Geachte mevrouw/heer,
Op (27/09) heb ik met proximus een contract gesloten voor Flex Giga Fiber (fiberklaar) inclusief 5 mobiele abonnementen.
Netjes alles online ingegeven en ik kreeg een afspraak voor 9/10/24 voor de installatie en activatie van mijn pakketten.
Die dag kwam er een hele vriendelijke en correcte technieker van proximus maar die kon de installatie niet vervolledigen wegens geen signaal op de fiber.
Die man is dus onverricht ter zake terug moeten keren. EN TOEN BEGON DE ELLENDE.
Sindsdien hang ik al elke dag aan de telefoon met de klantendienst en krijg ik nota bene elke keer (ondertussen zitten we aan 7 medewerkers) een andere persoon aan de lijn. Deze begrijpen allemaal mijn frustratie maar ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Er moest een technieker van fiberklaar komen. Eerst zou dit twee weken duren. Na veel telefoontjes zou deze morgen 15/10 komen.
Daarop bel ik dan terug naar Proximus zodat de techniek van proximus zeker dezelfde dag zou kunnen komen. Vorige week vrijdag 11/10 werd me telefonisch bevestigd door de zoveelste medewerker dat er dan op dinsdag 15/10 ook een technieker zou aanwezig zijn die mijn installatie dan kan uitvoeren. Hiervan zou ik binnen de 24u een bevestigingsmail krijgen.
Uiteraard niets gekregen.
Daarop bel ik vandaag maandag 14/10 terug naar de klantendienst. En alweer elke keer mijn verhaal volledig opnieuw moeten doen daar het weer andere medewerkers zijn. Alweer begrijpen ze allemaal mijn frustratie maar deze keer krijg ik, na drie keer doorverbonden te zijn geweest en 2u aan de telefoon, afgebroken te worden en terug te bellen doodleuk het antwoord dat er geen technieker van proximus in ingepland en dat ze pas een afspraak kunnen maken als fiberklaar is gekomen. En nu blijkt dat de vroegst mogelijke datum dan ook nog eens 31 oktober is voor de installatie van het proximus pakket.
De fout ligt geheel bij proximus maar de klant wordt blijkbaar niet verder geholpen.
Wel elke keer een nieuwe “agent” aan de lijn die het nog eens allemaal zal escaleren.
Tot op heden is de dienst nog steeds niet geïnstalleerd ondanks tientallen telefoontjes naar uw klantendienst.
Ik sta op het punt om het hele pakket terug te annuleren. Dit soort “klantenservice” was immers de reden dat ik weg wilde gaan bij Telenet. Maar gezien het bij proximus blijkbaar even erg is kan ik me de kopzorgen dan beter besparen.
Of misschien moet ik orange proberen?
Een klantendienst is verondersteld de klant te helpen maar blijkbaar is dat enkel een facade om mensen aan het lijntje te houden en toch hun eigen zin te doen.
Als ik aan de lijn dan zeg dat ik alles wil annuleren krijg ik het antwoord dat ze dat niet kunnen.
Kafka!
Groet
Tom Van Huele