Terug

Installatie verhuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. H.

Naar: Scarlet

22/10/2023

BesteIk ben sinds mei 2023 klant bij Scarlet. Begin september zijn wij verhuisd van Brugge naar Oostkamp. Mijn vrouw heeft op 29/08 online de verhuis doorgegeven. De afspraak was op 07/09. Ik moest werken maar m'n vrouw was thuis. Ze zijn die dag effectief aan de deur geweest maar voor 8u. We hadden toen nog geen deurbel. Ze moeten dus geklopt hebben en mijn vrouw heeft het boven niet gehoord. Dus installatie is dus niet gebeurd.Ik heb dezelfde dag Scarlet gebeld en er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor een week later nl. 13/09. Op 11/09 werd afspraak via mail door Scarlet bevestigd.De dag van de afspraak heb ik gebeld om te vragen hoe laat ze zouden komen en ik kreeg te horen dat de technicus ziek was.Weer werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 21/09. Werd terug bevestigd op 19/09.Weer belde ik de dag van afspraak om te vragen waar ze bleven en ik kreeg te horen dat ze niet zouden komen met als excuus dat er bij ons geen kabel lag.Ik zou terug opgebeld worden maar na hele tijd wachten heb ik hen zelf terug gebeld.Weer moest ik gans mijn verhaal vertellen, die persoon ging iets navragen, en ik maar blijven wachten tot ik besefte dat ik verbroken was. Ik werd niet terug gebeld.Mijn vrouw heeft toen online een nieuwe afspraak gemaakt voor 13/10, nadien heeft ze hierover Scarlet telefonisch gecontacteerd. Zij heeft ook gans het verhaal mogen vertellen, vermeld dat we heel erg ontevreden zijn en gedreigd om naar andere provider te gaan. Hij bevestigde de afspraak en beloofde dat er zeker iemand zou komen.Op 11/10 kregen we een mail met bevestiging van afspraak.De avond voordien kregen via sms nogmaals bevestiging van de afspraak.Op 13/10, belde ik, zoals altijd, naar Scarlet en ik kreeg weer te horen dat het niet door ging, ik werd in wacht gezet en uiteindelijk bleek dat ik weer verbroken was.Via my scarlet zag ik dat de status gewijzigd was naar niet gepland en dit terwijl we 2 bevestigingen heb gekregen.Ik denk dat er daar een serieus probleem is met hun systeem.Er zijn ook problemen qua facturatie. De facturen kloppen aan geen kanten. Ik krijg facturen van meer of 500€, weer moet ik scarlet gaan opbellen. Het zou om een vergissing gaan en er werd bevestigd dat het gecrediterrd zou worden. Ondertussen is er weer een factuur van meer of 500€.Nog een probleem is dat ik dikwijls niet kan smsen, bellen en geen internet heb.Ik probeer Scarlet te bereiken maar ik kan hen zelfs niet meer bereiken. Mijn gsmnr en klantennummer die je moet intikken in behin van telefoon gesprek wordt niet herkend door Scarlet.Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niets gehoord van Scarlet.Wij zitten al 2 maanden zonder internet en tv.In huidige tijden is geen internet ondenkbaar. Ik ben het meer dan beu en zou graag weten wat er aan de hand en dat het opgelost wordt.Wat zijn mijn mogelijkheden?Dank bij voorbaat.Vriendelijke groeten

Berichten (3)

J. H.

Naar: Scarlet

25/10/2023

Ik ben het meer dan moe. Ik wil vandaag nog antwoord ontvangen van jullie.

Scarlet

Naar: J. H.

30/10/2023

Beste,We hebben de klacht CPTBE01901845-63 met als Scarlet referentie 50265662 in behandeling genomen.Naar aanleiding van uw schrijven wil ik u meedelen dat de verhuisaanvraag nog lopend is en dit sinds 29/08/2023. Op datum van 07/09/2023 werd er vastgesteld dat er extra werken nodig zouden zijn alvorens de diensten te kunnen installeren. Ik heb gemerkt dat de informatie niet aan de bevoegde dienst gemeld is geweest. De nieuwe afspraken die nadien werden gemaakt konden dus niet uitgevoerd worden mits de laswerken niet uitgevoerd waren. Wij hebben de techniekers voor laswerken van de situatie verwittigd en hopen dat ze dit z.s.m. kunnen uitvoeren.Alsook zijn er twee facturen opgestuurd met referentie 23R-322.317.533 en 23R-322.691.547:Factuur 23R-322.317.533 voor een bedrag van 524,35Eur waarvoor wij een credit nota van hebben ingegeven van 472,35Eur. Het resterend te betallen bedrag is 51,90Eur:35,00Eur voor het abonnementsgeld van 01/09/2023 -19/09/2023437,45Eur data buiten bundel (10GB -15Eur- 452,45-15,00Eur-437,45)Factuur 23R-322.691.547 voor een bedrag van 500,42 Eur waarvoor wij een credit nota van 281.05Eur hebben ingegeven. Het resterend bedrag is 219,37Eur.56,00Eur voor het abonnementsgeld van 20/09/2023 - 19/10/202325% van de data buitenbundel 420,20Eur - 105,05Eur.4x 30,00Eur voor de door de technieker gemiste geplande afspraken -120,00Eur.Het totaalbedrag dat nog open staat is 271,27Eur en dit kunt u betallen met de informaties die terug te vinden zijn op uw facturen. Wij hopen dat wij u z.s.m. een nieuw afspraak voor laswerken kunnen geven zodanig dat wij nadien een Scarlet technieker kunnen sturen voor de installatie.Wij hebben gemerkt dat u uw GSM gebruikt om te kunnen surfen maar hier is geen akkoord gegeven van de operator en wij kunnen maar 1keer een bil schok aanvragen. Dit is op datum van 25/09/2023 al is toegekend geweest op de factuur 23R-322.317.533. Hierdoor konden wij enkel nog 25% toekennen op de buiten bundel voor de factuur 23R-322.691.54. In de toekomst kunnen wij dit niet meer toekennen en wordt er gevraagd om de data 's buiten bundel op volgende facturen te betallen. Aangezien de aansluiting op uw vorige adres nog steeds in dienst is zal u een factuur krijgen voor de periode na 19/10/2023 tot dag van de effectieve installatie. Gelieve hier geen rekening mee te houden. Wij zullen het nodige doen om die kosten te annuleren.Tot slot bied ik in naam van Scarlet onze oprechte en welgemeende excuses aan.Met vriendelijke groeten,Anais V.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 BrusselAnais V.High Care operations support agentPhone: +32 (0)2 275 30 59www.scarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 BrusselScarlet est une marque de la société de droit public Proximus SA, Boulevard du Roi Albert II 27, B-1030 Bruxelles

Scarlet

Naar: J. H.

06/11/2023

Beste,We hebben de klacht CPTBE01901845-63 met als Scarlet referentie 50265662 in behandeling genomen.Aangezien dat u een klacht heeft ingediend bij de ombudsdienst zal het rechtstreeks langs die weg behandeld worden en sluiten wij dit dossier af. Met vriendelijke groeten,Anais V.Scarletscarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 BrusselAnais VandeveldeHigh Care operations support agentPhone: +32 (0)2 275 30 59anais.vandevelde@scarlet.eu-www.scarlet.beScarlet is een handelsmerk van Proximus nv van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 BrusselScarlet est une marque de la société de droit public Proximus SA, Boulevard du Roi Albert II 27, B-1030 Bruxelles


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform