Terug

Intimidatie en onduidelijke informatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: FLUVIUS

08/04/2024

Beste,In februari kregen wij een schrijven met de vermelding dat er een digitale meter Zou worden geïnstalleerd op 26/03/24, en dit tussen 8 en 13 u.Wij konden ons vrijmaken, dus geen probleem en andere zaken werden gewoon verplaatst naar de namiddag.Op 26/03/24, gans de voormiddag, geen technieker te zien. Om 12.57 heb ik contact opgenomen met de plaatsingsdienst ETA en duidelijk gemaakt dat het voorziene tijdsvenster intussen ongeveer was afgelopen en dat ik om 14 u ergens heen moest. Ik heb er tevens op aangedrongen te vermelden dat dit geen weigering was, maar dat hun diensten hun eigen afspraak niet waren nagekomen.Om 13.45 kreeg ik een sms met de melding dat de technieker onderweg was. Een beetje voor 14 u kwam die mens effectief ter plaatse. Ik heb hem er ook op gewezen dat hij gewoonweg te laat was, dat ik niets weigerde, maar dat de fout bij hen lag. Daarna ben ik naar mijn eigen afspraak gegaan.Met verzenddatum 03/04/24 kregen wij een aangetekend schrijven van Fluvius. Ik hoopte in eerste instantie dat dit een verontschuldiging zou zijn of een voorstel tot compensatie voor de opgeofferde voormiddag. Het bleek dus dat wij plots weigeraars zijn, die op verschillende momenten zijn gecontacteerd, maar geen toegang hadden willen verlenen.Een klein beetje kontdraaierij is Fluvius blijkbaar niet vreemd. Zij komen hun afspraak niet na, beschuldigen ons van allerlei en dreigen met juridische stappen. Graag had ik dan ook van Fluvius, en dat mag ook aangetekend, welgemeende excuses gekregen.Bijkomend moet mij ook van het hart dat de info die Fluvius meegeeft, nogal nattevingerwerk lijkt. In het eerste schrijven (09/02/24) vertelt men dat het installeren ongeveer 2 uur tijd vergt. In het tweede schrijven (03/04/24) houdt men het bij ongeveer een uurtje (verkleinwoord). Van een leercurve gesproken.Het is mij ook niet duidelijk hoe men het volgende moet interpreteren: TEAplus heeft jouw metervervanging ingepland op 26/03/24 tussen 8-13h uur.In dit schrijven (09/02/24) houdt men nog rekening met een duur van de werken van 2 uur.Betekent dit dan dat de vervanging uiterlijk om 13h moet beëindigd zijn - wat impliceert dat de technieker er uiterlijk om 11u dient aan te beginnen.Of bedoelt met dat de technieker kan komen tot net voor 13h en er dan nog kan aan beginnen - wat impliceert dat het opgelegde tijdvenster niet volstaat en de klant eigenlijk voor blok staat en eventueel dient te verzaken aan zaken die net hierna zijn gepland.Samengevat, ik ben een boze klant die zich onheus en incorrect behandeld voelt en dan nog moet vaststellen dat de verstrekte info ook maar met haken en ogen aaneen hangt.

Berichten (6)

FLUVIUS

Naar: J. D.

15/04/2024

Beste heer De MarezIk heb uw klacht goed ontvangen.Namens Fluvius wens ik u alvast excuses aan te bieden omdat de aannemer van Fluvius de afspraak op 26/03/2024 niet is nagekomen.Ik kan ook begrijpen dat de briefwisseling die u nadien ontving, met de verwijzing dat u de digitale meters heeft geweigerd, bij u niet in goede aarde is gevallen.Zoals u zelf aangeeft, heeft u ook naar mijn inziens de digitale meters niet geweigerd, maar paste het tijdstip in de namiddag niet meer voor u.Ook hiervoor wens ik u dus excuses aan te bieden.Ik doe verder navraag omtrent de inhoud van de brieven die u ontving, en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

