iphone besteld bij Mediamarkt, onderweg gestolen, lege verpakking ontvangen
Aard van probleem:
AndereKlacht
C. R.
Naar: MediaMarkt
Beste,ik bestelde op dinsdag 3 november een iphone 12 (twv 970 euro) bij Mediamarkt. Deze zou toekomen op donderdag 5 november (exact een week geleden) via Bpost. Bij het openen van de doos van Mediamarkt werd al snel duidelijk dat enkel de Apple verpakking zich in de doos bevond maar dat de telefoon (alsook bijhorende laadkabel) ontbraken in de verpakking. Ik zag dat bovenaan de doos de kleefband van Mediamarkt intact was maar dat onderaan de doos een kleefband van Bpost was aangebracht met de melding Uw zending werd perongeluk beschadigd, onze excuses. Bij het beter bekijken van de doos kun je ook duidelijk zien dat ze deze onderaan hebben opgesneden om zo het toestel mee te nemen. Mediamarkt ontving hier reeds foto's van.Ik heb op het moment van deze ontdekking onmiddellijk naar Mediamarkt gebeld. De dame aan de lijn liet mij een Verklaring van niet-ontvangst invullen. Dit document duidt met andere woorden aan dat ik het artikel nooit ontvangen heb. Een uurtje later kreeg ik de track & trace info binnen van het desbetreffende pakketje (van Bpost zelf). Daarop stond een totaal gewicht van 280 gram vermeld. Ik heb zelf de doos van Mediamarkt gewogen en deze weegt exact 125 gram. Dit wil zeggen dat het artikel in de doos in kwestie slechts 155 gram weegt. De iPhone 12, en dan heb ik het over de telefoon zelf zonder verpakking, weegt 162 gram. Die telefoon kan dus nooit in die verpakking hebben gezeten. Ik heb op mijn beurt dan bijna op dagelijkse basis een status gevraagd aan Mediamarkt (zowel via de telefoon, als Messenger, als email). Dit omdat ik van deze situatie 's nachts oprecht wakker lig. Het gaat hier over een aankoop van exact 959 euro, wat dus een boel geld is. Maar ik word naar mijn mening hier als klant volledig aan mijn lot overgelaten. Op emails antwoordt Mediamarkt amper. Ik heb een éénmalig antwoord gekregen dat de procedure met Bpost is opgestart en dat deze enige tijd in beslag kan nemen. Voor de rest kon niemand mij enige info geven (niet over hoelang die procedure dan wel kan duren, niet naar enige compensatie toe, gewoon niets).Ik ben hier als klant dupe geworden van een fout die gemaakt werd door een toeleverancier die Mediamarkt zelf gekozen heeft. Je verwacht altijd als klant dat zeker bij een dure aankoop je pakketje gewoon toekomt. Als de leverancier (in dit geval Bpost) van Mediamarkt hier niet in slaagt is dat naar mijn mening iets dat Mediamarkt contractueel moet uitvechten met hen. Ik hoef hier als klant niet voor op te draaien. Ik heb al vanaf de start alle gevraagde info doorgestuurd alsook de track & trace (zelfs de link hoe ze deze kunnen openen). Mediamarkt kan adhv het gewicht onmiddellijk afleiden dat die telefoon niet in dat pakket kan hebben gezeten en kan op het moment van die conclusie wel stappen nemen om hun klant verder te helpen. Maar zij kiezen hier bewust niet voor. Meer nog, ze laten deze helemaal in de kou zitten. Ik heb Mediamarkt zelf op de hoogte gebracht een klachtenprocedure langs dit kanaal te starten omdat mijn geduld volledig op is. Ik voel mij enorm bedrogen en een nummer binnen het systeem. Ik eis dan ook een gepaste oplossing.Met vriendelijke groeten Cedric
Berichten (9)
MediaMarkt
Naar: C. R.
Beste,Bedankt voor uw melding, wij begrijpen dat het hier niet om een klein bedrag gaat en dat u graag zo snel mogelijk een oplossing wil.Intussen werd er een dossier geopend bij bpost om dit te onderzoeken. Omwille van de drukte kan dit helaas enkele dagen in beslag nemen.Van zodra wij een update ontvangen van bpost nemen wij opnieuw contact met u op.Onze oprechte excuses hiervoor.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie
C. R.
Naar: MediaMarkt
Beste,Ik begrijp dat jullie dit dossier moeten openen bij BPost en dat jullie op dat moment afhankelijk zijn van de duurtijd in welke zij dit behandelen. Maar jullie moeten ook begrijpen dat ik als klant opdraai voor een gebeurtenis waar ik niets mee te maken heb. Ik ben ondertussen aan het wachten op een telefoon die ik in eerste instantie bij jullie bestelde om deze zo snel mogelijk te hebben (aangezien ik momenteel een vervangtoestel gebruik dat ik nog had liggen). Kunnen jullie mij een inschatting geven wanneer zo’n dossier typisch dan door BPost behandeld wordt? Krijg ik als klant enige compensatie voor heel dit voorval? Alvast bedankt voor de info! Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik serieus met deze situatie verveeld zit.
C. R.
Naar: MediaMarkt
Blijkbaar geen antwoord meer... Kunnen jullie mij zo snel mogelijk een status van deze klacht bezorgen? Alvast dank
C. R.
Naar: MediaMarkt
Uiteraard krijg ik nu gewoon geen antwoord meer (ook niet op mail etc.). Het moet gewoon even van mijn hart hoe triestig ik zulke situatie vind voor de Belgische consument. Mediamarkt geeft mij gewoon het gevoel dat ik een nummertje ben in hun database en ze hebben mijn geld opgestreken en daar is de kous mee af. Het feit dat ik als consument 960 euro heb betaald voor een product dat ik vandaag nog niet heb en zelfs niet weet wanneer ik het dan wel zal ontvangen, maakt voor jullie geen steek uit. Bij de telefonische helpdesk krijg ik altijd hetzelfde antwoord namelijk dat het dossier in behandeling is bij Bpost. Niemand doet de moeite om eens bij Bpost dit dossier te escaleren. Waar is jullie eergevoel?Ik heb gisteren dan maar de juridische dienst van Test-Aankoop zelf ingeschakeld. Maar kom, Media Markt, schaam jullie dat jullie klanten op zulke manier behandelen.In zo'n situaties kunnen jullie als zaak (en als persoon die dit behandeld) een enorm verschil maken en als jullie dit hadden behandeld zoals het hoort, had ik jullie zaak aangeprezen aan heel mijn kennissenkring. Maar vandaag vertel ik hun een heel ander verhaal...
MediaMarkt
Naar: C. R.
Beste,Wij begrijpen uw teleurstelling.Het onderzoek werd geopend en geescaleerd bij de post, echter omwille van de enorme drukte zowel bij het MediaMarkt online team als bij bpost, neemt dit wat langer in beslag dan normaal.Van zodra wij meer info ontvangen van bpost brengen wij u meteen op de hoogte.Onze oprechte excuses voor de vertraging.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie
C. R.
Naar: MediaMarkt
Maar ik begrijp gerust dat het druk is, zowel bij jullie als bij Bpost. Maar in mijn dossier kun je adhv het gewicht van de track & trace onmiddellijk concluderen dat die telefoon nooit in dat pakketje heeft gezeten op het moment dat dit bij mij thuis geleverd werd. Dat kunnen jullie zelfs zonder info van Bpost. Je moet gewoon een simpele optelsom maken (gewicht Mediamarkt doos + gewicht iphone 12 verpakking (incl. telefoon weliswaar). Je zult snel zien dat het gewicht meer dan 280 gram bedraagt (gewicht in track & trace). Dus ik snap niet waarom jullie als Mediamarkt zijnde, mij al geen oplossing kunnen voorschotelen. Ik heb via email aan jullie collega's reeds een link gestuurd van een getuigenis van iemand die exact hetzelfde meemaakte bij bestelling van een smartphone bij Vandenborre. Deze persoon heeft uiteindelijk de track & trace doorgestuurd naar Vandenborre en daar hebben ze zelf de conclusie gemaakt dat de telefoon niet in de verpakking kon hebben gezeten en hebben hem een nieuw toestel gestuurd. Waarom kan dit bij jullie dan niet?
MediaMarkt
Naar: C. R.
Beste mijnheer Raeymaeckers,Wij hebben uw bericht doorgegeven aan het betreffende team en zij zullen overgaan tot het opsturen van een nieuw artikel.Omwille van de enorme drukte, kan de verzending van het nieuwe toestel wel wat meer tijd in beslag nemen dan normaal.Wij wensen u alvast veel plezier met uw aankoop en willen ons graag nogmaals excuseren voor de vertraging.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie
C. R.
Naar: MediaMarkt
Bedankt voor het behandelen van mijn klacht en het zoeken van een gepaste oplossing.
MediaMarkt
Naar: C. R.
Beste,Op 01/12/2020 kregen wij de melding via het call center dat u uw bestelling wenste te annuleren.Hierdoor werd de terugbetaling van uw order geactiveerd.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten