Terug

Invoerrechten buiten EU - Herziening invoerkosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: bpost

26/04/2023

Beste,Telkens ik een pakje buiten de EU koop moet ik invoerrechten betalen. Daar ben ik mee akkoord.Maar telkens wanneer ikzelf nakijk of de berekening van Bpost klopt volgens de website FOD financiën klopt deze niet! Al 3 keer! Ik begrijp dat dit 1 keer kan gebeuren maar geen 3! We spreken een keer van 10 euro teveel, 5 euro teveel en 3 euro. Hoeveel rekent u teveel aan al de andere die niet een herziening aanvragen? Wat gebeurd er met de geld?U moet hier dringend iets aan doen!Mag ik ook melden dat mijn pakjes uit Oekraïne komen en dus normaal volgens de EU wet niet onderheven worden aan invoerrechten (De Algemene Administratie van de Douane en Accijnzen heeft een nieuwe uiteenzetting over de Verordeningen 2022/577, 2022/576, 2022/328, 2022/345, 2022/355, 2022/398, 879/2022 en 2022/1904 opgesteld. Dit overzicht dient u steeds naast de Verordeningen te leggen voor meer details. Let op deze info betreft de situatie op 7 oktober en is niet ge-update sinds dien)Bedankt

Berichten (1)

bpost

Naar: J. D.

27/04/2023

REF 1-48184945313Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqs.Met vriendelijke groeten,PhilippebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-M4W5YBD]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform