Op 7 oktober 2020 heb ik een Apple iPhone SE 256 GB RED besteld bij Coolblue. Prijs: € 644. Op 30 juli werkte het toestel nog. De volgende ochtend kon het niet meer met provider verbinden (NO SERVICE). Ook niet andere SIM kaarten. Het toestel heeft gewoon op de kast gelegen en is nooit in water gevallen, in de regen gelegen, drinken over gemorst, ... Op 4 augustus heb ik het defect gemeld bij Coolblue en het product teruggestuurd. Het toestel is binnen garantie en er is geen gebruiksschade. Omdat we op vakantie vertrokken en een GSM nodig hadden, heb ik dezelfde opnieuw gekocht bij Coolblue voor € 684. De gerepareerde GSM zou dan de oude telefoon van mijn vrouw vervangen.Op 10 augustus ontvang ik mail van Coolblue dat ze mijn product onderzocht hebben en besloten een specialist in te schakelen. Het wordt die dag nog opgestuurd. (Achteraf vertelt een man van de helpdesk dat Coolblue zelf Apple herstellingen kan doen. De 'duidelijke vochtschade' die er achteraf blijkt te zijn, was er op dit moment niet, want anders had het toestel niet opgestuurd moeten worden). Na een paar mailtjes 'dat ze er nog mee bezig zijn', ontvang ik op 9 september een bericht dat er vochtschade gevonden is en dat dit niet binnen garantie valt. Ik moet voor 23-09-2022 kiezen uit 1) Repareren à € 329, 2) € 39,95 onderzoekskosten betalen om het toestel terug te krijgen of 3) het product gratis laten vernietigen. Ik krijg geen andere mogelijkheden aangeboden. Als er tegen 23-09 geen keuze is, dwingen ze de klant voor 2) te kiezen.Ik ben het niet eens met de feedback van Coolblue. Het toestel is nooit met water in contact gekomen. Het toestel heeft zelfs een IP 67 rating en zou bestand zijn tegen 30 min. in water 1 meter diep. Dat de Coolblue technieker de vochtschade niet vastgesteld heeft, geeft ook aan dat er (op dat moment) geen vochtschade was.Ik heb 4 keer gebeld naar de klantendienst. In totaal heb ik meer dan 2 uur aan de lijn gehangen. De medewerkers begrepen het probleem en vonden het ook vreemd hoe dit verloopt. Ze hebben 4 keer de 'backoffice' gevraagd om mij telefonisch te contacteren. Tot vandaag hebben ze nog geen enkele keer gebeld. Het is nu 19 september en ik sta met de mes op de keel omdat ik op 23 september een keuze moet doorgeven. Anders sturen ze het product terug en krijg ik de factuur ervoor.De klantendienst kan niemand van backoffice zelf bereiken. Ze kunnen geen leidinggevende van de de backoffice bereiken. De klantendienst kan geen leidinggevende van de klantendienst doorgeven.Het enige dat ik krijg zijn vriendelijke klantendienst medewerkers die het volledig eens met me zijn, maar niets kunnen doen. En ze weigeren me vanuit Coolblue te contacteren om een oplossing te bespreken. Één keer heb ik een mail gehad van de backoffice. Daar doen ze gemakkelijkheidshalve omdat discussie dan niet mogelijk is en herhalen ze wat in de eerste mail stond. Er zit een foto bij waarop van binnen schade te zien moet zijn. Als deze zo duidelijk is, had deze al vastgesteld moeten zijn door de Coolblue technieker. Ik denk dat de schade er toen nog niet was.Dit toestel had geen gebruiksschade en is niet in contact gekomen met water / vocht. Het toestel zou dan ook gerepareerd moeten worden. Met jullie hulp kunnen misschien wel de juiste personen bereikt worden om dit op te lossen.