J. D.

Naar: FLUVIUS

15/04/2024

Beste,Bedankt voor de excuses met betrekking tot het niet nakomen van het vooropgestelde tijdrooster en de onjuiste en intimiderende schriftelijke aantijgingen.Ik kijk uit naar een antwoord op mijn vraag met betrekking tot de voor interpretatie vatbare communicatie.Ik blijf me in dezen voelen als in de verdrukking geduwd door een quasi-monopolist.Ik wens dus correct behandeld te worden en dat begint met duidelijkheid en nageleefde afspraken.Groeten,Jan

J. D.

Naar: FLUVIUS

03/05/2024

Beste,Tot op heden heb ik nog altijd geen duidelijk antwoord ontvangen in verband met het interpreteren van de door u opgelegde afspraakroosters. Ik heb intussen wel van Eta ook excuses ontvangen en de verzekering dat de volgende afspraak correct zal worden nagekomen. En dat ik als eerste van de dag zal worden ingepland. Ik voel me bijna omgekocht. Er wordt voor gezorgd, dat een potentieel verkeerd lopende afspraak, wordt vermeden voor mij persoonlijk, wat uiteraard geen enkele garantie oplevert voor andere klanten.Test Aankoop probeert de belangen van allen te verdedigen, daarom ook mijn klacht via dit kanaal, daarom ook dring ik nogmaals aan op meer duidelijkheid. Zie hiervoor mijn eerste schrijven van 08/04/24.Kort samengevat: het rooster waarbinnen de afspraak valt kan dusdanig worden gezien dat, wanneer de technieker één minuut voor het einde ervan langs komt, je hem dient binnen te laten. Hierdoor komt eigenlijk het principe dat de karwei dient geklaard binnen het eigenlijke rooster te vervallen. Rest enkel, buigen, binnenlaten of beschouwd worden als iemand die weigert mee te werken. Juridische intimidatie is de volgende stap.Groeten, Jan

FLUVIUS

Naar: J. D.

03/05/2024

Beste heer De MarezUw klacht is nog in behandeling, ik wacht immers nog op feedback omtrent de inhoud van de brieven die u ontvangen heeft.Van zodra ik iets verneem, zal ik u terug contacteren.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

J. D.

Naar: FLUVIUS

21/05/2024

Beste, Tot op heden heb ik nog geen volledig antwoord ontvangen op mijn klacht. Ik stuur u deze herinnering omdat Test-aankoop mij periodiek meegeeft dat mijn klacht nog lopende is. Dit gebeurt veertiendaags. Dit is dus blijkbaar een tijdslimiet die zij als behoorlijk beschouwen. Ik wil er nog even aan herinneren dat mijn oorspronkelijke klacht dateert van 08/04/24 en dat ik nog altijd geen echt antwoord heb mogen ontvangen.Mag ik vragen om binnen uw diensten een beetje vooruitgang te bepleiten.Groeten,Jan

FLUVIUS

Naar: J. D.

24/05/2024

Beste heer De MarezIk begrijp uw vraag naar een stand van zaken.Ik wil u graag volgende informatie meegeven:In de eerste brieven die u ontving, ging men uit van een tijdspanne van zo'n 2 uur voor uitvoering van de werken. Omdat dit in de praktijk echter vaak sneller kan worden uitgevoerd, werd de tijdspanne die in de volgende brief werd vermeld, ingekort naar 1 uur.Uw vraag naar de vermelding 'tussen 8u en 13u', betekent wel degelijk dat de aannemer uiterlijk tegen 13u de woning dient te verlaten, en niet dat de aannemer nog net voor 13u mag aankomen om dan met de werken te starten.In dit geval kwam de aannemer de vooropgestelde tijdspanne niet na, en dan begrijp ik ten zeerste dat u er niet mee gediend bent als men nadien laat uitschijnen alsof u niet wil meewerken.Namens Fluvius wens ik u hiervoor verontschuldigingen aan te bieden.Fluvius onderneemt hier ook stappen naar de aannemer toe zodat dit in de toekomst niet meer zal voorvallen.Ik had ook navraag gedaan waarom de afspraak van 26/03/2024 niet werd nagekomen door de aannemer, maar hieromtrent liet men mij weten dat de aannemer dit aan u zou laten weten.Het is me niet duidelijk of men u hieromtrent al gea¯nformeerd heeft.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform