Terug

installatie van keuken duurt al bijna 3 maanden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. H.

Naar: de Keukenbouwer

14/12/2023

Beste,onze keuken werd besteld bij de keukenbouwer, de installatie begon op 28/9/2023. er zijn verschillende problemen opgetreden sindsdien. Ten eerste is ons nooit gezegd dat we tijdelijk niet konden koken. We hadden een kookvuur met dampkap in, dit werd niet in het tijdelijke werkblad geïnstalleerd wegens complexiteit. zo hebben we 4 weken gezeten, ik heb die weken steeds eten moeten afhalen of moeten eten bij familie. de communicatie met de keukenbouwer was allesbehalve - veel beloftes tussendoor via telefoon, niets via mail. Deze beloftes werden dan ook zelden waargemaakt. Ook onze keukentafel, ander werkblad en goede schuiven konden niet geïnstalleerd worden. De kast in een aangrenzende ruimte is bijna 10cm moeten zakken omdat er verkeerd werd opgemeten, de keukenbouwer rept hier met geen woord over. Er was mondeling een stoomoven beloofd in de toonzaal, ik heb de documenten niet lijn per lijn nagekeken, ik heb uiteindelijk niet getekend voor een stoomoven, ook al was ik wel onder die indruk, omdat we het steeds over een stoomoven hadden. Verkoper zegt nu dat hij zich dit niet herinnert, firma doet hier niets aan. Mijn kookvuur heeft ook een defect, de verkoper is langsgeweest om dit vast te stellen, hij zou een interventie van Novy in orde brengen, maar Novy contacteert mij steeds, we komen er niet uit om die mensen hier te krijgen. Volgens Noyv ligt het aan de pannen en potten (die ik nieuw kocht, speciaal voor inductievuur), dit zou niet onder garantie vallen indien er iemand voor dit defect zou langskomen, de keukenbouwer trekt zijn handen hier van af, ik moet het zelf maar regelen.ik weet nog steeds niet wanneer ik mijn definitieve schuiven zal ontvangen, hier komt geen communicatie rond. Ik weet niet wat er met Novy zal gebeuren, wie zal de kost betalen indien zij opmaken dat dit niet onder garantie valt? ondertussen staat mijn keuken hier 3 maanden, maar ik kan nog steeds niet alles optimaal gebruiken omdat de Keukenbouwer zijn klanten die nog niet betaalt hebben prioriteit geeft.wij hebben het volledige bedrag reeds moeten betalen, anders werd er niet begonnen aan de installatie, nu we deze problemen voorhebben, zien we dat we hier nooit mee akkoord hadden mogen gaan. Ik voel dat wanneer er nog openstaande facturen zouden zijn, dit eerder behandeld zou worden.persoonlijk vind ik dat we recht hebben op een schadevergoeding wegens vele afhaalmaaltijden omdat we niet konden koken, een stoomoven waarvoor ik dacht betaald te hebben en de duur van de installatie, ondertussen hebben we ook reeds 5 (halve) dagen verlof moeten opgeven voor deze werken.alvast bedankt om dit te bekijken.

Berichten (2)

de Keukenbouwer

Naar: J. H.

15/12/2023

Beste, We hebben deze klacht in goede orde ontvangen maar dienen toch een en ander te betwisten of te duiden.Een interventie van Novy is noodzakelijk vanwege de garantie op het toestel. We hebben nogmaals aangedrongen bij hen en ze zullen een afspraak inplannen. Dan zal worden nagegaan indien het te wijten is aan het toestel of aan een andere factor. Vanwege de eindejaars drukte zal dit pas plaatsvinden in januari.De schuiven werden, zoals verschillende keren reeds gemeld, in bestelling geplaatst. Dit kon pas nadat we uitsluitsel hadden van de granitier wat de mogelijkheden waren (eerder gecommuniceerd aan de klant). We hangen vast aan een bepaalde levertermijn bij onze voorleverancier. Van zodra we de laatste onderdelen hebben ontvangen zullen we spoedig inplannen om af te werken. (deze worden verwacht bij ons de laatste week van december, dus onder voorbehoud is 1e helft januari zeker haalbaar)Onze betaalpolicy is nu eenmaal zo en daar wordt niet van afgeweken, we garanderen wel steeds onze terugkomst tot de keuken volledig afgewerkt is en laten niemand vallen. Per dossier is er steeds een projectcoa¶rdinator die het dossier volgt tot de finale afwerking. Het vraagt natuurlijk wel wat geduld en we begrijpen dat dit niet altijd evident is.Wij voorzien steeds een voorlopig werkblad bij keukens met een stenen werkblad, daarin worden dan de kookplaat en spoelbak gemonteerd zodoende de keuken bruikbaar is, ons ander voorstel om een voorlopige kookplaat te plaatsen werd eveneens meermaals afgewezen. De klant wilde deze aansluiting echter niet (we konden op dat ogenblik de downdraft niet plaatsen).Op alle ondertekende documenten staat een gewone heteluchtoven, we kunnen dan ook niet overgaan tot een kosteloze vervanging naar een stoomoven.Dit werd ook al meerdere malen herhaald aan de klant.We gaan niet over tot betalen van een schadevergoeding, in de eerste plaats is het nu onze taak om de keuken definitief af te werken en pas nadien kan er eventueel bekeken worden, zuiver vanuit commercieel oogpunt, wat we kunnen doen.Hopende hier voldoende gea¯nformeerd te hebben,Metvriendelijkegroeten,'‹'‹'‹'‹'‹'‹Sofie WillemsCommercieel assistent manager.

J. H.

Naar: de Keukenbouwer

18/12/2023

Beste Sofie, ik heb uw schrijven goed ontvangen, al bij al ben ik niet echt tevreden met uw antwoord, ik krijg niet echt antwoord op wat ik vraag.Uiteraard is er een interventie nodig van Novy, graag zelfs. De toonzaalverkoper is bij ons thuis geweest om vast te stellen wat er precies mis ging met ons kookvuur. Ik wens dus ook niet steeds mails en telefoons van Novy te krijgen om het probleem te duiden, dit is jullie taak. Dit is reeds meer dan een week bezig en er is nog steeds geen afspraak vastgelegd, vergeet niet dat wij ook fulltimers zijn die buitenshuis werken, wij moeten onze zaakjes ook geregeld krijgen.Ik heb nu, na deze klacht voor de eerste keer een datum gekregen ivm de bestelde schuiven, dit is al 3x verkeerd gelopen (verkeerde opmeting, dan weer geen binnenlade, dan weer geen uittrekgeleiders en nieuw front, opnieuw: wij moeten ook iedere keer verlof opnemen!). Hopelijk wordt de volgende keer wel het volledige systeem geleverd, ik hoop snel bericht te krijgen om dit te regelen, samen met de juiste stopcontacten in ons werkblad (die de verkeerde kleur hadden).Zoals ik u meermaals ook heb uitgelegd, was het in onze nieuwe aanbouw geen optie om een tijdelijk kookvuur zonder dampkap te installeren, ons definitief kookvuur was echter met ingebouwde dampkap. Koken in een volledig nieuwe ruimte zonder dampkap zou misschien wel vochtplekken kunnen veroorzaken. De toonzaalverkoper had me tijdens de 2e dag van de installatie echter verzekerd dat dit kookvuur er "snel" zou zijn, maar toch hebben we 4 weken zonder gezeten.Toen dit nieuwe werkblad uiteindelijk geplaatst was, bleek het gat voor het kookvuur 0.5cm te groot zijn uitgesneden, ik maak me zorgen over de steun die mijn zeer dure kookplaat krijgt. Ik heb van de granitier wel garantie gekregen dat bij breuk (die ik zelf niet veroorzaak) er een nieuw kookvuur zal voorzien worden. Ik vroeg u echter herhaaldelijk naar de kleine letters van deze garantie: ik wil voorwaarden waaraan iemand kan zien dat ik de schade zelf veroorzaakt heb of dat dit komt omwille van te weinig ondersteuning. Je weigert me deze voorwaarden te geven, indien ik deze niet ontvang, wil ik een nieuw granieten blad dat volledig voldoet aan de technische voorwaarden die Novy voorschrijft.Ik wil ook nog duidelijk maken dat ik nooit, niet via mail, niet via telefoon gevraagd heb om mijn oven te vervangen. Wat ik wel wens is een tegemoetkoming omdat ik degene ben die er bedrogen is uitgekomen. De toonzaalverkoper heeft laatst toegegeven dat normaal bij iedere klant de besproken toestellen overlopen zouden moeten worden alvorens de bon ondertekent word. Dat is bij ons niet gebeurd, opnieuw een grove fout.Ik of mijn man zal opnieuw verlof moeten nemen bij de verdere installatie van de keuken en ook weer wanneer Novy langskomt. Dat maakt dat we (voorlopig) voor de installatie al 6 dagen verlof moesten opgeven. Ook voor de leveringen enkele overuren.Bij het versturen van deze mail zijn er reeds 82 dagen verstreken sinds er begonnen is aan de installatie, we hebben nog steeds geen zicht op een volledig afgewerkt geheel. Ik ben dan ook van mening dat een schadevergoeding hier op zijn plaats is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform