Terug

Instant overschrijving wordt pas na 5 bankwerkdagen geboekt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Buy Way

15/11/2022

Ik heb een instant bankoverschrijving gedaan naar Buyway zodat ik meer ruimte heb op mijn creditcard, een instant overschrijving betekent dat het geld binnen de minuut bij Buyway op de rekening staat. Wanneer ik zulk een storting doe bij mijn 2 andere creditcard instellingen, staat dit bedrag onmiddellijk op de kaart geboekt. Bij Buyway duurt dit 5 bankwerkdagen. Dit is misbruik maken van de consument. Waarschijnlijk worden de gelden aangewend voor eigen beleggingsprofijt dat intresten opbrengt gedurende die dagen. Dit is misbruik van consumentengelden. Voorts is dit bedrijf archi moeilijk telefonisch te bereiken. Wie de google reviews leest, weet genoeg. Op mijn review aldaar menen ze te moeten antwoorden en doen ze alsof ze het niet begrijpen en doen ze alsof ik een uitbetaling heb gevraagd.

Berichten (4)

Buy Way

Naar: N. V.

22/11/2022

Onze ref: RM 109459Geachte mevrouw Nadia Vilain,Wegens het publiek karakter kunnen we sommige details niet geven.We hebben uw klacht grondig onderzocht. De betaling werd gedaan op 10/11/2022. Er werd geen gebruik gemaakt van de correcte gestructureerde mededeling. De bankrekening die gebruikt werd door de betaling is niet uw bankrekening, maar de bankrekening van Buy Way. Hierdoor was het automatisch plaatsen van de betaling op uw dossier niet mogelijk en moet dit manueel gebeuren, wat de nodige tijd in beslag neemt11/11/2022 was een feesag. 12/11/2022 en 13/11/2022 waren een weekend. Onze kantoren zijn dan gesloten. De manuele handeling is gebeurd op 15/11/2022.Er wordt rekening gehouden met de betalingsdatum wat betreft de interesten, niet met de datum dat het effectief op uw dossier staat.Gebruik altijd de gestructureerde mededeling die u kan terugvinden op elk maandelijks overzicht.Laat ons weten als u een nieuwe domiciliering wil op uw krediet. We sturen u dan de formulieren toe om dat in orde te brengen. Dit is geen verplichting, maar op die manier komen de verplichte minimale bedragen correct op tijd op uw dossier (zolang er voldoende saldo beschikbaar is op uw zichtrekening). U kan altijd bijbetalingen doen als u dat wil.We hopen u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.Wij blijven tot uw beschikking voor verdere informatie.Vriendelijke groeten,Claims ManagementOnze websiteBUY WAY PERSONAL FINANCE nvBoudewijnlaan 29 bus 2 - 1000 BrusselFSMA 019542a - RPR Brussel - KBO 0400 282 277 - ING IBAN BE03 3101 2966 9484 - BIC BBRUBEBB--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------

N. V.

Naar: Buy Way

22/11/2022

Het antwoord is naast de kwestie en onderstreept het lage niveau van Buy Way. Ze doen alsof ze niet begrijpen waarover het gaat. Het gaat niet om een storting van een minimaal bedrag die ook via domiciliëring kan worden geïnd, het gaat om een extra storting. Buy Way blijft ook liegen dat het aan feestdagen is te wijten. Telkens een storting wordt gedaan, neemt het 4à5 bankwerkdagen in beslag eer ze het boeken. Zoals ze zelf hebben bevestigd via Google. De vraag luidt opnieuw : wat gebeurt er met de sommen van duizenden stortingen gedurende die 4 bankwerkdagen ?

Buy Way

Naar: N. V.

28/11/2022

Onze Ref.: RM 366566Geachte Mevrouw, Meneer,Geachte mevrouw Vilain.Wij begrijpen zeer goed wat de vraag is.De informatie over de domiciliering werd alleen als bijkomende informatie gegeven dat dit voor u mogelijk zou zijn, niet als een verplichting.Bij een betaling waarbij de juiste gestructureerde mededeling niet gebruikt werd, moet de verwerking manueel gebeuren. Tijdens de feesagen en de weekenden zijn onze kantoren gesloten. Door het verlengde weekend zijn er daarom weekdagen, maar niet werkdagen bijgekomen.Hoe dan ook wordt bij het berekenen van uw interesten rekening gehouden met de datum van betaling. Er worden dan ook geen interesten aangerekend vanaf het moment van de ontvangst van het bedrag. Voor Buy Way is het verder beter dat u sneller over het bedrag kan beschikken en gebruik kan maken. In de periode dat u geen gebruik kan maken van het saldo en wij nog bezig zijn met de manuele verwerking, zullen wij geen interesten kunnen aanrekenen.Uw vraag wat er met de bedragen gebeurd gedurende eventuele 4 bankwerkdagen is dan ook dat daar niets mee gebeurd, terwijl het voor Buy Way beter zou zijn mochten zij ter beschikking van de klant zijn.Let wel, betreffende 4 bankwerkdagen zijn een theoretisch maximum bij het gebruik van de juiste gestructureerde betaling, afhankelijk van de wijze van betaling en van de bank van oorsprong. En ook in die situaties die volledig buiten de macht van Buy Way is, zal het verschil van inkomsten door interesten door Buy Way gedragen worden, aangezien ook dan rekening gehouden wordt met het moment van de betaling en niet met het moment van ontvangst van Buy Way.Wij blijven tot uw beschikking voor verdere informatie.Vriendelijke groeten,Claims ManagementOnze websiteBUY WAY PERSONAL FINANCE nvBoudewijnlaan 29 bus 2 - 1000 BrusselFSMA 019542a - RPR Brussel - KBO 0400 282 277 - ING IBAN BE03 3101 2966 9484 - BIC BBRUBEBB--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------

N. V.

Naar: Buy Way

07/12/2022

OK dank voor jullie antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform