Terug

iPhone 11 besteld - werd niet geleverd, noch terugbetaald

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: Telenet

27/05/2020

Beste,Heb op 29 april een iPhone 11 besteld, deze zou geleverd worden op 30 april.Bericht van PostNL op 30/4 om 16u dat het pakket geleverd werd.Niet dus, ik heb een video deurbel en die registreert iedere beweging aan de deur.Onmiddellijk met PostNL en Telenet gebeld en een klacht geopend.PostNL bevestigd dat het pakket naast een bloempot werd achtergelaten door koerier. Stomste excuus dat je maar kunt verzinnen. Wie laat er een pakket van Telenet met het formaat van een smartphone achter naast een bloempot ??? Eerder een koerier met losse handjes, mijn gedacht ! Nogmaals video deurbel heeft niets geregistreerd, koerier is dus helemaal niet aan de deur geweest ! De afspraak voor levering was nochtans : persoonlijk afleveren mits tonen identiteitskaart. Hier is PostNL volledig de mist in gegaan. Ze zijn dan ook snel door de mand gevallen.Bij Telenet de bestelling onmiddellijk geannuleerd via aangetekend schrijven.Ik zag de miserie al van ver aankomen ...iPhone zelfde dag besteld bij Coolblue, de dag erop geleverd (Top service Coolblue ! De dochter was heel blij ! )En dan begint het trek en duw werk bij Telenet. Want zij moeten een onderzoek starten bij PostNL ... terwijl alles al duidelijk was van dag 1.De bestelling was ondertussen geannuleerd maar van terugbetaling was nog geen sprake.Na dagen en weken nog steeds geen antwoord noch oplossing van Telenet. Ik heb er nu een sport van gemaakt om Telenet dagelijks te bellen en hen te treiteren met mijn case. Ja zij bellen niet, ze schuiven liever alles op de lange baan. Veel beloven, weinig actie ... Ze zijn wel vriendelijk ... maar precies getraind om de klanten NIET te helpen. Sorry meneer, ik kan u hierbij niet helpen ... Dan vraag ik vriendelijk : Goed, verbind me dan door met iemand die mij WEL kan helpen ... Dat kan blijkbaar niet bij Telenet. Dan wordt het gesprek plots minder vriendelijk.Net nog dezelfde vraag ontvangen van Telenet waar ik 10 dagen eerder ook al op had geantwoord ? Is net of collega's bij Telenet niet met elkaar praten ?Allemaal pogingen dus om de zaak te vertragen.Ondertussen houden ze wel mijn aankoopbedrag van €799 achter. Is best wel een aardig bedrag, dus ik blijf er verder mijn tanden inzetten en geef zeker niet af.20 dagen later zijn ze bij Telenet tot de conclusie gekomen, dat ze de klant toch maar gaan terugbetalen.Althans het woord is gevallen, de creditnota zelf die heeft het daglicht nog niet gezien. Is blijkbaar een héél moeilijke opgave !Zo probeert Telenet de case te rekken, wat maakt dat ik mijn aankoopbedrag waarschijnlijk pas na 2 maanden zal ontvangen.Conclusie : Telenet weet blijkbaar niet hoe je een klacht snel en correct oplost en je klanten tevreden houdt.Is jammer, want ze zijn weldra ook nog een klant armer aan mij.Nu bijna een maand later, nog steeds geen terugbetaling en stil ... héél stil aan de kant van Telenet.Sorry moet jullie nu laten ... moet Telenet bellen -)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform