Terug

Installatie en annulatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. H.

Naar: Scarlet

30/07/2019

Beste ScarletOp 9 juli 2019 hebben wij een aanvraag gedaan om over te schakelen van Telenet naar Scarlet, voor internet, digitale televisie en vaste telefonie. Op maandag 22 juli zou de installateur langskomen (zie brief). Wij hebben ons abonnement bij Telenet laten stopzetten op 22 juli. In de week van 15 juli worden wij telefonisch gecontacteerd met de melding dat er op maandag 22 juli werken zullen uitgevoerd worden door PROXIMUS en dat de installateur van SCARLET zal langskomen op donderdag 25 juli. We ontvangen geen brief of mail ter bevestiging. Op maandag 22 juli staan er inderdaad 2 mannen aan de deur om werken voor PROXIMUS uit te voeren. Zij vragen of SCARLET nog langskomt en ik bevestig dat dit zal gebeuren op donderdag 25 juli. Wij nemen voor alle zekerheid contact op met de klantendienst op woensdag 24 juli (gezien het ontbreken van een schriftelijke bevestiging). Zij melden ons dat de installateur pas zal langskomen op woensdag 31 juli, ook al kunnen zij ons dat niet garanderen. Tot mijn verbazing weten ze niets van een afspraak op 25 juli, dat staat niet in het systeem. In het systeem staat 31 juli. Op maandag 29 juli (gisteren) ontvangen wij volgende mail van jullie (zie bijlage). Hierin staat 1) dat jullie ons hebben gecontacteerd en ons niet hebben kunnen bereiken 2) dat er extra werken van PROXIMUS zullen plaatsvinden op donderdag 1 augustus. Zowel mijn man als ikzelf nemen vandaag afzonderlijk contact op met de klantendienst. De meneer die ik aan de lijn krijg weet niets van het bezoek van PROXIMUS dat heeft plaatsgevonden op maandag 22 juli. Dat staat niet geregistreerd in het systeem. Hij kan alleen zeggen dat er donderdag iemand zal langskomen van PROXIMUS. Ik vraag hem ook naar de manieren waarop SCARLET ons heeft proberen te contacteren (zie brief). Hij kan me geen antwoord geven, wat logisch is gezien wij niet meer werden gecontacteerd na ons gesprek met de klantendienst op woensdag 24 juli. Er worden met andere woorden leugens in jullie mailverkeer opgenomen. De dame die mijn man aan de lijn heeft gehad meldt dat de installatie pas ten vroegste zal gebeuren woensdag 7 augustus.Gezien ons vertrouwen zodanig beschadigd is, wensen wij af te zien van de installatie en zullen wij een andere provider zoeken. Ik vraag aan de meneer om de installatie te annuleren. Hij garandeert voor 100% dat wij geen kosten zullen moeten betalen (geen cent) en dat de installatie werd geannuleerd. Ik vraag om een schriftelijke bevestiging hiervan. Ik zal dit pas over enkele dagen in mijn mailbox ontvangen. Het was niet mogelijk om hiervan vandaag reeds een mail te ontvangen. Ook de vraag om met een hogere verantwoordelijke te spreken was niet mogelijk. Wij zijn bijzonder teleurgesteld in SCARLET. Vooral nog het meest in het feit dat jullie niet beschaamd zijn om te liegen. Wij zitten dan ook sinds 22 juli zonder internet of TV. Wij kunnen geen mails checken, geen betalingen uitvoeren, ... Bij deze nogmaals de bevestiging dat wij de installatie annuleren en dat wij niets zullen betalen!Ik stel voor dat jullie je werkwijze grondig herbekijken.

Berichten (1)

Scarlet

Naar: S. H.

07/11/2019

Beste,Ik merk dat dit dossier nog open staat. Indien uw vraag nog actueel is, gelieve ons uw klantennummer mee te delen.Hiermee sluit ik dit dossier af.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.beScarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform