Terug

Invorderen via niet-getekende domiciliëring : ontoelaatbaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: CM

12/04/2021

Ontoelaatbaar, invorderen via een (door lid) niet-getekende domiciliëring. Waar haalt CM dit recht? En u had dit zo aan de bank overgemaakt of helemaal niet?Ik ben lid bij CM (Midden Vlaanderen 120) sedert 1980, ik betaalde steeds stipt mijn CM bijdragen. Sedert 2004 was dit via een (door mij!) getekende domiciliëring bij een nieuwe bank.Een correcte klant dus?Jarenlang gebeurde de ledenbijdrage via domiciliëring 120MUTM621019061M61 Identificatienummer schuldeiser BE64 ZZZ 0874853490 zonder problemen (CM 120 Midden Vlaanderen, het dichts gelegen).Een aantal jaren geleden plots op initiatief CM via een andere domiciliëring 120MUTM621019061M61001 CM Mechelen -Turnhout Korte Begijnnenstraat 22 (CM105)!!! welke ik NOOIT ondertekende Identificatienummer schuldeiser BE08 ZZZ 050D000404Via CM probeer ik dit sedert 2019 op te lossen waaruit bij telefonisch contact blijkt dat deze idd niet voorzien is van mijn handtekening (blanco!) maar men slaagt er daar niet in bij talrijke pogingen en mijn eindeloos begrip dit op te lossen. Wegens verandering bank in 2020/2021 wil ik dit nu eindelijk correct, document bankswitch van de CORRECTE domiciliëring wordt door nieuwe bank gezonden aan CM doch deze slaagt er blijkbaar in de niet-getekende domiciliëring (terug) CM Turnhout te activeren. De 1ste invordering wordt dus .... teruggevorderd via bank en dit mandaat geblokkeerd in afwachting van mijn zoveelste verzoek/klacht.Vandaag 10/02/21 ontvang ik de zoveelste afwijzing hierin, antwoord zonder dossiernummer door Mieke Vandenbergh. Klacht kan via de Ombudsman CM naar cm.ombud@cm.be doch ik verkies deze weg om mijn klacht over te maken.Dit duurt echt al te lang, ik heb er al vele uren ingestoken en dit mag echt eens stoppen. Ik verlang CORRERECTHEID van mijn ziekenfonds (ik had ook al mails met Katrien De Jaegher, Lieven Bauwens, De Love, Maes, Dewaele... en vele telefoons met anderen.Ik ga helemaal NIET akkoord dat CM zomaar een nieuwe domiciliëring opent op mijn naam ZONDER mijn handtekening en ben hierin zeer principieel. Waar gaat dit naartoe dat invorderingen zomaar kunnen gebeuren.Ik wens verder mijn bijdragen driemaandelijks te betalen zoals vroeger steeds zonder problemen en voordat CM er een zootje van maakte. Ik ben dit echt BEU!Ik kreeg ook al eerder documenten toegezonden (per post) om mijn dossier over te plaatsen naar CM Roeselare???? Met een nieuwe domiciliëringsopdracht vooraf ingevuld bijgevoegd, enkel nog te .... ondertekenen.....Echt CM, dit is frustrerend

Berichten (5)

CM

Naar: I. L.

10/02/2021

Beste heer De Cock,We hebben uw klacht via het klachtenplatform van Testaankoop ontvangen.Wij zorgen voor een oplossing en contacteren u hierrond persoonlijk.[X]Joos Vanhoutteghem CMKlachtencoa¶rdinator09 267 58 75klachten.oostvlaanderen@cm.bewww.cm.be facebook twitter linkedinZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren? Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimer

I. L.

Naar: CM

02/03/2021

Geachte -CM,Ik dank u voor de vlugge reactie (nog dezelfde dag).Het vermelden dan diverse medewerkers CM betekent niet dat zij in de fout zijn gegaan, enkel mijn talrijke pogingen om de onregelmatigheid -bij CM door iemand of door CM zelf ontstaan- op te lossen.Mijn excuses bij deze medewerkers indien dit anders zou begrepen zijn.Er werd mij helaas nooit medegedeeld hoe deze fout is ontstaan en hoe dit mogelijk was (nieuwe opgestelde domiciliëring door CM zonder handtekening van mij, ook de bank Argenta heeft dit blijkbaar goedgekeurd en gaat dus ook in de fout!)Een 3-tal weken terug heb ik volgende documenten bezorgd via een CM brievenbus : stopzetting domiciliëring (bewuste nooit ondertekend door mij), nieuwe domiciliëringsopdracht en ondertekend, betaling met referte toegezonden overschrijvingsformulier bijdrage 1ste kwartaal, doorgehaald overschrijvingsformulier bijdragen kwartaal 2-3-4 aangezien de betaling nu via de nieuwe en getekende domiciliëring zou moeten verlopen.Helaas kan ik nu in Mijn CM (nog) niet zien of de nieuwe domiciliëring nu actief is, ook niet in mijn bankapp.Aangezien deze klacht zonder mijn afsluiting binnenkort wordt afgesloten als "niet succesvol" zend ik dit bericht om dit hopelijk als "succesvol" te kunnen afsluiten.En dat dit hopelijk niet meer voorvalt want ik stak er veel tijd en moeite in, als CM lid sedert 1980 begrijp ik nog steeds niet hoe dit is kunnen gebeuren.MvgDL

CM

Naar: I. L.

15/03/2021

Beste,Zoals betrokkene aangeeft mag deze melding afgesloten worden.Op vraag van betrokkene werden nieuwe domicilieringsopdrachten bezorgd en ondertussen terug ontvangen en verwerkt.Met vriendelijke groeten[X]Joos Vanhoutteghem CMKlachtencoa¶rdinator09 267 58 75klachten.oostvlaanderen@cm.bewww.cm.be facebook twitter linkedinZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren? Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimer

I. L.

Naar: CM

12/04/2021

De nieuwe domiciliering is actief en de inhouding april 2021 is correct verlopen.Er werd tevens een stopzetting/schrapping van de niet-correcte domiciliering bij deze aanvraag gevoegd en op hetzelfde moment in de CM bus gestoken, werd dit document genegeerd?

CM

Naar: I. L.

14/04/2021

Beste,N.a.v. deze vraag kijken wij het dossier na en zullen wij verder rechtstreeks hierrond met betrokkene contact opnemen.Met vriendelijke groeten[X]Joos Vanhoutteghem CMKlachtencoördinator09 267 58 75klachten.oostvlaanderen@cm.bewww.cm.be facebook twitter linkedinZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren? Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform