Terug

Interventie technicus

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Whirlpool

17/04/2022

Geachte mevrouwGeachte heerOp 29/03 ll. heb ik bezoek gehad van een technicus van Whirlpool om een herstelling uit te voeren aan mijn oven. Na een aantal minuten merkte ik dat de technicus niet bekwaam is (geen kennis van een oven). De averij is mechanisch en kan met hittebestendige lijm worden opgelost. Echter heeft de technicus geen aangepast materieel mee om de averij op te lossen. De technicus meldt dat de dienst na verkoop mij een voorstel zal doen tot aankoop van een nieuwe oven en de kostprijs van de interventie van de technicus (199,00 euro) in mindering zal brengen. Dit gegeven wordt ook vermeld op de website bij de aanvraag tot interventie van een technicus.'S avonds krijg ik van de dienst na verkoop een e-mail dat er mij geen offerte kan worden bezorgd van het type oven (90 cm breedte) omdat dit type niet meer in het gamma zit. Dus Whirlpool handelt in dit geval met voorbedachten rade aangezien ze de gegevens van mijn oven kenden en dus wisten dat ze me geen nieuw voorstel konden doen. Ik heb 199 euro betaald met als resultaat dat de oven niet herstelbaar is (onbekwaamheid technicus) en er geen voorstel tot aankoop van een dergelijke oven kan worden gedaan. Ik heb geantwoord op de e-mail die ik die avond nog heb ontvangen. Het antwoord daarop is totaal niet klantgericht.

Berichten (3)

Whirlpool

Naar: B. D.

22/04/2022

DATA NOT AVAILABLE

B. D.

Naar: Whirlpool

06/05/2022

Beste mevrouwBeste heerDe ovendeur is ondertussen hersteld. Het enige wat hiervoor nodig was is hittebestendige lijm en een vastzettoestel. De technicus die u gestuurd heeft was niet bekwaam tot enige herstelling. Een ovendeur in 2005 is niet veranderd bij 2022.Het door mij betaalde bedrag (199 euro) is ondertussen van mijn rekening. Wat is er gebeurd met de aanpassing van de diagnosekosten naar 120 euro? Aangezien de oven wel herstelbaar is eis ik alle centen terug. Daarnaast nog een schadevergoeding voor alle moeite die ik reeds heb moeten doen om verhaal te halen bij Whirlpool naar de behandeling van een terchte klacht én de extra kosten voor de herstelling van de oven. Ik hoop dat er eindelijk een serieus voorstel komt want anders ga ik verder met Test Aankoop. In de bijlage de foto's van voor, tijdens en na de herstelling. Met vriendelijke groetenBrian Devolder

Whirlpool

Naar: B. D.

23/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform