Terug

Installatie Internetvebinding geraakt niet in orde wegens problemen met Telenet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Orange

19/04/2018

Met deze brief willen wij Orange in gebreke stellen betreffende het installeren en activeren van de “Love” Internet en TV dienst op hogergenoemd adres.Een korte historiek:- Einde maart doen we een aanvraag voor de “love service” via de Orange website.- Enkele dagen later is er telefonisch contact om een afspraak vast te leggen om de Orange technicus toe te laten de installatie te doen, de afspraak is voor dinsdag 3 april in de voormiddag - Op 3 april zorgen we dat iemand aanwezig is in het appartement, maar als er om 14h nog steeds niemand is komen opdagen, bellen we de 5000 service lijn om te weten wat er aan de hand is. Daar vertelt men dat de technicus die dag niet komt, maar wel op 4 april in de voormiddag- De volgende dag zijn we opnieuw aanwezig in het appartement en rond 9h15 arriveert de technicus (Tom Sebrecht) en doet de installatie, zie ook bijgevoegd verslag. De kabelmodem en TV decoder worden geïnstalleerd, maar er kan niet getest worden omdat er geen signal is op de dropkabel van Telenet. De technicus belt met Telenet en maakt een afspraak voor maandag 9 april tussen 8 en 18h, zie verslag.- Op de vraag waarom de eerder gemaakte afspraak voor 3 april niet doorging zonder ons te verwittigen werd antwoordde de technicus dat hij normal verlof had op 3 en 4 april, maar dat hij teruggeroepen werd uit verlof.- Een ticket wordt aangemaakt voor het probleem met de Telenet kabel.- Op 9 april zijn wij opnieuw aanwezig vanaf 8 h in het appartement, wachtende op de Telenet technicus, die niet opdaagt. In de late namiddag bellen we met de Orange service lijn, waar men ons doodleuk meldt dat Telenet de afspraak niet bevestigd had en dus niet komt die dag, hoewel de Orange technicus rechtstreeks telefonisch de afspraak regelde met Telenet, waar wij bij stonden. Wij proberen een nieuwe afspraak te regelen voor donderdag 12 april, Orange gaat de afspraak bevestigen.- Wanneer we op 11 april namiddag nog geen bevestiging gekregen hebben bellen we opnieuw Orange via de toegangscode van het trouble ticket. De toegang wordt geweigerd omdat we al 2 keer gebeld hebben over dat trouble ticket, dus dat ticket wordt eenvoudig afgesloten zonder oplossing.- Uiteindelijk vinden we een andere manier om Orange te contacteren. Daar wordt gezegd dat de afspraak voor 12 april niet doorgaat. Langs onze zijde worden twee alternatieve data 13 of 16 april voorgesteld.- Op 12 april in de late namiddag bellen we opnieuw met Orange om te horen of die mogelijke afspraak voor 13 of 16 april zou doorgaan, maar men kan ons niets bevestigen omdat Telenet niet antwoordt. Uiteindelijk komen we overeen dat Orange ons ten laatste Maandag 16 april namiddag zou opbellen om ons een datum mee te delen wanneer Telenet zou langskomen om het probleem op te lossen, een datum op voorstel van Telenet, waar wij ons zouden naar schikken- Ondertussen is het donderdag 19 april en wachten we nog steeds op een datum voorstel van Orange.- Een week geleden hadden we zelf een test opgezet van de kabelmodem installatie. Hoewel het Telenet signal niet geconnecteerd is, kan men van de DHCP server op de modem een IP adres krijgen. We merkten dat er een probleem was omdat de PC’s geen IP adres kregen wanneer geconnecteerd werd via de in het appartement geïnstalleerde Ethernet kabels, wanneer we echter de PC direct met een Ethernetkabel op de modem aansloten, kregen we wel een IP adres, dus de kabelmodem was OK en we verdachten de kabels in het appartement. De elektricien, verantwoordelijk voor de installatie in het appartement, kwam kijken, maar die kon het probleem niet vinden. Een paar dagen later kwam hij opnieuw ter plaatse met een Fluke kabeltester. Daarmee bleek dat bij de montage van de RJ-45 connectors door de Orange technicus een fout werd gemaakt waarbij twee draadparen onderling verwisseld werden, zie de fotos van de Fluke tester hieronder, voor en na de reparatie door de electricien. Gelieve in bijlage ook de faktuur te vinden van deze reparatie. Gelieve het bedrag over te maken op onze rekening: BE62 0010786558 61.De RJ-45 aansluiting zoals gedaan door de Orange technicus: men ziet duidelijk dat de draadparen 3&4 en 5&6 verwisseld zijn. De drie Ethernetkabels in het appartement na reparatie: - 19 april om 15h30 nogmaals de Orange helpdesk gebeld met de vraag waarom er niets gebeurd is. Er volgt een warrig verhaal over “dat de dienst eerst gede-activeerd moet worden voor hij geactiveerd wordt”, Na ongveer 5 minuten, waarbij ik de meeste tijd in “wacht” doorbacht werd de call afgebroken.Omdat we sinds 4 april geen stap verder zijn gekomen stellen wij nu voor dat Orange ofwel iemand stuurt om de installatie terug af te breken, ofwel dat ik dat zelf doe en de apparatuur tegen ontvangstbewijs binnenlever in de Orange winkel te Lier.Onze voorkeur gaat uit naar het laatste omdat we anders weer het risico lopen een halve dag te moeten wachten op iemand die niet zal verschijnen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform