Terug

Installatie van Proximus Fiber

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: Proximus

24/10/2023

Reeds meer dan een jaar zijn ze in Turnhout bezig met de uitrol van Fiber. Gezien wij bij Proximus een internetaansluiting hebben is het de bedoeling dat wij dus ook overschakelen op Fiber. Dit wordt zogezegd niet verplicht maar er wordt wel bijgezegd dat als je dit niet doet je binnen ongeziene tijd zonder internet valt omdat de oude service zal worden beëindigd. Wanneer Fiber in de straat aangelegd werd heeft dit al voor serieuze overlast gezorgd maar dit valt nog te begrijpen. Nu Proximus zelf een technieker moet sturen om de laatste aansluitingen te doen begint het echter danig op mijn systeem te werken. De technieker kan blijkbaar alleen maar langskomen op een doordeweekse dag. Dit wil dus zeggen dat ik als werkende mens hier steeds vrij voor moet nemen. Deze afspraak kan ook niet op een bepaald tijdstip. Ik ben dus aan mijn huis gekluisterd die dag. Tot hier toe kan ik er allemaal nog mee om. Ondertussen heb ik al twee afspraken gemaakt en dus al twee keer vrijgenomen op het werk. De eerste keer is er gewoon niemand geweest zonder dat ik er maar één bericht over heb ontvangen. De tweede keer kreeg ik een tijdsvork doorgestuurd en kreeg ik tegen het einde van die tijdsvork een sms-bericht met de melding dat de technieker niet ging komen. Hierin een link om een nieuwe afspraak te maken die niet werkte. Wat hier dan nog het ergste is is dat je daarna nergens terecht kunt met je klacht (vandaar deze weg). Wanneer je naar het 0800 nummer belt krijg je na een eindeloos keuzemenu eindelijk iemand aan de lijn die je dan stamelend in de wacht zet waarna de lijn na een paar minuten wordt onderbroken. Als je hierna terugbelt en opnieuw heel het menu doorsurft krijg je iemand aan de lijn die doet of hij je niet verstaat waarna je weer in de wacht gezet wordt en hetzelfde gebeurd, ... Daarna probeer je de online chat. Dit blijkt een robot. Deze geeft je melding door aan een echte medewerker die dan niet reageert. E-mailadressen worden angstvallig verscholen gehouden door Proximus want er zou maar eens iemand een kwade mail sturen. Als je dan toch op de krochten van het internet een mogelijkheid vindt om te mailen krijg je een automatisch antwoord dat je mail wordt behandeld en da er zo snel mogelijk contact opgenomen wordt. Dit gebeurd dus niet en op deze mails kan ook niet gereageerd worden. Ik heb dus nog steeds geen Fiber, dat ik eigenlijk niet nodig heb maar ik moet nemen om binnenkort nog internet te hebben. Ik ben al wel twee verlofdagen kwijt. Netto is dit bij mij evenveel geld waard als tien jaar Fiber, maar dit zal Proximus worst wezen want ik ben maar een nummer. Een klantnummer die ik elke keer opnieuw moet ingeven als ik naar hun helpdesk bel en dus ondertussen vanbuiten ken.

Berichten (1)

Proximus

Naar: R. B.

02/11/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail van zijn GSM.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-24-12.37.49.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002778386]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002778386]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform