de winkel uiteraard de registratie van het toestel kan voltooien om het voor reparatie op te sturen.Dit zijn de normen en regelgeving van Apple, en Proximus moet deze respecteren.De garantie wordt beheerd door de fabrikant, Proximus kan geen beslissing nemen over eventuele terugbetaling.De oplossing is dat de klant contact opneemt met Apple of naar een Apple Store gaat om hulp te krijgen bij het uitschakelen van deze Find My iPhone (FMI), aangezien dit een functie is die verband houdt met Apple en niet met Proximus.Mvg.SylviaContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-08-08-10.05.07.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921000563741]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921000563741]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

R. G.

Naar: Proximus

25/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

R. G.

Naar: Proximus

25/08/2023

Beste mevrouw,Ik vraag mij af of u mijn klacht wel degelijk goed gelezen heeft! De iPhone is uitgevallen TIJDENS het instellen van de telefoon waardoor dit maar half gebeurd is! Wij hebben ALLES geprobeerd om de icloudaccount terug te resetten hetgeen mislukt is!!!! Ik heb tot 2 maal toe naar Apple gebeld die hiervoor ook een incidentmelding gemaakt heeft tot 2X toe!! Op 4/7 incidentnr. 102035989251 en op 26/7 incidentnr 102053221005!! En 2 keer is dit geweigerd omdat ik het aankoopbewijs niet zou meegestuurd hebben, hetgeen ik wel gedaan heb!! Dus ik heb werkelijk dan ook ALLES eraan gedaan om dit probleem op te kunnen lossen!!Aangezien jullie telefoons van Apple verkopen, veronderstel ik dat jullie daar veel meer contacten hebben dan ik als particulier! Jullie hebben mij de telefoon verkocht en zowel jullie als Apple weigeren om mij verder te helpen. Ik kan niet meer doen als dat!!Welker oplossing stellen jullie dan nog voor want ik weiger een telefoon te betalen die ik sinds dag 1 niet kan gebruiken!! Hij ligt hier klaar voor jullie om op te halen! Het enig wat ik vraag is om de promo te verwijderen en het teveel gestorte bedrag in mindering te brengen op mijn account en natuurlijk bij het verwijderen van de promo de restwaarde van de telefoon ook te crediteren!Met beleefde groeten,Ria Gillekens

Proximus

Naar: R. G.

06/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Proximus

Naar: R. G.

06/09/2023

Dag,Deze functie is gekoppeld aan Apple en niet aan Proximus. We weigeren u niet te helpen, maar we kunnen niets doen in dit geval.Technisch gezien is het onmogelijk om een toestel te repareren wanneer deze functie is ingeschakeld.We begrijpen dat uw toestel defect is geraakt tijdens de configuratie en dat het daarom niet mogelijk is om deze functie via uw toestel uit te schakelen. U kunt deze echter nog steeds uitschakelen op een computer/tablet.Wat betreft het verzonden aankoopbewijs, we hebben geen zicht op de klachten die aan Apple zijn doorgegeven. We zijn Proximus Mobile Repair en werken samen met het erkende reparatiecentrum CTDI, dus dit probleem heeft geen betrekking op Proximus, maar op Apple.Proximus verkoopt inderdaad Apple-toestellen, maar wat betreft deze functie gaat het om privé- en strikt vertrouwelijke gegevens, daarom kunnen we dit niet namens de klant doen.Zoals vermeld in de vorige e-mail, als deze functie is uitgeschakeld, kan de winkel het toestel zonder problemen naar het reparatiecentrum sturen.Met vriendelijke groetenSylviaContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-09-03-04.16.51.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921001007099]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921001007099]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform