Ik schrijf u over een internetprobleem, geleverd door Proximus, dat al meer dan drie maanden aanhoudt in ons huis en dat van zes andere families in onze straat. Sinds die tijd valt ons internet regelmatig weg en wanneer het wel werkt, is de snelheid slechts 25 Mbps in plaats van de beloofde 70 Mbps, of zelfs het minimum van 62,4 Mbps zoals op hun website staat vermeld.
Ondanks meerdere bezoeken van Proximus-techniekers (zowel binnen- als buitentechniekers), is het probleem nog steeds niet opgelost. De eerste technieker verving de modem-router, en de twee volgende techniekers hebben uitgebreid getest en het internetkastje aan de muur vervangen. Ook werd de buitenkast gecontroleerd, maar zonder blijvende verbetering. Allen verzekerden ons dat ze ons zouden contacteren en op de hoogte houden, maar we hebben geen vervolgoproep ontvangen.
Ik heb zelf talloze keren gebeld met de klantendienst, die alleen maar aangaven de situatie te "escaleren", maar zonder resultaat. Als bewijs van onze problemen heb ik dagelijks screenshots van de snelheidstests genomen, die ik bij deze e-mail voeg.
Daarnaast blijkt uit de bevindingen van de techniekers dat minstens zes andere huishoudens in onze straat met hetzelfde probleem kampen, zonder dat Proximus hier actie op onderneemt. Recentelijk zou een technieker "lassers" sturen om de buitenlijn te testen of te vervangen, maar ook dit is niet gebeurd en de situatie is zelfs verslechterd.
Ik heb nu ten einde raad de advocaten van Testaankoop op de hoogte gesteld van deze problemen. Ik hoop toch dat Proximus het probleem zal oplossen zodat deze situatie een positief einde krijgt.
Met vriendelijke groet