Terug

installeren digitale meter en uitvoeren werken nieuwe kabel en teller

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: FLUVIUS

25/04/2024

Beste,Vanaf 28/11/2023 hebben we zonnepanelen en een batterij laten plaatsen. Bij het willen plaatsen van de digitale meter bleek dat de kabel en de meter niet sterk genoeg zijn en deze vervangen moeten worden. We wachten op een nieuwe datum voor de werken. In tussentijd willen wij nog kunnen genieten van de terugdraaiende teller zoals iedereen want het kan nog lang duren volgens Fluvius. Blijkt er een stop te zitten op onze meter waardoor de teller niet achteruit kan draaien en wij dus geen enkel voordeel kunnen genieten. Dit kan nog maanden duren vooraleer jullie kunnen langskomen. Graag hadden wij die stop laten verwijderen zodat we zoals iedereen die nog geen digitale meter heeft kunnen genieten van de terugdraaiende teller. Ik mailde reeds met iemand van jullie maar ik krijg constant standaardantwoorden doorgestuurd en geen concreet antwoord op mijn vraag. Mvg, I.V.

Berichten (6)

FLUVIUS

Naar: I. V.

26/04/2024

Beste mevrouw VandeputteIk heb uw klacht goed ontvangen en heb hiervoor een dossier opgestart met referentie 2000029251/ES.Ik kan u alvast meedelen dat het niet mogelijk is om nog een terugdraaiende teller te plaatsen. Fluvius installeert immers alleen nog digitale meters sinds 01/07/2019.Aangezien u recent zonnepanelen heeft laten plaatsen, heeft u ook geen recht meer op een terugdraaiende teller.Ik kan evenwel begrijpen dat het vervelend voor u is dat de digitale meter op heden nog niet werd geplaatst. Ik heb hieromtrent contact opgenomen met de technische dienst van Fluvius, met de vraag om uw dossier zo snel mogelijk in te plannen. U kan dan wel een injectievergoeding bekomen van uw leverancier en de premie zonnepanelen aanvragen, op voorwaarde dat u aan de andere voorwaarden voldoet uiteraard.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

I. V.

Naar: FLUVIUS

30/04/2024

Beste,Is er dan een verschil tussen de teller die bij ons staat en de terugdraaiende tellers die meeste mensen hebben? De mensen van Advenso die de zonnepanelen plaatste zei dat er een stop werd geplaatst op onze terugdraaiende teller zodat die niet kan terugdraaien. Is daar iets van waar? Als die stop niet verwijdert kan worden is het inderdaad zo dat we heel graag zo snel mogelijk de werken van nieuwe kabel tot aan de straatpaal en nieuwe digitale meter zo snel mogelijk geplaatst kan worden. Het zit zo dat de plong telkens springt van zodra er elektriciteit naar het net terug gestuurd wordt ( hoeveelheid is te groot voor de te dunne kabel) en ook als wij teveel elektriciteit afnemen springt de plong ook. Aan welke voorwaarden moet er voldaan zijn om die injectievergoeding te kunnen ontvangen?Dank voor jullie hulp. Graag nog een antwoord op dit mailtje indien mogelijk.mvg, Ilse Vandeputte

FLUVIUS

Naar: I. V.

03/05/2024

Beste mevrouw VandeputteDe 'stop' waarnaar u verwijst, betreft een teruglooprem, te herkennen aan volgend symbool op de teller:Deze wordt er niet op geplaatst door de netbeheerder, maar is simpelweg aanwezig bij een bepaald type meter.Ik heb bijgevolg aan de technische dienst gevraagd om uw dossier voor de vervanging van de teller zo spoedig mogelijk in te plannen.Omtrent de injectievergoeding kan ik u niet verder helpen. Dit is een vergoeding die door de leveranciers wordt toegekend. Of hieraan voorwaarden zijn verbonden, kan ik u dus niet meedelen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluviuss:www.fluvius.be/disclaimer

I. V.

Naar: FLUVIUS

21/05/2024

Beste,We zijn ondertussen 21 mei en ik heb nog altijd niets ontvangen van mail voor de werken. Onze elektriciteit valt meermaals per dag uit wanneer er zon is door het teveel terugsturen op het net. Ik denk dat dit ook niet zo bevorderlijk is voor onze elektrische toestellen. Hopende dat deze niet stuk gaan door telkens die stroomonderbrekingen. Zouden jullie het mss nogmaals kunnen melden aan de technische dienst? hartelijk dank bij voorbaat.mvg, Ilse Vandeputte

FLUVIUS

Naar: I. V.

21/05/2024

Beste mevrouw VandeputteIk heb er bij de technische op aangedrongen dat men u contacteert voor een afspraak.Het betreft hier geen standaard werk, alsook is het zeer druk op de betrokken dienst en dan zijn er nog eens de vele verlofdagen in mei geweest. Ik vermoed dat de uitvoering hierdoor wat langer op zich laat wachten.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

I. V.

Naar: FLUVIUS

21/05/2024

Beste,Hartelijk dank voor de opvolging en het snelle antwoord.Inderdaad er waren veel vakantiedagen. Alle begrip daarvoor. mvg, Ilse Vandeputte


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform